auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km Pomógł: 115 razy Dołączył: 10 Sty 2007 Skąd: Warszawa Centrum
Wysłany: Pią 30 Kwi, 2010
Marcel 08 napisał/a:
Panowie powiedzcie mi jak ta Astra tak sie złozyla?
Gruby dzwon był
iQ... napisał/a:
wyglada jakby tam zadnej klatki nie bylo
Była i wole nie myśleć co by było gdyby nie było
Gołąb napisał/a:
W takich przypadkach nie rozumiem sensu montowania ubogiej klatki bezpieczeństwa , kosztem wagi .
Gołąb odsyłam do artykułu "Jak przygotować samochód do sportu" w wyścigach wystarczy podstawowa klatka, a w rajdach jak widać nie wystarcza...
Brakowało elementu który występuje np u Badiego - cięciwa łącząca węzły przy dachu z przednimi podporami klatki - kiepsko się z tym wsiada ale przy takim uderzeniu ten element by pomógł najwięcej...
_________________ A można było jeździć francuzem całe życie...
Właśnie oglądając ten filmik wydawało się, że prędkość nie była zbyt duża. Ale później przeanalizowałem wszystko i jednak w momencie uderzenia klatka przyjęła od razu całą energię, gdyby była to otwarta przestrzeń to auto by pewnie wróciło na koła i pojechało dalej. Druga sprawa to tak jak napisał Chrzanek - konstrukcja klatki, w tym miejscu rury łączą się z górą pod bardzo dużym kątem przez co ich wytrzymałość spada. Uderzenie w tylną część dachu pewnie by tak nie zgięło rur.
ale jak pokazuje ten filmik rajdy to sport nieprzewidywalny, można rolować przy 150 km/h i wyjść bez szwanku, a można otrzeć się o śmierć przy kilkudziesięciu km/h.
Jeszcze jedna sprawa to właśnie jakość, wytrzymałość i rozbudowanie klatki. Wszyscy pewnie pamiętają dzwon Janusza Kuliga na Rajdzie Polski 2001. Był bardzo podobny do tego, tylko że drzew było zdecydowanie więcej, a i prędkość była grubo ponad 100 km/h. Mimo to klatka w Focusie WRC spowodowała, że poza drobnymi siniakami zawodnicy wyszli bez szwanku.
auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km Pomógł: 40 razy Dołączył: 08 Cze 2006 Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 05 Maj, 2010
Jeszcze info odnośnie Rafała Malińskiego. Tak jak czesc z Was wie pierwszego dnia RSMP przyjechaly dwa radiowozy chcace zatrzymac zaloge auta nr. 101. Jak sie okazalo RPP jeszcze wtedy nie jechalo (swoja droga niezle tłuki).
Jezeli chodzi o sam fakt wycofania Rafala z rajdu, byl on podobno spowodowany brakiem dokumentow. Niby mogl ktos z teamu je dowiesc na niedziele rano, ale podobno byl niezly dym miedzy GKSS a Rafalem i jego teamem. W sumie po Warszawskim i przed Swidnickim troche im pojechał.
AndreXSi [Usunięty]
Wysłany: Śro 05 Maj, 2010
Leśne dziadki z PZMu bardzo nie lubią kiedy im się jedzie... patrz przykład Pawła Danysa.
auto: Saxo VTS
silnik:: TU5J4
moc: 118km Pomógł: 34 razy Dołączył: 20 Sty 2008 Skąd: Górki Małe
Wysłany: Śro 05 Maj, 2010
CHRZANEK napisał/a:
Brakowało elementu który występuje np u Badiego - cięciwa łącząca węzły przy dachu z przednimi podporami klatki - kiepsko się z tym wsiada ale przy takim uderzeniu ten element by pomógł najwięcej...
Mi się wydaje że był tam taki element... ale może źle widzę..
auto: 106 ITB, ///M3
silnik:: 1.6 8V
moc: 146++, 343km Pomógł: 80 razy Dołączył: 09 Kwi 2006 Skąd: ze wsi
Wysłany: Śro 05 Maj, 2010
pionowa rurka byla na 100%. w sobote bylismy z bad-im na ogladarze na os na ktorym
byl ten dzown i mam zdjecia antonowa astry na ktorych widac ze klatka byla raczej
z tych mocno rozbudowanych. 2 krzyze za fotelami i wlasnie pionowe poprzeczki
przy przednich slupkach. pozostaje jeszcze pytanie jak klatka zostala wykonana....
choc chlopaki wyszli z tego calo wiec chyba ok.
auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km Pomógł: 115 razy Dołączył: 10 Sty 2007 Skąd: Warszawa Centrum
Wysłany: Czw 06 Maj, 2010
Jaco napisał/a:
Mi się wydaje że był tam taki element... ale może źle widzę
Ooo to mój bład...
Nie spodziewałem się ze tak to sie "podda"...
W takim razie pozostaje się cieszyć że załoga wyszła bez poważniejszych obrażeń.
martin.h napisał/a:
jak pokazuje ten filmik rajdy to sport nieprzewidywalny, można rolować przy 150 km/h i wyjść bez szwanku, a można otrzeć się o śmierć przy kilkudziesięciu km/h.
patrz dzwon Maroszka nahopie na rajdzie agapit w olsztynie:
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach