Będę niedługo robił geometrię w Golfie i tutaj powstaje pytanie: jakie pochylenia kół ustawić?
Z przodu mam regulację do -2,5 stopnia, z tyłu do -3. W serii gdzieś znalazłem, że przód ma -0,5, a tył -1,5.
Auto jest do użytkowania na co dzień, nie zamierzam tym jeździć na tor namiętnie, natomiast mogłoby lepiej skręcać. Nie chciałbym też zetrzeć nierównomiernie opon jakoś znacząco szybciej, oraz nie chciałbym też stracić trakcji przy przyspieszaniu.
Nie znam sie, a wiem, że tutaj są eksperci.
no to w sumie masz tylko jedno wyjście-zostaw ustawienia fabryczneantoś - Pią 23 Mar, 2012 Niestety nie mam takiej możliwości.Qukie - Pią 23 Mar, 2012
antoś napisał/a:
Z przodu mam regulację do -2,5 stopnia, z tyłu do -3. W serii gdzieś znalazłem, że przód ma -0,5, a tył -1,5.
wierzyć mi się nie chce, że przód jest w pozytywnie a tył w tak dużym negatywie O_okosmita - Sob 24 Mar, 2012 A gdzie Ty widzisz, że jest napisane, że przód jest pozytywie ?
Ja bym ustawił tak jak jest seria, chyba, że okazyjnie jakaś jazda torowa to delikatnie większy negatyw.antoś - Sob 24 Mar, 2012 Czyli zostawię tył na -1,5, a przód dam w okolicę -2. Zobaczymy co to będzie.Qukie - Sob 24 Mar, 2012 o tutaj
tak mi się ten minus schował ade - Sob 24 Mar, 2012
antoś napisał/a:
Czyli zostawię tył na -1,5, a przód dam w okolicę -2. Zobaczymy co to będzie.
Będzie już gorzej z frakcja i hamowaniem, więcej niż -1 bym nie dawał. Lepiej pomysł nad górnym mocowaniem i zwiększyć kwszGeKo - Sob 24 Mar, 2012 właśnie co zrobić żeby poprawić trakcję na wyjściach z zakrętów. Przód mam na -1 z tyłu dołożyłem -0,5 i niby jest fajnie, ale odjazdy z zakrętów są slabe para idzie w gwizdek.M - Sob 24 Mar, 2012 Tylko nie pytaj o staby Geko bo będę musiał zamknąć temat
Anonymous - Sob 24 Mar, 2012 ja jak nie miałem trakcji na wyjsciu z zakrętów to zmianiłem staba na cienszy i jest git (pisze to zupełnie poważnie ,nie mam zamiaru wywoływac awantury i nikogo obrażać)GeKo - Sob 24 Mar, 2012
M napisał/a:
Tylko nie pytaj o staby Geko bo będę musiał zamknąć temat
He he w życiu by mi sie nie chciało ruszać stabów.
Zastanwiam sie czy podniesienie tyłu coś poprawi, czy jest jakiś inny sposób oprócz montażu szpery, bo to nie wchodzi w grę.ade - Nie 25 Mar, 2012
GeKo napisał/a:
M napisał/a:
Tylko nie pytaj o staby Geko bo będę musiał zamknąć temat
He he w życiu by mi sie nie chciało ruszać stabów.
Zastanwiam sie czy podniesienie tyłu coś poprawi, czy jest jakiś inny sposób oprócz montażu szpery, bo to nie wchodzi w grę.
skoro nie chcesz ruszać stabów (a to by pomogło:P), to zostaje Ci utwardzić zawias z tyłu, względnie zrobić miększy przód;] podniesienie tyłu raczej nic nie pomoże...
Ze zbieżnością sprawdziłbym jaka jest przy skręconych kołach, niektóre sprzęty mają taka opcję, fajnie by było żeby przy wyjściu z zakrętu były w miarę równolegle do siebie;]GeKo - Nie 25 Mar, 2012 to słabo bo nie mam takiej opcji, zobaczymy jak bedzie na letniej gumie, bo zimówka też nie pomaga.
ade napisał/a:
Ze zbieżnością sprawdziłbym jaka jest przy skręconych kołach, niektóre sprzęty mają taka opcję, fajnie by było żeby przy wyjściu z zakrętu były w miarę równolegle do siebie;]
Rozwiń proszę.SaxoFan - Pon 26 Mar, 2012 Temat postu: stukajace zawieszenieWitam od pewnego czasu w moim saxo zaczęło coś stukać (charakterystyczny stukot na nierównej drodze jakby ktoś walił młotkiem o młotek) byłem na trzepakach i nic nie znaleziono. Belka OK. Co ciekawe stuka dopiero jak auto się porusza, na trzepakach zawias pracował cichutko. Jak ktoś ma propozycje co to moze być niech napisze bo wku***a mnie to masakrycznie.ade - Pon 26 Mar, 2012
GeKo napisał/a:
:/ to słabo bo nie mam takiej opcji, zobaczymy jak bedzie na letniej gumie, bo zimówka też nie pomaga.
ade napisał/a:
Ze zbieżnością sprawdziłbym jaka jest przy skręconych kołach, niektóre sprzęty mają taka opcję, fajnie by było żeby przy wyjściu z zakrętu były w miarę równolegle do siebie;]
Rozwiń proszę.
wraz ze zmianą kąta skrętu zmienia się zbieżność, warto zobaczyć jak się zmienia (są sprzęty do geometrii, które to pokazują), ale zakładam, że w clio jest to wszystko przemyślane tak jak powinno być;]