auto: -
silnik:: 0.0
moc: 000km Pomógł: 38 razy Dołączył: 20 Gru 2005 Skąd: z polecenia
Wysłany: Śro 05 Mar, 2008 VAG 1.8T
Jako ze przybylo nam uzytkownikow o tym silniku, moze wytlumaczycie czym roznily sie te silniki? Zawsze mnie to interesowalo.
Z tego co wiem, byly chyba 4:
150KM
180KM
210KM
225KM
Mach [Usunięty]
Wysłany: Śro 05 Mar, 2008
W duzym uogolnieniu roznice sa w osprzecie, co do trwalosci mechaniki silnika w roznych jego wersjach zdania sa podzielone, ale generelnie te silniki wszystkie znosza tyle samo.
Roznice sa w turbosprezarkach, wtryskach, elektronice, roznej iosci czujnikow, IC, skrzyniach biegow, wielkosciach sprzegiel, bezposredni zwiazek z moca danej odmiany tego silnika maja stosowane rozne rozmiary hamulcow, lacznie z roznicami w przeniesieniu napedu.
Napisz co konkretnie chcialbys porownac.. bedzie latwiej
należy wspomnieć, że samych odmian silników o poszczególnych mocach jest masa. To że dwa modele mają po 180 km nie oznacza się nie różnią się między sobą mechanicznie ( różne sprężarki, zmienne fazy itp.).
tych odmian jest jeszcze sporo wiecej, np. 163km chyba, i na pewno 190km, do ktorego sie przymierzalem w A4. O ile 150 i 180 sie ponoc nie roznia od siebie praktycznie (poza softem) to ten 190 ma inne turbo, wtryski, 2 intercoolery .. i po malym sofcie naprawde super sobie radzi z dosc ciezkim A4.
no tak, jest jeszcze np. 156km z ibi cupry. różnice pomiędzy 150 i 180 są, jednak różnice te są większe im nowsza jest jednostka- tak jak napisał Mach (sprzęgła, wtryski, turbiny, komp- czyli ilość czujników, głowice, kolektory dolotowe nawet - w 150km wersjach).
Roznily sie na bank panewkami, chyba tlokami rowniez.
Jesli chodzi o potencjal to jak sie nie myle te na mechanicznej przepustnicy sa lepsze, wystrojenie tych na elektronicznej to podobno klopot.
_________________
panek [Usunięty]
Wysłany: Czw 06 Mar, 2008
CHRZANEK napisał/a:
a 225KM to chyba bylo tylko w TT i Leonie Cupra...
225 były jeszcze w s3 z tego co kojarze
Mach [Usunięty]
Wysłany: Czw 06 Mar, 2008
panek napisał/a:
225 były jeszcze w s3 z tego co kojarze
dokladnie w S3 byly 225KM a wczesniej 210KM (a wlasciwie 209KM)
pcs napisał/a:
tych odmian jest jeszcze sporo wiecej, np. 163km chyba, i na pewno 190km, do ktorego sie przymierzalem w A4.
Tak, zdecydowanie wersji mocowych bylo wiecej ale w silnikach wzdluznych. tak juz zupelnie rozni sie osprzet w przedewszystkim turbo i wszystkie jego przylacza.
CHRZANEK napisał/a:
A prosze mi powiedzieć czy sam blok różnil się w róznych wariantach ?? ?? ??
blok jest taki sam nawet w przypadku wolnossacego 1.8 125KM
dzik napisał/a:
Roznily sie na bank panewkami, chyba tlokami rowniez.
Jesli chodzi o potencjal to jak sie nie myle te na mechanicznej przepustnicy sa lepsze, wystrojenie tych na elektronicznej to podobno klopot.
Co do panewek to sa zdania podzielone bo podobno sa te same poczawszy od 150Km do 225KM.
Na pewno korby sa inne.
Rzeczywiscie przepustnica na linke jest latwiesza w modowaniu ale nic nie stoi na przeszkodzie zeby elektroniczna tez ogarnac
Generalnie do najwiekszych przerobek najlepszy jest AGU, przepustnica na lince, grube korby, prosta elektronika, malo czujnikow, 1 sonda lambda zamiast 2.
jako ciekawosta korby w 150KM AGU sa takie jak w najmocniejszym 225KM
Jesli chodzi o potencjal to jak sie nie myle te na mechanicznej przepustnicy sa lepsze, wystrojenie tych na elektronicznej to podobno klopot.
też tak myślałem - jednak nie dla wszystkich - a wręcz przeciwnie.
Mach napisał/a:
Generalnie do najwiekszych przerobek najlepszy jest AGU, przepustnica na lince, grube korby, prosta elektronika, malo czujnikow, 1 sonda lambda zamiast 2.
Mach napisał/a:
jako ciekawosta korby w 150KM AGU sa takie jak w najmocniejszym 225KM
no widzisz,
a ja dowiedziałem się niedawno że kiblem jeżdżę i najlepiej - cytuję: "to powinienem sobie wymienić silnik na ajq ( to wersja 180km) bo ma zmienne fazy, przepustnicę elektroniczną i szerokopasmową sondę i silnik jest znacznie sprawniejszy "
sorry za ot.
_________________ 0-1
Mach [Usunięty]
Wysłany: Czw 06 Mar, 2008
Stf napisał/a:
"to powinienem sobie wymienić silnik na ajq ( to wersja 180km) bo ma zmienne fazy, przepustnicę elektroniczną i szerokopasmową sondę i silnik jest znacznie sprawniejszy "
to moze konkurs kto to powiedzial ? AP ?
co z wersji 180KM skoro one nigdy serii nie trzymaja... w sensie najlepszy AGU mialem na mysli mozliwosc dmuchniecie w niego ze jest najbardziej "pancerny" w budowie.
zmienne fazy to IMO dodatkowy "element" ktory trzeba uwzglednic przy przemapowaniu, a po co ?
elektroniczna przepustnice tez jest zbedna, bo po co Ci kolejny czujnik elektroniczny, a wiemy jak to jest z czujnikami... wszystko fajnie poki dzialaja
szerokopasmowa sonda to jest potrzebna do wlozenie w dupe (znaczy w wydech) ale przy strojeniu... po jaki kij Ci to na codzien na ulice. (przy okazji masz 2 sonde ktora skutecznie przeszkadza w rozluznieniu wydechu, czyli kolejny element ktory przy modach i tak musisz ominac/oszukac/wylaczyc.
panek [Usunięty]
Wysłany: Pią 07 Mar, 2008
zgadzam się z przedmówcą z tymi 1.8T to same problemy są
auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km Pomógł: 98 razy Dołączył: 05 Gru 2005 Skąd: zadupie
Wysłany: Sob 08 Mar, 2008
uwaga podaje przepis na 340BHP
GT28RS, 4" rura dolotowa, ceramiczny kolektor wydechowy (lub pokryty ceramiką), bez katalizatora, FMIC, wtryski 440cc, mocniejsza pompa, regulator ciśnienia 4 bary, wkładka K&N w OEM dolocie, 3" wydech, 340 BHP przy 6200rpm i 320 lb torque przy 2000 rpm, max doładowanie 24 psi
_________________ when the flag drops the bullshit stops
.....action speaks louder than words....
Mach [Usunięty]
Wysłany: Sob 08 Mar, 2008
przepisow na moc w 1.8T sa dziesiatki (tj. konkretnych setupow)
z Twojego postu smialo mozna wyrzucic kolektor pokryty ceramika - to jest do niczego nie potrzebne no chyba ze ktos chce zeby mu sie ta ceramika kruszyla do sprezarki
pod wieksze turbo najbardziej efektywny bedzie rownoodleglosciowy kolektor rurowy.
tak samo roznego rodzaju filtry K&N mozna sobie darowac i pozostawic takie elementy dla wolnossacych tunerow.
W tym przepisie zdecydowanie brakuje konwersji przeplywomierza, bo seryjny nie mierzy zbyt duzych ilosci powietrza jak rowniez siedzi w zbyt waskiej obudowie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach