Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
mondeo vs mazda 6 mps, mondeo vs bmw e30 po lifcie 325i
Autor Wiadomość

Bad-i 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 08 Cze 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Sob 02 Maj, 2009   mondeo vs mazda 6 mps, mondeo vs bmw e30 po lifcie 325i

Ze wzgledu na pogoda, nude, i zmeczenie przeprowadzka postanowilem wczoraj przedmuchac mondziaka. Tak sie tez zlozylo ze akurat byla ku temu okazja i pojechalem odebrac od Micka koszulki.

Juz po wyjezdzie z Zakrętu jadac w strone Warszawy zauwazylem srebrna 6 MPS (kierowca + zona). Szalejac miedzy samochodami kierwonik wyzwolil we mnie chec podjecia proby, chociaz pamietajace dane techniczne tego samochodu (http://www.mazda-dyga.pl/danetechniczne/mazda6mps.pdf) wiedzialem ze szans nie mam.

W koncu dopiero od ostatnich swiatel w strone Kajki otrzymalismy od miejscowych wolne dwa pasy. Ja jechalem za Mazda, za gorka juz na plaskim (a szlismy ogniem juz chwile wczesniej) zauwazylem ze mondeo daje rade i jest szybszy. Niestety kierownik mazdy nie chcial zjechac na prawy pas dlatego tez musialem wykonac nie przepisowy manewr i wyprzedac prawym. Przyznam ze najwieksza roznice bylo widac tak od 16 do 20. W tym wlasnie przedziale bylo widac jak mu odjezdzam (jeszcze raz podkresle ze ku mojemu wielkiemu zdziwieniu i kierownikowi mazdy takze ;) ).


Drugi kill, wracajac od Micka na Radzyminskiej jechalo stare e30 po lifcie 325i. W srodku 5 osob (3 dorosle + 2 dzieci). Pierwszy start kompletnie nie widzialem sensu wyscigu, 3ka poszla szybko do przodu, ja gonie i na w polowie IIIgo biegu juz sie rownamy ale niestety czerwone nas zatrzymuje. No to juz tutaj nie bylo innej mozliwosci tylko uruchomic procedure startu. Mysle ze tak na koniec III biegu mialem z 3-4 dlugosci.

Przyznam ze o tyle co BMW zaskoczylo mnie pozytywnie to MPS mnie zawiodl. Myslalem ze MPS mnie zje i to bez mydła. A teraz mysle ze nawet ta stara BMW by go pojechała ;)
 
 

Kamilbike 
Należe do AA


auto: Punto GT
silnik:: 2.0T
moc: 350km
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Paź 2008
Skąd: Warszawa

Wysłany: Sob 02 Maj, 2009   

Moze kwestia 4wd w mazdzie, tak samo jak miales z evoze wysokich predkosciach go przechodziles. Ja bym na twoim miejscu pojechal shamowac ten furnik, bo smiga konkretnie z tego co piszesz, a raczej watpie zebys trafial na ludzi ktorzy nie ogarniaja tematu zmiany biegow i wciskania gazu :)
_________________
Juz niedlugo nie tylko przyspieszenie, ale i skrecanie, hamowac bede na drzewie
 
 
 

rasta 
co to była za emisja?
Tępy Huj


auto: Brak
silnik:: Triumph
moc: 125km
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 07 Gru 2007
Skąd: Wawa

Wysłany: Sob 02 Maj, 2009   

Już dawno temu pisałme, że MPS nie jedzie :)
_________________
658,94:1 - nezoP
 
 
 

Bad-i 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 08 Cze 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Sob 02 Maj, 2009   

hmm to nawet nie wiedzialem ze Mazda ma 4x4 (ale halo przeciez 3ka MPS ma chyba naped tylko na przod ?? czy sie myle??)
 
 

rabarbar
[Usunięty]

Wysłany: Sob 02 Maj, 2009   

tak,3 jest FWD,ale 6 ma 4x4,ale jaki to nie wiem,napewno nie haldexa bo wtedy zrobiłby z Ciebie mielone :rotfl:
 
 

Bad-i 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 08 Cze 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Nie 03 Maj, 2009   

rabarbar napisał/a:
tak,3 jest FWD,ale 6 ma 4x4,ale jaki to nie wiem,napewno nie haldexa bo wtedy zrobiłby z Ciebie mielone :rotfl:


to tak juz z czystej ciekawosci, dlaczego ta sama jednostka napedowa w 3ce ma FWD a w 6ce 4x4 ? Bo rozumiem ze silnik 2.3 turbo o tej samej mocy jest identyczny w obu autach ?
 
 

rabarbar
[Usunięty]

Wysłany: Nie 03 Maj, 2009   

Nie wiem,tez mnie to dziwi,nawet przez jakis czas bylem przekonany ze 3 tez jest AWD
 
 

martin.h 
koniec tego dobrego na dzisiaj


auto: 106 Rallye
silnik:: 1.6 8V
moc: 103km
Pomógł: 64 razy
Dołączył: 29 Wrz 2008
Skąd: Chorzów

Wysłany: Nie 03 Maj, 2009   

Mazda 6 MPS ma Haldexa - silnik ułożony poprzecznie.
 
 

PiTT 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: .
silnik:: .
moc: .km
Pomógł: 60 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: .........

Wysłany: Nie 03 Maj, 2009   

:jupi:
bejca jeździ
co masz teraz w mondziaku? gdzie robiłeś program, hamowałeś go?
spotkajmy się :]
 
 
 

Kamilbike 
Należe do AA


auto: Punto GT
silnik:: 2.0T
moc: 350km
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Paź 2008
Skąd: Warszawa

Wysłany: Nie 03 Maj, 2009   

To w mondeo jest program zrobiony ? Kurde myslalem ze seria mondkowa tak ganiales ;D
_________________
Juz niedlugo nie tylko przyspieszenie, ale i skrecanie, hamowac bede na drzewie
 
 
 

Bad-i 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 08 Cze 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pon 04 Maj, 2009   

Kamilbike napisał/a:
To w mondeo jest program zrobiony ? Kurde myslalem ze seria mondkowa tak ganiales ;D


bo serią ;)
 
 

kubek13
[Usunięty]

Wysłany: Czw 07 Maj, 2009   

martin.h napisał/a:
Mazda 6 MPS ma Haldexa - silnik ułożony poprzecznie.


6ka mps chyba nie do końca ma haldexa, ale coś działajacego na podobnej zasadzie, tyle że nie hydraulicznej, a elektro-magnetycznej. W kazdym razie rusza z napędem na przód, a w razie uślizgu do 50% momentu trafia do tyłu.

Co do 3 MPS to auto jest oparte na płycie Focusa II, nie ma tam napędu AWD, bo i nie ma takiego w Focusie czy Volvo C30, szybciej tam już by zaistaniał, jeśli wogóle (vide nowa Foca RS)..
 
 

pcs 
dodatkowe kategorie


auto: volvo 240 turbo
silnik:: B204gt
moc: 200km
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Gru 2005
Skąd: WW

Wysłany: Czw 07 Maj, 2009   

w kwestii mazdy, naped raczej nei przeszkadzal jak w evo, ale + 200kg tak...
 
 

martin.h 
koniec tego dobrego na dzisiaj


auto: 106 Rallye
silnik:: 1.6 8V
moc: 103km
Pomógł: 64 razy
Dołączył: 29 Wrz 2008
Skąd: Chorzów

Wysłany: Czw 07 Maj, 2009   

Nie rozumiem skąd takie przeczucie, że w Evo/Subaru napęd przeszkadza?
Widziałem już kilkanaście wykresów z hamowni i mogę powiedzieć, że jeśli samochód jest regularnie serwisowany, są odpowiednie oleje w skrzyni i dyfrach to straty nie są dużo większe niż w ośkach. Bo nikt nie powie, że straty rzędu 70 - 80 KM przy mocach przekraczających 300 KM to dużo.
A druga sprawa to start, na pewno dużo prościej i szybciej jest wystartować 300 konnym Evo/Subaru niż ośką o podobnej mocy.
Inna sprawa to jazda po torze/OS'ie, Evo jest ciężkie i niejedna ośka byłaby pewnie szybsza, choć Evo nadrabia znowu stabilnością w zakrętach.
 
 

Marek23 
Gonna giv'm a cziken?

auto: gc8r
silnik:: 2.0
moc: 280km
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Sty 2006
Skąd: Rbk/Krk

Wysłany: Czw 07 Maj, 2009   

martin.h napisał/a:
Inna sprawa to jazda po torze/OS'ie, Evo jest ciężkie i niejedna ośka byłaby pewnie szybsza, choć Evo nadrabia znowu stabilnością w zakrętach.

Ale evo/sti prowadzą sie wręcz dziecinnie prosto. Na wyjściu nie masz problemu z trakcją, nie musisz myśleć gazem, po prostu pełen but i tyle. Poza tym stabilność jak wspomniałeś. Niechby się Mikołajczyk, Kus,Nyga i reszta czołówki z górskich przesiadło na jakieś rwd czy coś. Nie dali by sobie rady, pomimo,że trasy są równe... A w 4wd nawet małpa pojedzie. Już Walter to mówił...
martin.h napisał/a:
Nie rozumiem skąd takie przeczucie, że w Evo/Subaru napęd przeszkadza?
Widziałem już kilkanaście wykresów z hamowni i mogę powiedzieć, że jeśli samochód jest regularnie serwisowany, są odpowiednie oleje w skrzyni i dyfrach to straty nie są dużo większe niż w ośkach. Bo nikt nie powie, że straty rzędu 70 - 80 KM przy mocach przekraczających 300 KM to dużo.

Chodzi o to, że przeszkadza na prostej na suchym powyżej 150. Weź bmw 330i 265 koni i serię evo. Stawiam, że powyżej 150 bmw na autostradzie będzie szybsze niż evo. Oczywiśćie evo/sti nie są autami na autostrade,ale to chyba każdy wie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.06 sekundy. Zapytań do SQL: 8