auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km Pomógł: 40 razy Dołączył: 08 Cze 2006 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 02 Maj, 2009 mondeo vs mazda 6 mps, mondeo vs bmw e30 po lifcie 325i
Ze wzgledu na pogoda, nude, i zmeczenie przeprowadzka postanowilem wczoraj przedmuchac mondziaka. Tak sie tez zlozylo ze akurat byla ku temu okazja i pojechalem odebrac od Micka koszulki.
Juz po wyjezdzie z Zakrętu jadac w strone Warszawy zauwazylem srebrna 6 MPS (kierowca + zona). Szalejac miedzy samochodami kierwonik wyzwolil we mnie chec podjecia proby, chociaz pamietajace dane techniczne tego samochodu (http://www.mazda-dyga.pl/danetechniczne/mazda6mps.pdf) wiedzialem ze szans nie mam.
W koncu dopiero od ostatnich swiatel w strone Kajki otrzymalismy od miejscowych wolne dwa pasy. Ja jechalem za Mazda, za gorka juz na plaskim (a szlismy ogniem juz chwile wczesniej) zauwazylem ze mondeo daje rade i jest szybszy. Niestety kierownik mazdy nie chcial zjechac na prawy pas dlatego tez musialem wykonac nie przepisowy manewr i wyprzedac prawym. Przyznam ze najwieksza roznice bylo widac tak od 16 do 20. W tym wlasnie przedziale bylo widac jak mu odjezdzam (jeszcze raz podkresle ze ku mojemu wielkiemu zdziwieniu i kierownikowi mazdy takze ).
Drugi kill, wracajac od Micka na Radzyminskiej jechalo stare e30 po lifcie 325i. W srodku 5 osob (3 dorosle + 2 dzieci). Pierwszy start kompletnie nie widzialem sensu wyscigu, 3ka poszla szybko do przodu, ja gonie i na w polowie IIIgo biegu juz sie rownamy ale niestety czerwone nas zatrzymuje. No to juz tutaj nie bylo innej mozliwosci tylko uruchomic procedure startu. Mysle ze tak na koniec III biegu mialem z 3-4 dlugosci.
Przyznam ze o tyle co BMW zaskoczylo mnie pozytywnie to MPS mnie zawiodl. Myslalem ze MPS mnie zje i to bez mydła. A teraz mysle ze nawet ta stara BMW by go pojechała
auto: Punto GT
silnik:: 2.0T
moc: 350km Pomógł: 4 razy Dołączył: 30 Paź 2008 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 02 Maj, 2009
Moze kwestia 4wd w mazdzie, tak samo jak miales z evoze wysokich predkosciach go przechodziles. Ja bym na twoim miejscu pojechal shamowac ten furnik, bo smiga konkretnie z tego co piszesz, a raczej watpie zebys trafial na ludzi ktorzy nie ogarniaja tematu zmiany biegow i wciskania gazu
_________________ Juz niedlugo nie tylko przyspieszenie, ale i skrecanie, hamowac bede na drzewie
auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km Pomógł: 40 razy Dołączył: 08 Cze 2006 Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 03 Maj, 2009
rabarbar napisał/a:
tak,3 jest FWD,ale 6 ma 4x4,ale jaki to nie wiem,napewno nie haldexa bo wtedy zrobiłby z Ciebie mielone
to tak juz z czystej ciekawosci, dlaczego ta sama jednostka napedowa w 3ce ma FWD a w 6ce 4x4 ? Bo rozumiem ze silnik 2.3 turbo o tej samej mocy jest identyczny w obu autach ?
rabarbar [Usunięty]
Wysłany: Nie 03 Maj, 2009
Nie wiem,tez mnie to dziwi,nawet przez jakis czas bylem przekonany ze 3 tez jest AWD
auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km Pomógł: 40 razy Dołączył: 08 Cze 2006 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 04 Maj, 2009
Kamilbike napisał/a:
To w mondeo jest program zrobiony ? Kurde myslalem ze seria mondkowa tak ganiales
bo serią
kubek13 [Usunięty]
Wysłany: Czw 07 Maj, 2009
martin.h napisał/a:
Mazda 6 MPS ma Haldexa - silnik ułożony poprzecznie.
6ka mps chyba nie do końca ma haldexa, ale coś działajacego na podobnej zasadzie, tyle że nie hydraulicznej, a elektro-magnetycznej. W kazdym razie rusza z napędem na przód, a w razie uślizgu do 50% momentu trafia do tyłu.
Co do 3 MPS to auto jest oparte na płycie Focusa II, nie ma tam napędu AWD, bo i nie ma takiego w Focusie czy Volvo C30, szybciej tam już by zaistaniał, jeśli wogóle (vide nowa Foca RS)..
Nie rozumiem skąd takie przeczucie, że w Evo/Subaru napęd przeszkadza?
Widziałem już kilkanaście wykresów z hamowni i mogę powiedzieć, że jeśli samochód jest regularnie serwisowany, są odpowiednie oleje w skrzyni i dyfrach to straty nie są dużo większe niż w ośkach. Bo nikt nie powie, że straty rzędu 70 - 80 KM przy mocach przekraczających 300 KM to dużo.
A druga sprawa to start, na pewno dużo prościej i szybciej jest wystartować 300 konnym Evo/Subaru niż ośką o podobnej mocy.
Inna sprawa to jazda po torze/OS'ie, Evo jest ciężkie i niejedna ośka byłaby pewnie szybsza, choć Evo nadrabia znowu stabilnością w zakrętach.
Inna sprawa to jazda po torze/OS'ie, Evo jest ciężkie i niejedna ośka byłaby pewnie szybsza, choć Evo nadrabia znowu stabilnością w zakrętach.
Ale evo/sti prowadzą sie wręcz dziecinnie prosto. Na wyjściu nie masz problemu z trakcją, nie musisz myśleć gazem, po prostu pełen but i tyle. Poza tym stabilność jak wspomniałeś. Niechby się Mikołajczyk, Kus,Nyga i reszta czołówki z górskich przesiadło na jakieś rwd czy coś. Nie dali by sobie rady, pomimo,że trasy są równe... A w 4wd nawet małpa pojedzie. Już Walter to mówił...
martin.h napisał/a:
Nie rozumiem skąd takie przeczucie, że w Evo/Subaru napęd przeszkadza?
Widziałem już kilkanaście wykresów z hamowni i mogę powiedzieć, że jeśli samochód jest regularnie serwisowany, są odpowiednie oleje w skrzyni i dyfrach to straty nie są dużo większe niż w ośkach. Bo nikt nie powie, że straty rzędu 70 - 80 KM przy mocach przekraczających 300 KM to dużo.
Chodzi o to, że przeszkadza na prostej na suchym powyżej 150. Weź bmw 330i 265 koni i serię evo. Stawiam, że powyżej 150 bmw na autostradzie będzie szybsze niż evo. Oczywiśćie evo/sti nie są autami na autostrade,ale to chyba każdy wie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach