dobra a co powiecie o błędach pomiarowych na hamowni
słyszałem że co hamownia to inne wyniki
dajcie znać jak będzie jakaś zorganizowana akcja z hamownią to się chętnie sprawdzę
auto: BMW Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Gru 2005 Skąd: Kraina Grzybów
Wysłany: Czw 22 Gru, 2005
PiTT napisał/a:
dobra a co powiecie o błędach pomiarowych na hamowni
słyszałem że co hamownia to inne wyniki
dajcie znać jak będzie jakaś zorganizowana akcja z hamownią to się chętnie sprawdzę
Dokladnie... te hamowanie type-ra zostało bardzo ladnie opisane i wytlumaczone przez kolege o nicku "Wojtrek"
ktorego mozna bylo spotkac na ckp oraz na sr.pl
Po prostu hamownie zle przeliczaja przelozenie glowne... w przypadku typera na niekorzysc,
w przypadku wielu tdi vaga na korzysc co jest powodem do wielu zajawek
Jak zwykle hamownia swoje a ulica swoje.
Wynikami z hamowni nie ma sie co podniecac, najwazniejsza jest moc na kolach i nad nia trzeba pracowac.
Jo dorzuce troche o hamowniach. Wiec trudno mowic o zlym wyliczaniu przelozenia glownego przez hamownie, w wiekszosc przypadkow jest ono ustawiane przez operatora hamowni podajac rpm przy xxx km/h.
Wartosc ta jest potrzebna do wyliczenia momentu, moc pozostanie bez zmian. Bawilem sie hamownia zmieniajac drastycznie przelozenie i moc pozostawala PRAWIE bez zmain, tylk omoment skakal i dobrze.
A dlaczego prawie? A dlarego ze hamownia ma jeszcze korekcje sil bezwladnosci w silniku. Jest to stala wartosc przy rpm. Stosuje sie ja dlatego ze im wieksza moc a rolki lzejsze tym wynik bylby bardziej zaklamany. Bezwladnosc silnika jest duza, trzeba zwrocic uwage ze hamowanie samochodu o mocy 200KM na zwyklej inercji na IV biegu trwa kilka sekund. A trzeba wziasc pod uwage ze silnik na luzie, bez obciazenie mimo 200KM nie wkreci sie do odciecia natychmiastowo.
Ja jestem zwolennikiem wartosci na kolach, najmniej istotnym dla mnie parametrem jest moment na silniku. Tzn moze on sie przydac przy porownywaniu dwoch podobnych konstrukcji. Nie podniecam sie tez wartosciami max a przebiegiem, tak naprawde nie moc max sie liczy a srednia moc z obrotow uzywanych do konkretnego zadania.
EDIT: kiedys zrobilem maly rajd po hamowniach, bylem samochodem na starej inersji Mastersa, inercji Grabowskiego i obciazeniu VTG. Wszystkie pomiary roznily sie o max 0.5KM.
Dlatego hamuje sie u Grabowskiego bo najtaniej. Nie bede placil 250zl za obciazeniowke ktora shamuje mnie w trybie inercyjnym i doda tylko znaczek MAHA
Jaryś [Usunięty]
Wysłany: Pon 30 Sty, 2006
heja ale OT robicie chłopaki to chiba temat o czasach:-)
Modlin Zlot CLubu Corolli fotokomórka 14.91 ET
Cieżar - standard
195/55 r16 dunlop
moc u grabowskiego duzo ponizej serii...nie łątwo shamować CTS i CTR też były problemy..[/scroll]
Marcel [Usunięty]
Wysłany: Wto 24 Kwi, 2007
2003 "Honda CRX 1.6 16v non vtec n/a 132PS"
06.09. - Modlin - ET+RT 16,792 ; ET 16,126 ( x miejsce na x )
27.09. - Modlin - ET+RT 16,380 ; ET 16,103 ( x / x )
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach