i widzicie , podsumowując wiadomym jest że auto to skarbonka, doliczyć do tego utratę wartości i ubezpieczenia to się okaże że kupując np nowe auto za 80tys i sprzedając je po 4 latach straciliśmy 50% wartości plus ubezpieczenia i przeglądy 10tys to 50tys tracimy
50% to normalnie raczej już po trzech latach.
Ale są marki i modele które tracą bardzo mało na wartości.
Dopiero teraz po 6 latach najstarsze egzemplarze CTR osiągają połowę ceny
auto: maluch
silnik:: jeden sześć
moc: okurzaczkm Pomógł: 11 razy Dołączył: 08 Lip 2006 Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: Czw 13 Mar, 2008
jak kupowalem swoją niebieską kropkę na początku próbowałem poszukać używki. Mobile,de w ruch i takie tam. Ceny za Coopera S Works były z kosmosu, w dodatku nigdy w takiej wersji jaką bym sam chciał no i zawsze to używka którą nie wiadomo kto jak eksploatował czy docierał...
Kupując nowiznę mam pomocyjną stawkę AC 4.5 % zamiast 9%. Jak policzyłem od jakiej wartości to liczone wyszło mi że po 5 latach jestem na tym samym poziomie z kosztami co kupno używanego Jeszcze trochę z vatu przy zakupie wrzuciłem w koszty (nie można wiecej niż 6 tys. PLN czy jakoś tak)
odnośnie kosztów
nie licząc tjuningów a trochę tego było:
klocki komplet na przód dostałem okazyjnie za 450 PLN
komlet na tył już bez promocji 350
Nie są tanie ale starczyły na 2 lata dosyć agresywnej jazdy więc nie ma dramatu.
Przeglądy w serwisie - za litr oleju kasowali 90 PLN
Filtr powietrza Worksowy - droższy niż do serii M. Podobno coś około 400- 500 PLN
Nie wiem dokładnie bo wymienia się go co 60 tys. km a póki co kupiłem bawełniany pasujący do seryjnej puszki.
To chyba na tyle
mikson [Usunięty]
Wysłany: Czw 13 Mar, 2008
wszystko fajnie tylko masz różnice w utracie wartości bo jeżeli kupujesz przykładowo za 100tys auto nowe to po 4 latach kosztuje dajmy 55tys a jak kupisz używane za 60tys to po 4 latach niech kosztuje 30tys więc różnica w utracie wartości to około 15tys 45-30,,, przynajmniej ja to tak widzę
r19 od sierpnia zeszlego roku 2007 do dnia dzisiejszego 3600
czyli ogolnie mieszajac zachcianki plus rzeczy wymagane nie liczac robocizny ktora sam wykonalem lub robil mechanik
w tym sa
sprzeglo
caly kpl rozrzad
tarcze nawiercane plus klocki przod
caly kpl tarcze tyl klocki lozyska
sprezynki progresywne
felgi na lato 17 z oponkami
dolot k&n
caly kpl wydech
olej filtr
malowanie (zaprawki)
zamek uzywka
plyn chlodzacy
amorki 400
auto: Clio Williams
silnik:: F7R
moc: 154km Pomógł: 23 razy Dołączył: 21 Sty 2008 Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 18 Mar, 2008
Oprócz standardu czyli OC, AC, przegląd, to:
- wymiana oleju
- rozrząd
- koło pasowe
- przekaźnik wentylatora
- 1x halogen przeciwmgielny (używany)
- poduszka silnika
- 2x Ulta Grip 7+ (nowe)
- filtr powietrza
- cewka zapłonowa
- wymiana płynu chłodniczego
- klocki hamulcowe ferodo premium tył
- hak do holowania od Chrzanka
Dzisiaj:
- 4x oryginalne felgi 14' vts z oponami ( używane)
W tym tygodniu:
- nowy układ wydechowy Loko style tzn.( rura i tłumik końcowy)
- znowu wentylator sie nie włącza coś z tym muszę zrobić
I "zarobiłem" na aucie sprzedając felgi 16"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach