auto: Różne
silnik:: Różne
moc: Różnakm Pomógł: 51 razy Dołączył: 25 Sty 2010 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 19 Gru, 2014
Stf napisał/a:
Mysle ze to jednak inna grupa docelowa. Tym Focusem rs jezdza celebryci ktorzy kupuja dzwiekiem i fotami. Kazdy szanujacy sie ogarniacz trackdayowy wybierze Megane - dla tych video z ringu jest wystarczajace.
To źle myślałeś, bo Focus RS miał dużo tzw. chorób wieku dziecięcego, a niektórych niedoróbek nigdy nie poprawiono:
1. Wybuchający kolektor dolotowy
Plastikowy i nie wytrzymywał standardowego programu, wylatując w powietrże uszkadzał maskę.
Ford zapobiegł temu, robiąc akcję serwisową z powodu "twardego pedału hamulca".
Serwis polegał na wgraniu nowego oprogramowania, obniżającego moc do 280 KM.
2. Luzująca się przednia belka
Montowana na dwie wielkie śruby wkręcone od spodu, niczym nie zabezpieczone.
W moim egzemplarzu zauważyłem to, gdy jedną już zgubiłem, a druga była luźna.
Dopiero w RS500 Ford zaczął je montować przy użyciu pasty Locktite.
Robili to też na gwarancji w egzemplarzach, które zgłoszono do serwisu, ale nie było żadnej akcji serwisowej.
3. Pedał sprzęgła zostający w podłodze
Błąd konstrukcyjny zaworu pedału sprzęgła- przy bardzo szybkich zmianach biegowtrzymal pedał w podłodze zbyt długo.
Efekt taki, jakby zmieniać bieg bardzo powoli, zamiast bardzo szybko.
Ford uznał to za awarię dopiero po upływie 2 lat, gdy skończyła się gwarancja na egzemplarze z pierwszego roku produkcji.
Rozwiązaniem była wymiana zespołu pedałów na pochodzące z Focusa ST.
4. Luzujące się windy przednich bocznych okien.
Zaczynały wariować, nie domykając okien lub otwierając je zamiast zamykać.
Spowodowane błędem konstrukcyjnym, ponieważ Ford Europę po raz pierwszy robił tak długie drzwi.
Windy wymieniano na gwarancji po zgłoszeniu awarii. Akcji serwisowej nie było.
5. Odlatująca osłona pod przednim spoilerem
Błąd konstrukcyjny, powodujący że przy dużych prędkościach >200 km/h osłona podwozia z przodu
zostaje wypychana przez pęd powietrza, działając jak żagiel pociąga za sobą zderzak.
Osłona pęka w drobny mak, uszkadzając zderzak. Ford naprawia na gwarancji.
6. Wadliwa konstrukcja zbiorniczka płynu do spryskiwaczy
Zbiorniczek zrobiony z trzech plastikowych elementów, które z czasem mogą zacząć przepuszczać.
A pod zbiorniczkiem zamontowany jest komputer sterujący silnikiem.
Efekt taki, ze cała elektryka mogła przerywać, ze sterowaniem silnika podczas jazdy włącznie.
Komputer do wymiany. Wadliwej konstrukcji zbiorniczka nie poprawiono.
7. Żałosna jakoś montażu
Np. fabryczny brak śrubek i kołków montażowych w panelach bocznych w kabinie,
Trzeszczące plastiki np. pokrywy głośników wysokotonowych.
8. Wyginający się plastik w odlocie, zatykający wlot powietrza.
Występował tylko w pierwszej połowie rocznika 2009, potem ta cześć została zmieniona
9. Zasysającą się rura (harmonijka) za filtrem powietrza
Zrobiona ze zbyt wątłego plastiku, zapadała się. Ford nigdy nie uznał tego błędu,
ale sztywny zamiennik był łatwo osiągalny i dość tani.
Wszystko to miałem w ciągu 2,5 roku posiadania auta Dziękuję bardzo, nigdy wiecej syfiastego Forda.
Jedyne co w nim było fajne, to silnik i skrzynia biegów - ale one były produkcji Volvo
w sumie o golfie gti tez moglbym kilka podobnych rzeczy wypisac, ale przy tym co opisales to byly pierdoly o ktorych nawet nie warto wspominac
dzieki za utwierdzenie mnie w przekonaniu ze ford jest jednak gorszy od vw
5. Odlatująca osłona pod przednim spoilerem
Błąd konstrukcyjny, powodujący że przy dużych prędkościach >200 km/h osłona podwozia z przodu
zostaje wypychana przez pęd powietrza, działając jak żagiel pociąga za sobą zderzak.
Osłona pęka w drobny mak, uszkadzając zderzak. Ford naprawia na gwarancji.
o patrz a zderzak zamocowany na 4 malutkie srubki w 106 nie odpada przy 230km/h jednak franca lepsza
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach