Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
[DRIVE] Jazda na czas, podstawy...
Autor Wiadomość

mAbZ
[Usunięty]

Wysłany: Pią 23 Maj, 2008   

Mądre rady jak traktować hamulce żeby się dały używać więcej niż raz:

http://www.peansweden.com...tions_Track.pdf

WARM UP & COOL DOWN
Disc rotors must be preheated before track sprints to reduce the thermal shock from
sudden high speed braking.
The greater the difference in rotor temperature from when
the pedal is applied to when the pedal is released, is directly proportional to metal fatigue.
This is also applicable after the event, when you exit the track. A cool down lap is advisable
at reduced speed with lighter braking to lower the core temperature slowly, or if this is not
possible, go for a short drive off the track for a few minutes. Do not pull up immediately
after exiting the track with hot brakes if you plan on using them again!
 
 

Marek23 
Gonna giv'm a cziken?

auto: gc8r
silnik:: 2.0
moc: 280km
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Sty 2006
Skąd: Rbk/Krk

Wysłany: Pią 23 Maj, 2008   

Jest pochwa...
 
 

mAbZ
[Usunięty]

Wysłany: Pią 23 Maj, 2008   

Dziękuję pięknie.
Wiem z praktyki, że przestrzeganie powyższego mocno przedłuża żywotność tarcz :ok:

Czasem głupio wygląda jak się robi wolną rundkę dla ochłody
i jakieś Clio może wtedy myśleć że jest szybsze ;D ale trudno :faja:
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Pią 23 Maj, 2008   

Ja wyczytałem w mojej mądrej książce ze na tor sie nie powinno wpadac od razu pelną bombą, tylko z okrążenia na okrążenie coraz szybciej i szybciej, wypychając dalej limit naszego bolidu.
 
 

Marek23 
Gonna giv'm a cziken?

auto: gc8r
silnik:: 2.0
moc: 280km
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Sty 2006
Skąd: Rbk/Krk

Wysłany: Pią 23 Maj, 2008   

mAbZ napisał/a:
Czasem głupio wygląda jak się robi wolną rundkę dla ochłody
i jakieś Clio może wtedy myśleć że jest szybsze ale trudno

Hehe, kiedyś się spotkamy. Czuję to... Mam nadzieję, że na szybkich partiach idziesz wszystko i nie myślisz o rodzinie. Bo inaczej będziesz musiał zjechać cliówce ;D
eM napisał/a:
Ja wyczytałem w mojej mądrej książce ze na tor sie nie powinno wpadac od razu pelną bombą, tylko z okrążenia na okrążenie coraz szybciej i szybciej, wypychając dalej limit naszego bolidu.

Bardzo mądre spostrzeżenie, również plus punkt.
 
 

k-mart 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: -
silnik:: 0.0
moc: 000km
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Gru 2005
Skąd: z polecenia

Wysłany: Pią 23 Maj, 2008   

tez cos dodam...

trzeba trenowac.
 
 

JIMEK
[Usunięty]

Wysłany: Pią 23 Maj, 2008   

i zarabiac pochwy :D ja bym cos napisal ale teraz juz nie wypada bedzie ze interesownie.... nie chce bo jest ryzyko dostania pochwy a 12 bedzie gorzej wygladac niz 11... :/ serio :)


a mowiac powazniej (i jednoczesnie powaznie obnizajac glos) to to co powiedzial Emo sie tyczy nie tylko sprzetu ktory sie rozgrzewa ale i nas. Gdzies przeczytalem (oryginalne, ciekawe gdzie)ze idealnie jest pierwsze kolko zrobic na totalnym luzie, jakis 5/10 swoich mozliwosci i auta za to np dobrom liniom, z dobrymi nawykami i plynnie. I tak z kazdym zakretem minimalnie wiecej na wyjsciu, coraz pozniej hamowac, coraz ciasniej i wyczuwac co sie dzieje z autem, gumą, transferem masy. Wtedy lepiej reagujemy, wyostrzaja sie zmysly a nie hapcarap i zanim sie zorientujemy cukier nam skoczyl :( Tak jak zamiast zadyszki - rozgrzewka regulowanie oddechu i rozciaganie.

marek wiem ze odkrylem ameryke ale nie chce pochwy!!! serio mowie sram na nia, sram na slawe i pieniadze i przytakiwanie!!! na rzadko!!! Z trzeciego pietra.
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Pią 23 Maj, 2008   

Nie jestem kurvva emo! :lol2:
 
 

JIMEK
[Usunięty]

Wysłany: Pią 23 Maj, 2008   

:D buntujesz sie? to zupelnie jak emo!
 
 

Marek23 
Gonna giv'm a cziken?

auto: gc8r
silnik:: 2.0
moc: 280km
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Sty 2006
Skąd: Rbk/Krk

Wysłany: Sob 24 Maj, 2008   

Za późno Jimi, też Ci dałem pochwę :rotfl: Ale rację masz, YEAH!
 
 

JIMEK
[Usunięty]

Wysłany: Sob 24 Maj, 2008   

no nie no kurwa no i jak to teraz wyglada!!!! :wall:
 
 

Marek23 
Gonna giv'm a cziken?

auto: gc8r
silnik:: 2.0
moc: 280km
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Sty 2006
Skąd: Rbk/Krk

Wysłany: Sob 24 Maj, 2008   

Okropnie, ale nie mogłem sie oprzeć...
 
 

mAbZ
[Usunięty]

Wysłany: Śro 28 Maj, 2008   

Marek23 napisał/a:
Mam nadzieję, że na szybkich partiach idziesz wszystko i nie myślisz o rodzinie. Bo inaczej będziesz musiał zjechać cliówce ;D


Oczywiście że zjadę bo tego wymaga kultura jazdy na torze na takich hobbystycznych spotkaniach.
Pięknie ci też zasygnalizuję migaczem w którą stronę zjeżdżam. Jak dasz radę mnie dogonić oczywiście ;D
 
 

Drone
[Usunięty]

Wysłany: Nie 01 Cze, 2008   

JIMEK napisał/a:
a mowiac powazniej (i jednoczesnie powaznie obnizajac glos) to to co powiedzial Emo sie tyczy nie tylko sprzetu ktory sie rozgrzewa ale i nas. Gdzies przeczytalem (oryginalne, ciekawe gdzie)ze idealnie jest pierwsze kolko zrobic na totalnym luzie, jakis 5/10 swoich mozliwosci i auta za to np dobrom liniom, z dobrymi nawykami i plynnie. I tak z kazdym zakretem minimalnie wiecej na wyjsciu, coraz pozniej hamowac,


I to jest wszystko prawda to co piszesz, pod warunkiem ze masz auto nadajace sie do jazdy na torze dluzej niz kilka okrazen ;)

Dam przyklad: sprobuj seryjnym Seicento Sporting przejechac kilka okrazen dawkujac wrazenia ze slabych na wieksze.

Kilka okrazen i zmieniasz klocki hamulcowe ;)

Bardziej "sportowe" auto jakim jest Punto HGT tez po paru konkretniejszych hamowaniach gotuje hamulce ;) , wiec tez zanim bysmy sie zaczeli scigac juz jedziemy na pit-stop ;D

Dobra rada, ale nie ma zastosowanie w sporcie o poziom wyzszym niz totalnie amatorskim.
 
 

JIMEK
[Usunięty]

Wysłany: Pon 02 Cze, 2008   

Drone napisał/a:
sprobuj seryjnym Seicento Sporting...
...nie bede tego probowal xD o fak

zeby umiec dobrze uzyc takiej fury musielibysmy napisac (i przeczytac) nowy temat ale to juz niestety na innym forum
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.06 sekundy. Zapytań do SQL: 8