1.Licencja - przygotował 106 1.1 Licencja WT (jezdzi sie z nia jako pilot w PPZM, RSMP, a jako kierowca w RC,
WSMP i wlasnie w GSMP)
1. szkolenia odbywaja sie w kielcach lub w slomczynie
2. koszt szkolenie + 2 egzaminy 600 zl
3. teoria - nie da sie tego nie zdac, sa materialy wyklada nie ma zalacznika J wiec luz
4. praktyka jedno kolko po torze po owalu... instruktor patrzy czy nie
krzyzujesz rak, tor jazdy... uzywasz lewej nogi jestes mistrzem +
procedura startu do wsmp i rc.
Wszystko bez stresu nie jest to skomplikowane.
po zdaniu egzaminow dostaje sie papier i dalej trzeba....:
1. zapisac sie do klubu
2. zrobic psychotesty /100 zl/
3. lek medycyny sportowej /60 zl + badania/
4. oplacic licencje i certyfikat /400 zeta/
komplet dokumentow wysyla sie do ZG PZM i oni odsylaja juz gotowa licencje.
psychotesty odnawia sie co 2 lata, lekarza medycyny sportowej co pol roku,
licecje co roku /pozniej jakies 350 pln.. mozna tez wykupic za polowe ceny
np na pol roku lub chyba za 80 zeta na jeden wyscig.... ALE to dopiero w
drugim roku dla osob ktore przedluzaja licencje/
1.2 licencja K
(jezdzi sie z nia jako kierowca w PPZM, GSMP i jako pilot w RSMP)
- trzeba ukonczyc 6 KJSow w ciagu roku lub 8 w ciagu 2 lat
- zdac egzamin teoretyczny (okolo 100 pln)
dalej badania - podobnie jak przy licencji WT. wniosek o wydanie licencji oraz
badania i oplate za wydanie licencji i certyfikatu skladamy w okregu pzm
w ktorym znajduje sie wybrany przez nas klub, a nie jak w przypadku WT
w zarzadzie glownym.
2.Przygotowanie auta - przygotował Chrzanek
2.1 Każdy samochód (niezaleznie od klasy musi speniac wymogi bezpieczeństwa zgodne z zalacznikiem "J"
-klatka bezpieczeństwa zgodna z zalącznikiem -od 1500pln za opcje minimum
-otuliny na klatce bezpieczeństwa (homologowane) - ok 200pln
-fotel kubelkowy (homologowany - od 700pln bi marco
-mocowanie fotela zgodne z zalącznikiem - ok 120 pln
-pasy bezpieczeństwa 4 lub 6 pkt - od 500pln
-dodatkowe zamkniecia klapy przedniej i tylnej (tzw expandory) - 2x50pln
-wylącznik pradu 6 stykowy (rozlączajacy nie tylko masę ale takze pompe paliwa) - 150pln
-system gaśniczy - od ok 1200pln
-siatka w drzwi kierowcy - od 100pln
-na szybach (z wyjątkiem przedniej) musi znajdować się bezbarwna folia antyodpryskowa
2.2 Samochód powinien posiadać i mieć oznaczone:
haki do holowania z przodu i tylu:
Oznakowanie strzalka w kolorze czerwonym, żóym lub pomarańczowym.
Ciegno uruchamiające wylącznik pradu:
Oznakowanie niebieski trójkąt w bialej obwódce z czerwonym "piorunem"
Miejsce usytuowania gasnicy:
Bialy okrąg z czerwona obwódka i czerwoną literą E w środku
Ponadto na szybach tylnych bocznych musi sie znajdować nazwisko kierowcy, napisane czcionką Helvetica Bold, pierwsza litera wielka pozostale text.
Wysokość liter do 10cm. Obok nazwiska moze sie znajdowac flaga narodowa.
2.3 wymogi techniczne
Silnik:
dowolny z zastrzezeniem że musi być od tego samego producenta.
(czyli SWAPy są dopuszczalne)
umiejscowienie silnika dowolne
(można wrzucić V6 centralnie)
Turbodoladowanie dozwolone
(również w przypadku silników które fabrycznie nie byly w nie wyposazone)
Skrzynia biegów:
dowolna, zaróno typ jak i ilosc przelozeń
(czyli moze być klowa lub sekwencja o 5,6 i większej ilości przelozeń)
Zawieszenie:
dowolne
Jedyne ograniczenie: po spuszczeniu powietrza z obu kó z jednej strony żaden element podwozia nie może dotknac podloża
(czyli w praktyce prześwit moze mieć ok 5cm)
Masa pojazdu:
Masa minimalna wynika z pojemności silnika i określa ja punkt 3,1 regulaminu grupy E1
Nadwozie:
Maksymalna szerokosc nadwozia to 2000mm
Elementy poszycia takie jak: maska, klapa bagażnika, blotniki i drzwi (Z WYJĄTKIEM DRZWI KIEROWCY) moga byc wykonane z dowolnego niepalnego materialu
(czyli laminat a jak kogoś stac to kevlar)
Szyby:
Wszystkie szyby z wyjatkiem przedniej moga być zastąpione laminatem o minimalnej grubości 3mm
3. Przygotwanie kierowcy - przygotował Chrzanek
-Kombinezon homologowany - od 1200pln
-podkoszulek long sleeve homologowany - ok 250pln
-kalesony homologowane - ok 250pln
-balaklawa homologowana (kominiarka) - ok 250pln
-skarpety (homologowane) - ok 200pln
-rękawice homologowane - od 200pln
-kask homologowany - od 1000pln za "otwarty" i od ok 1400pln wersja ze "szczeną"
- Ciuchy muszą mieć normę 2000
- Kask musi mieć czerwona naklejkę.
4.3) Regulamin techniczny GSMP - czyli podzial na klasy i róznice w przygotowaniu aut do wyscigów górskich względem innych dyscyplin
http://www.pzm.pl/userfil...p_tech_2007.pdf
auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km Pomógł: 132 razy Dołączył: 13 Mar 2008 Skąd: Będzin
Wysłany: Wto 02 Cze, 2009
Nie musi być zarejestrowany, ale OC chyba dobrze mieć, biorąc pod uwagę jakie klocki się dzieją podczas rajdów.
Generalnie odpoweidzialność cywilna powinna spoczywać na organizatorze, niestety co raz częściej organizatorzy rajdów próbują się od tego wymigiwać dając specjalne kwitki do podpisu przed rajdem. Jak jest obecnie w wyścigach górskich nie wiem.
auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km Pomógł: 115 razy Dołączył: 10 Sty 2007 Skąd: Warszawa Centrum
Wysłany: Wto 02 Cze, 2009
Marcel 08 napisał/a:
czyli np samochodem z kierownicą po prawej stronie można wystartować?
MOŻNA
Marcel 08 napisał/a:
czy samochód musi być zarejestrowany?
NIE MUSI
Marcel 08 napisał/a:
jak jest np. z OC, bo imprezy GSMP odbywają się na wyłączonych z ruchu drogach
Tak naprawde to kluczowe jest co mówią na ten temat przepisy ogólne oraz przepisy szczegółowe danej imprezy - odsyłam do regulaminów 2009 na www.pzm.pl
GeKo napisał/a:
niestety co raz częściej organizatorzy rajdów próbują się od tego wymigiwać dając specjalne kwitki do podpisu przed rajdem
W jednym z ostatnich numerów WRC niejaki Pan Andrzej Górski tłumaczył dlaczego tak jest...
GeKo napisał/a:
Jak jest obecnie w wyścigach górskich nie wiem.
Ja też nie wiem...
_________________ A można było jeździć francuzem całe życie...
Marcel [Usunięty]
Wysłany: Wto 02 Cze, 2009
no dobra ale jak auto nie zarejestrowane to uzyskam OC hmmmm
auto musi miec ksiązeczke PZMotu i uzyska jak jak ma kiere po prawej na 100% tylko musi spełniać w/w warunki tak?
auto: BMW Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Gru 2005 Skąd: Kraina Grzybów
Wysłany: Nie 07 Cze, 2009
PieQt napisał/a:
Marcel 08 napisał/a:
ok ... ale jak mam auto z kierą po prawej to nie otrzymam OC chyba ... ?!
ewentualnie jakbym chciał jechać R5 GTE to jest klasa H?!
jak masz zarejestrowane w anglii - to kupisz. Mój kumpel jeździł EVO z protestancką kiera przez 4 miesiące, z polskim OC i policja się nie czepiała
zglebialem temat... mozna jezdzic takim do miesiaca (czas przerejestrowania/przerobki) jesli by wydzwonił w trakcie tych kilku miesiecy to by placil za niego fundusz gwarancyjny bo kazda firma sie wyprze umowy
Auto zarejestrowane w UK musi miec ubezpieczenie w firmie z UK (zrzeszonej) inaczej jest illegal
Wracając do kwestii ubezpieczenia - wyciąg z REGULAMINU GÓRSKICH SAMOCHODOWYCH MISTRZOSTW POLSKI 2009, stan prawny na 1 stycznia 2009
Cytat:
9. UBEZPIECZENIE
9.1. Każdy zawodnik / kierowca bierze udział w wyścigu oraz treningu GSMP na własną odpowiedzialność. Organizator nie ponosi żadnej odpowiedzialności za straty powstałe w trakcie wyścigu / treningu podczas rund GSMP.
9.2. Każdy zawodnik jest zobowiązany do posiadania polisy OC samochodu, zgłoszonego do udziału w zawodach, jako warunku dopuszczenia do zawodów (Ustawa z dnia 22 maja 2003r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych DU 124 poz. 1152 z 2003 r.).
Zaleca się zawodnikom posiadanie ubezpieczenia samochodu w zakresie AC z rozszerzeniem o ryzyko udziału w jazdach sportowych.
9.3. Organizator każdej rundy GSMP obowiązany jest wykupić polisę ubezpieczeniową OC oraz polisę NNW obejmującą osoby organizatora nie objęte innym ubezpieczeniem. Obie te polisy muszą obejmować cały czas trwania zawodów tj. podjazdy wyścigowe i treningowe oraz przejazdy z miejsca zakwaterowania na trasę i z powrotem. W „Regulaminie Uzupełniającym” zawodów muszą być podane informacje dotyczące zakresu i wysokości sum gwarancyjnych ubezpieczenia OC i NNW. Ubezpieczenie OC organizatora na 2009 rok to – suma gwarancyjna 250 000 PLN ubezpieczenie NNW osób organizatora – suma ubezpieczenia na wypadek trwałego uszczerbku na zdrowiu 10 000 PLN.
9.4. Przez fakt podpisania zgłoszenia zawodnik zrzeka się wszelkich praw do odszkodowań w związku z wypadkami, które mogą się zdarzyć podczas wyścigu i treningu GSMP. Zrzeczenie to dotyczy FIA, PZM, organizatora, osób ofi cjalnych oraz innych zawodników.
9.5. Szkody spowodowane przez zidentyfi kowanych uczestników wyścigu pokrywane są z ich polis ubezpieczeniowych.
ŁukaszS3 Mam wykształcenie jak prezydent mistrz jebaka
auto: EVO V
silnik:: 4G63
moc: 334km Pomógł: 16 razy Dołączył: 20 Lut 2009 Skąd: Ustroń
Wysłany: Pon 08 Cze, 2009
eM napisał/a:
zglebialem temat... mozna jezdzic takim do miesiaca (czas przerejestrowania/przerobki)
em i ja mam pytanie jak zgłębiałeś temat ubezpieczenia. Teraz jak przygotowuję saxiora min do wyścigów górskich to zajmie mi to powiedzmy 6 miechów. Auto kupiłem 1 maja i mogę mieć z tego tytułu jakieś problemy jak pójdę go rejestrować po tych 6 miesiącach? Dodam że auto w Polsce jest już ok 5 lat i nie były u nas rejestrowane...
_________________ "Najważniejsze to ecu ktore leje paliwo i wali iskrą a nie zastanawia się czy misiom na biegunie nie bedzie za ciepło " by eM
auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km Pomógł: 115 razy Dołączył: 10 Sty 2007 Skąd: Warszawa Centrum
Wysłany: Pon 08 Cze, 2009
Łukasz - zbaczacie na temat nie związany bezpośrednio z motorsportem, więc kontynuację zalecam w hyde parku.
W skrócie Twoim obowiązkiem po sprowadzeniu samochodu jest uiścić opłaty celno-akcyzowe. A to czy zarejestrujesz czy nie to wszystkich wali.
Jak zarejestrujesz to musisz mieć kontynuacje ubezpieczenia OC. Ale samochód niezarejestrowany nie figuruje nigdzie.
EOT
Można pisać na temat wyścigów górskich
_________________ A można było jeździć francuzem całe życie...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach