auto: DS3 THP
silnik:: 1.6T
moc: 156km Pomógł: 6 razy Dołączył: 14 Sie 2009 Skąd: Tarnów
Wysłany: Pon 22 Lut, 2010 Kontrolka przegrzania silnika (Saxo VTS)
W ciągu ostatniego tygodnia miałem kilka razy sytuacje ze zaświeciła mi sie na kontrolka przegrzania silnika (ta czerw. dioda nad wskaznikiem temp.) - dwa razy jak dokreciłem silnik tak do odcinki na dwójce (wtedy sie zaswiecila+było słychać jak sie załączyły wentylatory na full moc) wbiłem trójke i gdzies po 3 sekundach lampka zgasła i wentulatory sie wylaczyly.
A raz jechałem wolno na dwojce (srednie obroty) zapalila sie lampka+też wentylatory po 100 metrach zjechalem na bok, zgaslilem silnik (postpawdzalem czy jest płyn itp). zapalilem i kontrolka sie juz nie swieciła i pojechalem dalem tylko caly czas wentylaroty chlodnicy napierd..ły na 2 biegu i tak gdzies przez 3 km jazdy. zgasilem silnik , zapalilem i juz wszystko było ok.
dodam ze w kazdym przypadku wskaznik temp. wody i oleju wskazywał połowę (czyli prawidłowo). płyn jest i olej stan ok.
tak więc co ta kontrolka wogóle oznacza?? bo na wskazniku temperatury mialem wszystko ok a tu sie zapala ta dioda + wentylatory?? czy może to jest podpiete pod jakis inny czujnik lub z kompa sobie bierze jakies info??
auto: 106 ITB, ///M3
silnik:: 1.6 8V
moc: 146++, 343km Pomógł: 80 razy Dołączył: 09 Kwi 2006 Skąd: ze wsi
Wysłany: Pon 22 Lut, 2010
w 106 rallye sa chyba 2 czujniki temp wody.. wskaznik na desce ma osobny
czujnik.. moze u ciebie jest podobnie i wariuje ten drugi... ale to takie moje
luzne przemyslenia
w 106 rallye sa chyba 2 czujniki temp wody.. wskaznik na desce ma osobny
czujnik.. moze u ciebie jest podobnie i wariuje ten drugi... ale to takie moje
luzne przemyslenia
ale bardzo trafne co innego jak to ten od wskaźnika jest walnięty i wskazuje maks wartość w połowie właśnie ale ja stawiam na to co 100szósty napisał.
auto: DS3 THP
silnik:: 1.6T
moc: 156km Pomógł: 6 razy Dołączył: 14 Sie 2009 Skąd: Tarnów
Wysłany: Pon 22 Lut, 2010
Własie wskazówka stała w miejscu (w polowie) tylko sie kontrolka zapalala
a to ze wentylaotry się włączaja to one są jakos spiete z tą kontrolka?? bo dziwne ze zazwyczaj jak kontrolka sie zapali to oba wentylatory też sie włączają na 2 bieg
auto: DS3 THP
silnik:: 1.6T
moc: 156km Pomógł: 6 razy Dołączył: 14 Sie 2009 Skąd: Tarnów
Wysłany: Pon 22 Lut, 2010
saxorulez napisał/a:
ta kontrolka czerwona bierze sygnał z ECU, wskaźnik czyta z drugiego czujnika w głowicy od strony dolotu.
hmm tak że nie wiadomo o co kaman z tym:/
a podpiecie pod komputer w ASO wykaże co było powodem zaswiecenia kontrolki??
i ile oni sobie teraz wołają za takie sprawdzenie błędów w ASO?
a podpiecie pod komputer w ASO wykaże co było powodem zaswiecenia kontrolki??
i ile oni sobie teraz wołają za takie sprawdzenie błędów w ASO?
na pewno bardzo dużo !!!! lepiej nie pytać bo to może kosztować nie wiadomo ile !!!! trzymaj się od ASO z daleka. Złodzieje i nie znają się na niczym, a za wszystko sobie liczą !!!!
a w czym taki reczny wlacznik jest lepszy ? pytam powaznie, bo, sam chcialem cos takiego zrobic, ale ten_ktory_zrobi_kazde_auto_w_5_dni mi zdecydowanie odradzal i nie zrobilem.
auto: DS3 THP
silnik:: 1.6T
moc: 156km Pomógł: 6 razy Dołączył: 14 Sie 2009 Skąd: Tarnów
Wysłany: Pon 22 Lut, 2010
i nie dotarłem do aso tylko przypomnialem sobie o znajomym gazowniku w czakramie, zadzwonilem i mowi ze ma wszystko do odczytywania błędów itp. i jezdzilem z nim ponad godzine ogniem po tarnowskiej obwodnicy z laptopem i jakims ustrojstwem na kolanach i kontrolka sie wkońcu zapaliła na kilka sekund i nie wiadoma o co chodzi, bo temperatura była wtedy ok (93 stopnie bodajze) i żadnego błedu nie wywala.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach