Bez przesady, w miniaku kompresor dmucha 0,8 - 0,9 bara dając 230 KM. Jeżeli YTS to silnik 1.5 o mocy 260 KM więc te 1.3 bara jest możliwe
ale gośc twierdził, że ma 1,3 bara i ok. 160 koni.
Więcej na pewno nie miał bo by mi uciekł.
Wydaje mi się, że w rzeczywistości mógł mieć ze 150, bo przy 160 yaris chyba by lepiej zapierdzielał.
auto: BMW Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Gru 2005 Skąd: Kraina Grzybów
Wysłany: Pon 02 Lut, 2009
pcs napisał/a:
eM napisał/a:
1.3 bara powinien mieć 260koni, to mógłbyć 0,3 bara
nie no z 1.3 bara to 260 km bedzie z 2 litrow, albo wysoko krecocej sie 1.6. Yarek przeca ma 1.5, nie kreci sie wysoko.
Aha, moje najstarsze 240, dmuchalo chyba ponad 1.2 bara, a mialo 150km. Tylko primo sprezanie bylo 7:1, secundo nie mialo IC.
Bardziej mnie zastanawia jak jest odprezony ze nie wybuchl.
Paweł, liczy się to w uproszczeniu tak.
oryginalna moc x (doładowanie+1).
Pomylilem sie w obliczeniach, powinno byc 243 konie.
Odejmujac straty z przegrzania w turbo to jakies 230koni.
Jest to bardzo logiczne bo jest o 130% tlenu wiecej i proste obliczenie - zawsze go uzywam i sie sprawdza.
(zrodlo maximum boost)
auto: BMW Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Gru 2005 Skąd: Kraina Grzybów
Wysłany: Pon 02 Lut, 2009
anjas napisał/a:
GOKART napisał/a:
Bez przesady, w miniaku kompresor dmucha 0,8 - 0,9 bara dając 230 KM. Jeżeli YTS to silnik 1.5 o mocy 260 KM więc te 1.3 bara jest możliwe
ale gośc twierdził, że ma 1,3 bara i ok. 160 koni.
Więcej na pewno nie miał bo by mi uciekł.
Wydaje mi się, że w rzeczywistości mógł mieć ze 150, bo przy 160 yaris chyba by lepiej zapierdzielał.
Z obliczeń wynika ze mial ok. 0,7bara doładowanie.
skąd te 1.3?
jest taka mozliwosc ze 1.3 i 160 koni ale auto by pojezdzilo niedluzej niż kwadrans .
Dobrze mowie Dziku?
A co to jest softturbo? Bo nie jestem pewien czy w hałasie gość nie powiedział właśnie, że ma softturbo 1.3 bara?
To wogóle możliwe?
I czy te 160 koni byłyby realne?
o skoro mam naszy 2 fachowcow od doladowan to sie dowiem jaki w takim razie ma wplyw sprezanie do doladowania? Ten yarek nie jest seria turbo. Seria NA ma sprezanie 10:1, i teraz albo gosciu odprezyl uszczelka do powiedzmy 9.5:1 albo kupil zestaw odprezajacych tlokow na 8:1, nie biorac pod uwage trwalosci rozwiazania, czy dmuchajac 1 bar z turbiny w pierwszym przypadku nie bedzie mial wiekszej mocy? Jesli to nie ma wplywu to moc to na co (z doswiadczenia oczywiscie wiem, ze przy sprezaniu 7:1 auto praktycznie nie jedzie jak nie dmucha i lag jest wiekszy)?
auto: BMW Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Gru 2005 Skąd: Kraina Grzybów
Wysłany: Pon 02 Lut, 2009
Paweł pokaż wykresy tych dwóch wersji to sie srpawa wyjasni.
Mysle ze porownywanie dwoch wersji nie jest miarodajne bo jest wiecej roznic na 100%.
Wzor odnosi się do sytuacji gdzie masz np auto x o pojemnosci 1.6 i mocy 100koni,
uturbiasz je i stroisz prawidłowo. Z doładowaniem 0,5 (wystepujacym przy mocy maksymalnej - dobrze dobrane turbo) osiagasz w przyblizeniu 150% mocy.
Powod jest prosty dostarczasz o 50% wiecej tlenu silnikowi.
Od tego nalezy odliczyc pare procent strat róznych.
Jesli łykasz wiedze jak pelikan to jako lekture do kibla polecam Ci maximum boost
(chyba juz 10 raz ją tu polecam )
no ale tak w skrocie pls. jak sie ma w silniku doladowanym sprezanie silnika do doladowania!? czyli czy jak dmuchniem 1 bar do silnika 7:1 bedzie to samo co do silnika 10:1 (zakladajac ze ten drugi nie wybuchnie).
auto: BMW Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Gru 2005 Skąd: Kraina Grzybów
Wysłany: Pon 02 Lut, 2009
Jesli nadmuchasz do silnika ze sprezaniem 10:1 tyle samo paliwa o tej samej liczbie oktanowej i ustawisz tak samo zaplon jak w 7:1 to napewno wybuchnie.
Oczywiscie ze ma wplyw, moc zalezy od momentu ,obrotow, i cisnienia spalania.
Jesli zwiekszasz sprezanie zwiekszasz znacząco cisnienie spalania -
musisz podlac paliwo,podniesc oktany.
Jesli chcesz jezdzic na tym samym paliwie to musisz stroić zapłon.
Mam goraczke i nie moge sie skupic ale mam nadzieje ze jakos to wytlumaczylem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach