auto: yaris TS
silnik:: 1NZ-FE
moc: nykm Pomógł: 36 razy Dołączył: 16 Maj 2010 Skąd: Katowice
Wysłany: Śro 04 Lis, 2015
Okazuje się, że z benzyną też kombinowali
Cytat:
While investigation into emissions cheating at VW has focused solely on diesel-powered vehicles so far, the automaker said of today's revelation that "the majority of the vehicles concerned have diesel engines."
auto: Różne
silnik:: Różne
moc: Różnakm Pomógł: 51 razy Dołączył: 25 Sty 2010 Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 04 Lis, 2015
Nigdzie nie ma szczegółowej informacji.
To co dotarło z VAG w kanałach korpo otwartych to rownież tylko informacja dot. oprogramowania przesterowujacego prace silnika na czas testów, dzięki któremu wynik emisji NOx mieści sie w wymaganych normach.
Co do NOx to norma w US skupia sie głownie na nich (są to inne wartości niż określone w naszych normach EUR). Czemu? Bo NOx w każdej ilości w przeciwieństwie do CO2 jest toksyczne.
auto: Renault Megane
silnik:: K4J
moc: 95km Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Sie 2011 Skąd: Rybnik
Wysłany: Śro 04 Lis, 2015
Miniac, serio pytasz? Tak w skrócie to VW miał się fajnie na rynku w USA bo jako jedyny oferował dynamiczne i oszczędne diesle bez AdBlue, które łapały się na jakieś zniżki czy dopłaty przy zakupie bo spełniały jakąś rygorystyczną normę emisji. Problem w tym, że nie możliwe jest, aby taki diesel zarówno mało palił i był dynamiczny, jak i emitował mało NOx. Albo to, albo to. Fizyki nie oszukasz. Aby diesel emitował mało NOx to trzeba zwiększyć temperaturę spalania, a jak wiadomo wiąże to się z większą dawką. W końcu ktoś zrobił pomiar emisji w normalnym ruchu a nie na rolkach i wyszło, że te auta mieszczą się w normach ale tylko w warunkach przy których przeprowadzany jest pomiar (kierownica na wprost, wyłączony abs i esp, tylne koła nieruchome - nie wiem jak z 4motion). Po spełnieniu tych warunków, ecu lało bardziej bogato, ale żeby było śmieszniej, to taki TDI z 2009r. w tym trybie miał znacznie gorsze przyspieszenie, ale TDI z 2015r. już nie. Krzywa momentu i mocy była niżej ale do ok. 3500 obr. Później krzywe się pokrywały, ale peak mocy był taki sam w każdym przypadku. Jedynie co spadło znacznie w obu przypadkach to MPG.
Ja się tylko modlę, żeby okazało się, że 1.4 TDI również są oszukane. Wtedy zabiorą mi fabię i dadzą nową oktawię RS w benie, bo dizle też muszą wycofać.
auto: Ducato
silnik:: 2.3
moc: 110km Pomógł: 44 razy Dołączył: 27 Mar 2011 Skąd: Wilanów 90210
Wysłany: Śro 04 Lis, 2015
anjas napisał/a:
Ja się tylko modlę, żeby okazało się, że 1.4 TDI również są oszukane. Wtedy zabiorą mi fabię i dadzą nową oktawię RS w benie, bo dizle też muszą wycofać.
auto: Renault Megane
silnik:: K4J
moc: 95km Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Sie 2011 Skąd: Rybnik
Wysłany: Czw 05 Lis, 2015
Mało tego, wczoraj czytałem, że nowe silniki z serii ea888 czyli 1.8, 2.0 tsi mają wadę fabryczną, która może spowodować obrócenie się krzywki wałka ssącego która napędza vacum pompę, bo te wałki nie są w całości tylko krzywki są nabijane.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach