Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
START
Autor Wiadomość

Vlodarsky 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Pedżo 306 cab
silnik:: XU10J4
moc: 152km
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Skąd: Warszawa/Łomianki

Wysłany: Sob 14 Sty, 2006   START

Może niech każdy powie co o tym myśli ?
Ruszacie z miejsca ? z lekkim poślizgiem kół ? czy może na granicy (tak żeby ruszyć z większych obrotów a nie złapać poślizgu kół ? )
Do jakich obrotów ciągniecie na poszczególnych biegach ? do takich gdzie moc jest maksymalna i zmiana biegu ? czy raczej pod samo odcięcie zapłonu ?
Jakieś metody ? sposoby ?techniki ?
jeśli to tajemnica :) to niech ktoś skasuje ten temat :)
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Sob 14 Sty, 2006   

ja staram się z lekkim uślizgiem a ciągne auto na wyczucie.. nie zawsze jest potrzeba pod odcinkę zlezy od charakterystyki motoru.. ja z rególy krręce do ok 7200 - 7500 a odcinkę mam 7800
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

KonradMK 
Gary Muvaut

auto: B==D
silnik:: B==D
moc: B==Dkm
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Gru 2005
Skąd: B==D

Wysłany: Sob 14 Sty, 2006   

ja podobnie, gdy odcina traci się cenne ułamki sekund :) sposó ruszania zależy też od nawierzchni, gdy jest ślisko jak obecnie na jedynce ciągnę jak najkrócej potem dłuższa dwójka i pałer na trójce :)
 
 

Vlodarsky 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Pedżo 306 cab
silnik:: XU10J4
moc: 152km
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Skąd: Warszawa/Łomianki

Wysłany: Sob 14 Sty, 2006   a jak

A jak myślicie :
Na suchej nawierzchni, jak już się ruszy to :
-lepiej ciągnąć prawie pod odcinke
-lepiej ciągnąĆ do obrotów przy których samochód osiąga maksymalną moc ?
Często mnie to zastanawia... czy nie lepiej jest właśnie przy maksymalnej mocy zmienić bieg...
 
 

Prezesiak 
I wanna be HotHatch member!!
tja


auto: Honda Civic
silnik:: 1.8 [B18C4]
moc: ~180km
Dołączył: 14 Gru 2005
Skąd: Warszawa

Wysłany: Nie 15 Sty, 2006   

No nie wiem czy to jest dobry pomysl. Ja przewaznie zmieniam bieg miedzy 7000 a odcinka czyli 7200-7300 zeby na nastepnym biegu wbic sie w odpowiednie obroty
 
 
 

Karaś
[Usunięty]

Wysłany: Nie 15 Sty, 2006   

Start na suchym na około 3500 obrotów, zmiana przed samym odcięciem, żeby tak, jak pisał Prezesiak, wpadać już na dobre obroty.
 
 

pcs 
dodatkowe kategorie


auto: volvo 240 turbo
silnik:: B204gt
moc: 200km
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Gru 2005
Skąd: WW

Wysłany: Nie 15 Sty, 2006   

Zmiana biegu przed maksymalna moca jest bez sensu przeciez.

Wszystko zalezy od wykresu mocy i przelozen skrzyni. Najlepiej jakbys mial wykres z hamowni.

W nowych 16-zaworowych silnikach, oplaca sie krecic do konca. W dieslach zwykle kreci sie do 4000-4100 obr. W 8 zaworowkach zwykle tez nie ciagnie sie do konca.
 
 

carlose 
słucham..?
Adminiseparator


auto: Mazda CX7
silnik:: czysty
moc: ze 230km
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 16 Gru 2005
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pon 16 Sty, 2006   

dokładnie, najlepiej wzorować się na wykresie ( maxymalny moment i maxymalna moc ) i dotego jeszcze musisz wyczuć auto na ulicy.
Co do ruszania to nalepiej metodą prób i błedów (gtech w łape i próbować, z 3 tys, 3,5 tys, 4 tys itd..) bo jak wiadomo ruszenie jest najważniejsze ! :D
 
 
 

Vlodarsky 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Pedżo 306 cab
silnik:: XU10J4
moc: 152km
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Skąd: Warszawa/Łomianki

Wysłany: Pon 16 Sty, 2006   Z 3.5

Z 3000 wychodzi mi najlepiej w tej chwili...
Czekam na lato :)
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Pon 16 Sty, 2006   

i myśle ze w lato z wyższych bez sensu będzie..w końcu to 8V wiec na górze szybko traci moc...
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

Dariano 
Dowidzenia


auto: CIVIC VTI
silnik:: B20C6
moc: 217km
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: Garwolin

Wysłany: Pon 16 Sty, 2006   

Jesli chodzi o obroty to ja startuje 2500-3000 jak jest wiecej to stoji sie w miejscu za dlugo a pozniej to prawie do konca ale nie do odciecia. wyddaje mi sie ze nie ma sensu do odciecia ciagnac bo sie traci a juz nie daj boze jak odetnie bo wtedy to juz strata murowana. Ale to juz trzeba raczej jak to juz ktos pisal bardziej metoda prob i błędow sprawdzic.
 
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Pon 16 Sty, 2006   

Najlpeszy start mialem na uslizgu sprzegla na granicy przyczpnosci, ale wykonczylem sprzeglo. Pozniej dopracowalem technike z paleniem kapcia, trzeba w dobrym momencie odpucic by przyczepnosc zlapac.
Co do krecenia to zawsze jak najblizej odciecia. Wykres wykresem, ale to sie czuje :)
Na seryjnym wydechu clio puchlo przy 6000 z hakiem, po wydechu leci rowno do 7250.
Nie moge zejsc ponizej 4500 bo to granica kiedy zaczyna sie napelnianie.
 
 
 

KonradMK 
Gary Muvaut

auto: B==D
silnik:: B==D
moc: B==Dkm
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Gru 2005
Skąd: B==D

Wysłany: Wto 17 Sty, 2006   

dokładnie, gdy jest sucho ciągnę powyżej 5500 gdzie mam max mocy bo w ogóle poniżej 4000 nie ma jazdy.
 
 

k-mart 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: -
silnik:: 0.0
moc: 000km
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Gru 2005
Skąd: z polecenia

Wysłany: Czw 23 Kwi, 2009   

czy moze ktos przeniesc ten temat do motorsportu i przykleic??
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.06 sekundy. Zapytań do SQL: 8