Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Skrzynia BE + blok TU
Autor Wiadomość

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Nie 14 Mar, 2010   Skrzynia BE + blok TU

Hej,

jak wiadomo każdy boryka się z problemami skrzyni MA, gdzieś tam na zachód od naszej granicy z Niemcami ludzie zmieniają MA na BE, ale do szczęścia potrzebna jest flansza i nowe półosie.

Czy słyszeliście o tym aby występowała jakaś skrzynia BE która jest plug and play do bloku TU ?

Zdaje się że występowało to Partnerze/Berlingo. czy ktoś ma oznaczenie tej skrzyni?
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

martin.h 
koniec tego dobrego na dzisiaj


auto: 106 Rallye
silnik:: 1.6 8V
moc: 103km
Pomógł: 64 razy
Dołączył: 29 Wrz 2008
Skąd: Chorzów

Wysłany: Nie 14 Mar, 2010   

Łukaszu, nie znam się na skrzyniach ze 106/Saxo, ale nt. montowania BE w silnikach TU coś tam kiedyś czytałem, ale raczej tak tu wleciało tam wyleciało.
Ale conieco mogę napisać, nawet jak ta skrzynia była w Partnerze/Berlingo to poza obudową reszta jest chyba taka sama jak w MA, więc bez sensu taka zmiana. A nie lepiej kupić mocny wkład (np. PPG robi coś takiego do Subaru), bo jak policzymy dorabianie flanszy, półosi i masę nerwów, to może to wyjść taniej.
 
 

k-mart 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: -
silnik:: 0.0
moc: 000km
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Gru 2005
Skąd: z polecenia

Wysłany: Nie 14 Mar, 2010   

boje sie, ze taka konstrukcja moze sie URWAC :>
Dziekuje, koniec imprezy!
 
 

ŁukaszS3 
Mam wykształcenie jak prezydent
mistrz jebaka


auto: EVO V
silnik:: 4G63
moc: 334km
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 20 Lut 2009
Skąd: Ustroń

Wysłany: Nie 14 Mar, 2010   

Właśnie w tej sprawie kontaktuję się z naszym 3X ex forumowiczem alesim.

To są materiały które przesłał mi tak na szybko ale obiecał dosłać bo podobno gdzieś ma foto relację jak jakieś magiki to zrobiły od początku do końca.

http://www.saxosportsclub...30/start=0.html

http://www.saxosportsclub...0/start=30.html

http://www.106owners.co.u...ad.php?t=133163

Puki co nie kumam z tego nic co do czego służy ale może ktoś rozkmini :)
_________________
"Najważniejsze to ecu ktore leje paliwo i wali iskrą a nie zastanawia się czy misiom na biegunie nie bedzie za ciepło :) " by eM

Mitsubishi Lancer Evolution V
Fiat 127 MkI
 
 

p106rallye
[Usunięty]

Wysłany: Nie 14 Mar, 2010   

W 307 SW z 2006 roku , z silnikiem TU5JP4 ,napewno jest skrzynia BE4.

Przełożenie - 4.93 ,ale poszczególne biegi muszą mieć słabe przełożenie ,bo ten samochód nie jedzie.
martin.h napisał/a:

Ale conieco mogę napisać

Lepiej tego nie rób.
Ostatnio zmieniony przez p106rallye Nie 14 Mar, 2010, w całości zmieniany 2 razy  
 
 

AndreXSi
[Usunięty]

Wysłany: Nie 14 Mar, 2010   

Z tego co pamiętam Maciejewski mial w stajni jakieś saxo właśnie chyba ze skrzynią BE, więc chyba się da
 
 

kubas 
DJ Sparky
205 RULA !


auto: 205/C4
silnik:: tu5j2
moc: ~100km
Pomógł: 73 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Skąd: Bydgoszcz

Wysłany: Pon 15 Mar, 2010   

martin.h napisał/a:
Ale conieco mogę napisać, nawet jak ta skrzynia była w Partnerze/Berlingo to poza obudową reszta jest chyba taka sama jak w MA, więc bez sensu taka zmiana. A nie lepiej kupić mocny wkład (np. PPG robi coś takiego do Subaru), bo jak policzymy dorabianie flanszy, półosi i masę nerwów, to może to wyjść taniej.


Bzdura, BE jest dużo wytrzymalsza występuje we wszystkich 205 gti i mało przypadków słyszałem w których ta skrzynia by się rozsypała. Jeśli już wkładać BE do silnika TU to najfajniej znaleźć skrzynię z 205 1,6gti która ma krótkie przełożenia poszczególnych biegów + wrzucić przełożenie główne ze skrzyni z 405mi16 i wtedy mamy bardzo krótką wytrzymałą skrzynie + szpera + flansza i jest bosko :) Co do półosi to można poprzekładać przeguby od strony skrzyni i będzie pasowało.
 
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Pon 15 Mar, 2010   

saxorulez napisał/a:
każdy boryka się z problemami skrzyni MA,


Czy masz na myśli niewyrabiający synchronizator 2go biegu czy są jeszcze jakiś inne wady tej skrzyni ???

Mam nadzieje że to nie offtop - a temat mnie bardzo interesuje.

Pytanie do Kubasa: Czy w BE są grubsze półosie ??
A jeżeli tak to co wtedy z przegubami zewnętrznymi ??
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

kubas 
DJ Sparky
205 RULA !


auto: 205/C4
silnik:: tu5j2
moc: ~100km
Pomógł: 73 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Skąd: Bydgoszcz

Wysłany: Pon 15 Mar, 2010   

CHRZANEK napisał/a:
saxorulez napisał/a:
każdy boryka się z problemami skrzyni MA,


Czy masz na myśli niewyrabiający synchronizator 2go biegu czy są jeszcze jakiś inne wady tej skrzyni ???

Mam nadzieje że to nie offtop - a temat mnie bardzo interesuje.

Pytanie do Kubasa: Czy w BE są grubsze półosie ??
A jeżeli tak to co wtedy z przegubami zewnętrznymi ??


Grubość chyba jest taka sama, konstrukcja samych przegubów wydaje mi się jest bardziej toporna i odporna wieloklin jest inny co ciekawe w 205 1.6 gti są półosie które mają wewnętrzne przeguby pasujące do skrzyni BE a zewnętrzne pasujące do piast występujących ze skrzyniami MA ot taka ciekawostka :)
 
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Pon 15 Mar, 2010   

CHRZANEK napisał/a:
Czy masz na myśli niewyrabiający synchronizator 2go biegu czy są jeszcze jakiś inne wady tej skrzyni ???


no w naszym przypadku to jest problem synchronizatorów ale w autach z turbo wszystko sie w niej rozsypuje :D

Zdaje się że w UK temat rozkminili i faktycznie jest seria skrzyń BE pasujących do TU, tylko koszt całego nowego wnętrza skrzyni mija się z celem puki co... zostaję z MA
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

kubas 
DJ Sparky
205 RULA !


auto: 205/C4
silnik:: tu5j2
moc: ~100km
Pomógł: 73 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Skąd: Bydgoszcz

Wysłany: Pon 15 Mar, 2010   

saxorulez napisał/a:
CHRZANEK napisał/a:
Czy masz na myśli niewyrabiający synchronizator 2go biegu czy są jeszcze jakiś inne wady tej skrzyni ???


no w naszym przypadku to jest problem syn


A pękająca obudowa ?
 
 
 

grzech 
to byłem ja, Jarząbek

auto: citroen / saxo
silnik:: TUJP4 1.6
moc: 150km
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Lip 2006
Skąd: Piaseczno

Wysłany: Pon 15 Mar, 2010   

MA to jeden wielki problem, synchronizatory, obudowa, mechanizm roznicowy ... tam jest trudno znalezc element, ktory nie bylby problemem.

gdzies mi sie obilo o uszy, ze TU5 smigajace z BE, to TU5 + jakis kolnierz, do ktorego pasuje obudowa BE zamiast normalnej MA
 
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Wto 16 Mar, 2010   

grzech napisał/a:

gdzies mi sie obilo o uszy, ze TU5 smigajace z BE, to TU5 + jakis kolnierz, do ktorego pasuje obudowa BE zamiast normalnej MA


tak jest.. ale okazało się też że jest jedna BE4 która pasuje plug and play + dorabianie półosi i wodzików :) Tylko że przełożenia są chyba nie najkorzystniejsze.. a ich wymiana do tanich nie należy
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

AndreXSi
[Usunięty]

Wysłany: Wto 16 Mar, 2010   

Hm, Citroen Sport stosuje BE3/5 w saxo challenge. Może to podpasi p&p?
http://www.piecescitroens...ses_Gearbox.pdf
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Wto 16 Mar, 2010   

zapewne podpasi.. ale nie grozi mi wymiana puki co
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.07 sekundy. Zapytań do SQL: 8