Napisz cos wiecej o tej oponie. Jakie parametry, link do testow. Mozna tym poleciec 280kmh bez ryzyka ?
Ps. RSRnp. przy 280kmh sie poddala...
Hehehe, nie sądziłem że te opony jeszcze trzeba przedstawiać, ale ok. W sumie taka moja praca
Co do prędkości, opona ma indeks V czyli do 240 km/h. To jest opona do sportu, a nie UHP do samochodów "sportowych". Służy do nakuwiania po torze/OSie, albo do ostrej jazdy na codzień, a nie do przelecenia Niemcowni ze średnią 250 km/h
To czy to jest opona bieżnikowana, czy fabrycznie nowa akurat nie ma znaczenia. To co może się poddać przy długotrwałej jeździe z Vmaxem to mieszanka. To jest mieszanka typowo do sportu i po prostu ma inne właściwości, a co za tym idzie funkcję niż opona cywilna. Myślę, że z tego samego powodu poddał Ci się RSR, tak samo poddałoby się R888 czy inne semi slicki.
Referencje:
1. Rajdowe Samochodowe Mistrzostwo Śląska 2015 w generalce - Kuba Lesiak w Cifie Type-R
2. Marek23 nakurwia na nich już dwa sezony:
2014 - I v-ce Mistrz Śląska w klasie PPC
2015 - II v-ce Mistrz Śląska w klasie K3
Dużo wygranych oesów w RSMŚl, kilka wygranych rajdów, w kit podiów... A piszę tylko o zawodnikach sponsorowanych
Technicznie:
- twarde ścianki boczne
- mieszanka średnio-twarda, bliżej twardej
- szybko się rozgrzewa dzięki sporej ilosci nacięć (jak na semi slicka)
- optymalna temp. pracy mieszanki to 40-90°C
- nowy bieżnik ma 6,5mm
Filmy:
Na Cifie Type-R
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=_ImIxTWVuKY[/youtube]
Mi nie chodzi o nakurfianiu po autostradach na semislickach bo z tego już wydaje mi się wyrosłem, tylko szukam opony na Nurburgring która nie kosztuje 1,5k/szt a zapewnia dobrą trakcję bliską np.: pirelli trofeo r.
Co do indeksu do 240kmh to brzmi to niezbyt optymistyczne... - nie ma innych ? W mocniejszym aucie jesteś w stanie się do tego zbliżyć na Torze Poznań nie mówiąc o Ringu gdzie seryjną m3 podchodziłem pod 270kmh. Tak czy inaczej - rozumiem, że mieszanka jest dobra, zapewniająca odpowiednią trakcję jednak pytam o bezpieczeństwo i ciekawi mnie czy ktoś na tym jeździł po torze dłużej (np. w Poznaniu 10kółek ogniem pod rząd) i szybciej niż 250kmh (gdziekolwiek).
PS. W federalu RSR przy 280kmh puścił oplot na odcinku ok 15cm w centralnej części sekcji opony. auto wpadło w mocne wibracje - na szczęście udało się opanować sytuację. nie życzę nikomu takich sytuacji tym bardziej że to było na przedniej osi.
Ja na tych oponach w tym roku wygrałem najwięcej oesów w klasie K3 i najwięcej oesów w generalce autem z klasy K3. Klasy nie wyjąłem bo nie ona była priorytetem
A tak serio, opony miażdzą. Dużo w tym roku testowałem, czasem robiłem 20 km na raz w ciepły dzień tempem max max i mogę tylko powiedzieć,że za nic nie zamienił bym się za żadne Toyo. W deszczu przejechałem tylko 1 oes gdzie z przodu jedna opona była deszczówką(mieksza), druga była twarda (kapeć na oesie poprzednim). Na takim skazanym na porażkę set upie zająłem w full deszczu 3 w generalce na odcinku. Dla mnie to był szok jak te opony działają.
260 jeżdżę Octavią po zjazdach z autostrad Natomiast na tych oponach Hondą latałem często z prędkościami 160 do nawet 200 km/h w szpalerze drzew gdzie błąd lub mało precyzyjna opona mogłyby wiele zmienić w moim życiu. I zawsze opony działały mega zajebiście.
W zasadzie jeśli chodzi o czystą prędkość to konkurencja obuta w Federale, Toyo, Dunlopy czy Pirelli nie miały podejścia. Dzięki Paweł że wtedy wiosną 2014 namówiłeś mnie na kuono Extremów.
Mi nie chodzi o nakurfianiu po autostradach na semislickach bo z tego już wydaje mi się wyrosłem, tylko szukam opony na Nurburgring która nie kosztuje 1,5k/szt a zapewnia dobrą trakcję bliską np.: pirelli trofeo r.
Co do indeksu do 240kmh to brzmi to niezbyt optymistyczne... - nie ma innych ? W mocniejszym aucie jesteś w stanie się do tego zbliżyć na Torze Poznań nie mówiąc o Ringu gdzie seryjną m3 podchodziłem pod 270kmh. Tak czy inaczej - rozumiem, że mieszanka jest dobra, zapewniająca odpowiednią trakcję jednak pytam o bezpieczeństwo i ciekawi mnie czy ktoś na tym jeździł po torze dłużej (np. w Poznaniu 10kółek ogniem pod rząd) i szybciej niż 250kmh (gdziekolwiek).
PS. W federalu RSR przy 280kmh puścił oplot na odcinku ok 15cm w centralnej części sekcji opony. auto wpadło w mocne wibracje - na szczęście udało się opanować sytuację. nie życzę nikomu takich sytuacji tym bardziej że to było na przedniej osi.
Chciałbym Ci dać odpowiedź na pytanie jak te opony sprawdzą się na Ringu, ale niestety narazie jej nie znam. Sam osobiście męczę szefa, żeby zrobić testy na Nordschleife dla własnej wiedzy, ale na to jeszcze trzeba będzie poczekać.
Z naszego doświadczenia przy takich prędkościach, głównie z Exo X, krótkotrwałe przekroczenie indeksu predkości nie robi na tych oponach wrażenia, ale nie mogę Ci dać na to gwarancji. Indeks jest jaki jest, tym bardziej że VR1 nigdy nie miała być oponą torową, tylko rajdową, a w rajdach przekraczania 240 km/h nie istnieje
Auta na tych oponach jeździły już po Poznaniu, z tego co wiem wytrzymywały sesje ponad 10 okrążeń, ale to w słabszych autach niż M3, więc dalej nie mam odpowiedzi na Twój problem.
Marek23, jak zawsze propsy dla Ciebie za fejm który nam zapewniłeś swoją jazdą
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach