Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
VAG 1.8T
Autor Wiadomość

k-mart 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: -
silnik:: 0.0
moc: 000km
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Gru 2005
Skąd: z polecenia

Wysłany: Śro 05 Mar, 2008   VAG 1.8T

Jako ze przybylo nam uzytkownikow o tym silniku, moze wytlumaczycie czym roznily sie te silniki? Zawsze mnie to interesowalo.

Z tego co wiem, byly chyba 4:
150KM
180KM
210KM
225KM
 
 

Mach
[Usunięty]

Wysłany: Śro 05 Mar, 2008   

W duzym uogolnieniu roznice sa w osprzecie, co do trwalosci mechaniki silnika w roznych jego wersjach zdania sa podzielone, ale generelnie te silniki wszystkie znosza tyle samo.
Roznice sa w turbosprezarkach, wtryskach, elektronice, roznej iosci czujnikow, IC, skrzyniach biegow, wielkosciach sprzegiel, bezposredni zwiazek z moca danej odmiany tego silnika maja stosowane rozne rozmiary hamulcow, lacznie z roznicami w przeniesieniu napedu.
Napisz co konkretnie chcialbys porownac.. bedzie latwiej ;-)
 
 

Stf 
Duuużo do czytania


auto: 991
silnik:: 3.8
moc: 400km
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 22 Wrz 2007
Skąd: rk-wa

Wysłany: Czw 06 Mar, 2008   

należy wspomnieć, że samych odmian silników o poszczególnych mocach jest masa. To że dwa modele mają po 180 km nie oznacza się nie różnią się między sobą mechanicznie ( różne sprężarki, zmienne fazy itp.).
_________________
0-1
 
 
 

pcs 
dodatkowe kategorie


auto: volvo 240 turbo
silnik:: B204gt
moc: 200km
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Gru 2005
Skąd: WW

Wysłany: Czw 06 Mar, 2008   

tych odmian jest jeszcze sporo wiecej, np. 163km chyba, i na pewno 190km, do ktorego sie przymierzalem w A4. O ile 150 i 180 sie ponoc nie roznia od siebie praktycznie (poza softem) to ten 190 ma inne turbo, wtryski, 2 intercoolery .. i po malym sofcie naprawde super sobie radzi z dosc ciezkim A4.
 
 

Stf 
Duuużo do czytania


auto: 991
silnik:: 3.8
moc: 400km
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 22 Wrz 2007
Skąd: rk-wa

Wysłany: Czw 06 Mar, 2008   

no tak, jest jeszcze np. 156km z ibi cupry. różnice pomiędzy 150 i 180 są, jednak różnice te są większe im nowsza jest jednostka- tak jak napisał Mach (sprzęgła, wtryski, turbiny, komp- czyli ilość czujników, głowice, kolektory dolotowe nawet - w 150km wersjach).
_________________
0-1
 
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Czw 06 Mar, 2008   

Byly też różnice wynikające z umieszczenia silnika.
Audi A4 wzdlużnie
Audi A3, Skody, Seaty, VW poprzecznie.

Chyba wlaśnie w A4 występowaly warianty mocy 163 i 190KM.
Poprzeczne byly bardziej znormalizowane, a 225KM to chyba bylo tylko w TT i Leonie Cupra...

A prosze mi powiedzieć czy sam blok różnil się w róznych wariantach ?? ?? ??
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Czw 06 Mar, 2008   

Roznily sie na bank panewkami, chyba tlokami rowniez.
Jesli chodzi o potencjal to jak sie nie myle te na mechanicznej przepustnicy sa lepsze, wystrojenie tych na elektronicznej to podobno klopot.
_________________
 
 
 

panek
[Usunięty]

Wysłany: Czw 06 Mar, 2008   

CHRZANEK napisał/a:
a 225KM to chyba bylo tylko w TT i Leonie Cupra...


225 były jeszcze w s3 z tego co kojarze
 
 

Mach
[Usunięty]

Wysłany: Czw 06 Mar, 2008   

panek napisał/a:
225 były jeszcze w s3 z tego co kojarze


dokladnie w S3 byly 225KM a wczesniej 210KM (a wlasciwie 209KM)

pcs napisał/a:
tych odmian jest jeszcze sporo wiecej, np. 163km chyba, i na pewno 190km, do ktorego sie przymierzalem w A4.


Tak, zdecydowanie wersji mocowych bylo wiecej ale w silnikach wzdluznych. tak juz zupelnie rozni sie osprzet w przedewszystkim turbo i wszystkie jego przylacza.

CHRZANEK napisał/a:
A prosze mi powiedzieć czy sam blok różnil się w róznych wariantach ?? ?? ??


blok jest taki sam nawet w przypadku wolnossacego 1.8 125KM

dzik napisał/a:
Roznily sie na bank panewkami, chyba tlokami rowniez.
Jesli chodzi o potencjal to jak sie nie myle te na mechanicznej przepustnicy sa lepsze, wystrojenie tych na elektronicznej to podobno klopot.


Co do panewek to sa zdania podzielone bo podobno sa te same poczawszy od 150Km do 225KM.
Na pewno korby sa inne.
Rzeczywiscie przepustnica na linke jest latwiesza w modowaniu ale nic nie stoi na przeszkodzie zeby elektroniczna tez ogarnac ;-)

Generalnie do najwiekszych przerobek najlepszy jest AGU, przepustnica na lince, grube korby, prosta elektronika, malo czujnikow, 1 sonda lambda zamiast 2.

jako ciekawosta korby w 150KM AGU sa takie jak w najmocniejszym 225KM



 
 

Stf 
Duuużo do czytania


auto: 991
silnik:: 3.8
moc: 400km
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 22 Wrz 2007
Skąd: rk-wa

Wysłany: Czw 06 Mar, 2008   

dzik napisał/a:
Jesli chodzi o potencjal to jak sie nie myle te na mechanicznej przepustnicy sa lepsze, wystrojenie tych na elektronicznej to podobno klopot.


też tak myślałem - jednak nie dla wszystkich - a wręcz przeciwnie.

Mach napisał/a:
Generalnie do najwiekszych przerobek najlepszy jest AGU, przepustnica na lince, grube korby, prosta elektronika, malo czujnikow, 1 sonda lambda zamiast 2.
Mach napisał/a:
jako ciekawosta korby w 150KM AGU sa takie jak w najmocniejszym 225KM


no widzisz,

a ja dowiedziałem się niedawno że kiblem jeżdżę i najlepiej - cytuję: "to powinienem sobie wymienić silnik na ajq ( to wersja 180km) bo ma zmienne fazy, przepustnicę elektroniczną i szerokopasmową sondę i silnik jest znacznie sprawniejszy "

sorry za ot.
_________________
0-1
 
 
 

Mach
[Usunięty]

Wysłany: Czw 06 Mar, 2008   

Stf napisał/a:
"to powinienem sobie wymienić silnik na ajq ( to wersja 180km) bo ma zmienne fazy, przepustnicę elektroniczną i szerokopasmową sondę i silnik jest znacznie sprawniejszy "


to moze konkurs kto to powiedzial ? AP ?

co z wersji 180KM skoro one nigdy serii nie trzymaja... w sensie najlepszy AGU mialem na mysli mozliwosc dmuchniecie w niego ze jest najbardziej "pancerny" w budowie.

zmienne fazy to IMO dodatkowy "element" ktory trzeba uwzglednic przy przemapowaniu, a po co ?
elektroniczna przepustnice tez jest zbedna, bo po co Ci kolejny czujnik elektroniczny, a wiemy jak to jest z czujnikami... wszystko fajnie poki dzialaja ;-)

szerokopasmowa sonda to jest potrzebna do wlozenie w dupe (znaczy w wydech) ale przy strojeniu... po jaki kij Ci to na codzien na ulice. (przy okazji masz 2 sonde ktora skutecznie przeszkadza w rozluznieniu wydechu, czyli kolejny element ktory przy modach i tak musisz ominac/oszukac/wylaczyc.
 
 

panek
[Usunięty]

Wysłany: Pią 07 Mar, 2008   

zgadzam się z przedmówcą z tymi 1.8T to same problemy są :]
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Sob 08 Mar, 2008   

uwaga podaje przepis na 340BHP

GT28RS, 4" rura dolotowa, ceramiczny kolektor wydechowy (lub pokryty ceramiką), bez katalizatora, FMIC, wtryski 440cc, mocniejsza pompa, regulator ciśnienia 4 bary, wkładka K&N w OEM dolocie, 3" wydech, 340 BHP przy 6200rpm i 320 lb torque przy 2000 rpm, max doładowanie 24 psi
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

Mach
[Usunięty]

Wysłany: Sob 08 Mar, 2008   

przepisow na moc w 1.8T sa dziesiatki (tj. konkretnych setupow)
z Twojego postu smialo mozna wyrzucic kolektor pokryty ceramika - to jest do niczego nie potrzebne no chyba ze ktos chce zeby mu sie ta ceramika kruszyla do sprezarki ;-)
pod wieksze turbo najbardziej efektywny bedzie rownoodleglosciowy kolektor rurowy.
tak samo roznego rodzaju filtry K&N mozna sobie darowac i pozostawic takie elementy dla wolnossacych tunerow.
W tym przepisie zdecydowanie brakuje konwersji przeplywomierza, bo seryjny nie mierzy zbyt duzych ilosci powietrza jak rowniez siedzi w zbyt waskiej obudowie.
 
 

r26rulez 
1234567890


auto: RSf1 R26
silnik:: 2.0T
moc: 228km
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Paź 2007
Skąd: Warszawa

Wysłany: Sob 08 Mar, 2008   

pytanie do fachowcow ??
jest jakas znaczna roznica pomiedzy gt 28r i gt28rs ?
_________________
R26 jak ktos chetny to zapraszam.
cena do negocjacji
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 8.92 sekund. Zapytań do SQL: 13