To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

HH.ORG na Torze - Clio III Sport vs Yaris T-Sport

Marek23 - Pon 02 Lut, 2009

Cytat:
i tak nie ma choya na clio sporta !

Proste :jupi:

anjas - Pon 02 Lut, 2009

GOKART napisał/a:
Bez przesady, w miniaku kompresor dmucha 0,8 - 0,9 bara dając 230 KM. Jeżeli YTS to silnik 1.5 o mocy 260 KM więc te 1.3 bara jest możliwe


ale gośc twierdził, że ma 1,3 bara i ok. 160 koni.
Więcej na pewno nie miał bo by mi uciekł.
Wydaje mi się, że w rzeczywistości mógł mieć ze 150, bo przy 160 yaris chyba by lepiej zapierdzielał.

GOKART - Pon 02 Lut, 2009

a no tak, pomerdało mi się że ma 260 KM
Może się nie ścigał ? ;)

Rudello - Pon 02 Lut, 2009

Marek23 napisał/a:
Cytat:
i tak nie ma choya na clio sporta !

Proste :jupi:


Doooookładnie :faja:

M - Pon 02 Lut, 2009

pcs napisał/a:
eM napisał/a:
1.3 bara powinien mieć 260koni, to mógłbyć 0,3 bara :)



nie no z 1.3 bara to 260 km bedzie z 2 litrow, albo wysoko krecocej sie 1.6. Yarek przeca ma 1.5, nie kreci sie wysoko.

Aha, moje najstarsze 240, dmuchalo chyba ponad 1.2 bara, a mialo 150km. Tylko primo sprezanie bylo 7:1, secundo nie mialo IC.

Bardziej mnie zastanawia jak jest odprezony ze nie wybuchl.

Paweł, liczy się to w uproszczeniu tak.
oryginalna moc x (doładowanie+1).
Pomylilem sie w obliczeniach, powinno byc 243 konie.
Odejmujac straty z przegrzania w turbo to jakies 230koni.

Jest to bardzo logiczne bo jest o 130% tlenu wiecej i proste obliczenie - zawsze go uzywam i sie sprawdza.
(zrodlo maximum boost)

M - Pon 02 Lut, 2009

anjas napisał/a:
GOKART napisał/a:
Bez przesady, w miniaku kompresor dmucha 0,8 - 0,9 bara dając 230 KM. Jeżeli YTS to silnik 1.5 o mocy 260 KM więc te 1.3 bara jest możliwe


ale gośc twierdził, że ma 1,3 bara i ok. 160 koni.
Więcej na pewno nie miał bo by mi uciekł.
Wydaje mi się, że w rzeczywistości mógł mieć ze 150, bo przy 160 yaris chyba by lepiej zapierdzielał.

Z obliczeń wynika ze mial ok. 0,7bara doładowanie.

skąd te 1.3?
jest taka mozliwosc ze 1.3 i 160 koni ale auto by pojezdzilo niedluzej niż kwadrans ;) .
Dobrze mowie Dziku?

dzik - Pon 02 Lut, 2009

eM napisał/a:

jest taka mozliwosc ze 1.3 i 160 koni ale auto by pojezdzilo niedluzej niż kwadrans ;) .
Dobrze mowie Dziku?


Mala sprezarka, brak IC, systemy zalewania paliwem zamiast strojenia i moze bedzie 160km przy 1.3

anjas - Pon 02 Lut, 2009

ale to nie był 1.3 tylko 1.5. Na bank TS.

A co to jest softturbo? Bo nie jestem pewien czy w hałasie gość nie powiedział właśnie, że ma softturbo 1.3 bara?
To wogóle możliwe?
I czy te 160 koni byłyby realne?

pcs - Pon 02 Lut, 2009

o skoro mam naszy 2 fachowcow od doladowan to sie dowiem jaki w takim razie ma wplyw sprezanie do doladowania? Ten yarek nie jest seria turbo. Seria NA ma sprezanie 10:1, i teraz albo gosciu odprezyl uszczelka do powiedzmy 9.5:1 albo kupil zestaw odprezajacych tlokow na 8:1, nie biorac pod uwage trwalosci rozwiazania, czy dmuchajac 1 bar z turbiny w pierwszym przypadku nie bedzie mial wiekszej mocy? Jesli to nie ma wplywu to moc to na co (z doswiadczenia oczywiscie wiem, ze przy sprezaniu 7:1 auto praktycznie nie jedzie jak nie dmucha i lag jest wiekszy)?
pcs - Pon 02 Lut, 2009

a wzor mi nijak nie pasuje.

Seryjny volvoski 2.4 20v NA ma 170km, w wersji LPT 193 km a dmucha 0.4 bara (wg wzoru powinien miec 238km).

Dodatkowo wersja LT 193 km po podniesieniu doladowania z 0.4 do 0.8 daj ok 225km (wg wzoru 270km).

M - Pon 02 Lut, 2009

Paweł pokaż wykresy tych dwóch wersji to sie srpawa wyjasni.

Mysle ze porownywanie dwoch wersji nie jest miarodajne bo jest wiecej roznic na 100%.

Wzor odnosi się do sytuacji gdzie masz np auto x o pojemnosci 1.6 i mocy 100koni,
uturbiasz je i stroisz prawidłowo. Z doładowaniem 0,5 (wystepujacym przy mocy maksymalnej - dobrze dobrane turbo) osiagasz w przyblizeniu 150% mocy.
Powod jest prosty dostarczasz o 50% wiecej tlenu silnikowi.
Od tego nalezy odliczyc pare procent strat róznych.

Jesli łykasz wiedze jak pelikan to jako lekture do kibla polecam Ci maximum boost
(chyba juz 10 raz ją tu polecam ;) )

M - Pon 02 Lut, 2009

Oryginał:
http://www.amazon.com/Max...e/dp/0837601606


Wersja "darmowa"
http://peb.pl/nauka-i-tec...imum-boost.html

pcs - Pon 02 Lut, 2009

no ale tak w skrocie pls. jak sie ma w silniku doladowanym sprezanie silnika do doladowania!? czyli czy jak dmuchniem 1 bar do silnika 7:1 bedzie to samo co do silnika 10:1 (zakladajac ze ten drugi nie wybuchnie).
M - Pon 02 Lut, 2009

Jesli nadmuchasz do silnika ze sprezaniem 10:1 tyle samo paliwa o tej samej liczbie oktanowej i ustawisz tak samo zaplon jak w 7:1 to napewno wybuchnie.

Oczywiscie ze ma wplyw, moc zalezy od momentu ,obrotow, i cisnienia spalania.
Jesli zwiekszasz sprezanie zwiekszasz znacząco cisnienie spalania -
musisz podlac paliwo,podniesc oktany.

Jesli chcesz jezdzic na tym samym paliwie to musisz stroić zapłon.

Mam goraczke i nie moge sie skupic ale mam nadzieje ze jakos to wytlumaczylem.

anjas - Pon 02 Lut, 2009

wydzielcie to sobie na techniczny a tu proszę się tasować jak to fajnie zapierdziela Clio i jaki T-Sport turbo jest mocny.
Dziękuję. :D



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group