To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

MotorSport - Jak sie jedzi na lewą nóżke ?

Anonymous - Pon 26 Lis, 2007

Marek23 napisał/a:
mAbZ napisał/a:


Marek, nie można tak ogólnie powiedzieć, że tarki nie niszczą opon.

Chodziło mi o Lublin... Nie byłem na wielu torach, więc być może masz rację :564:
Ale na tarce zawsze jest koło odciążone, więc nacisku nie ma...


Marek, jeśli tarka jest po wewnętrznej to masz rację :564:
Ale bardzo często są też na wyściu!
Na taką zewnętrzną tarkę wjedziesz dociążoną stroną i jeśli przy uślizgu- to boczną stroną opony.
Bezpieczne to nie jest.

Służę zdjęciem poglądowym z taką dość niebezpieczną tarką.
Wydawać by się mogło, że wszyscy jadą jakimś dziwnym, nieoptymalnym torem, co? :D
Przy okazji zaraz wytłumaczę dlaczego.



Tu dalszy ciąg tego zakrętu, ze zbliżeniem tej nieprzyjemnej tarki:



Zakręt jest więc w sumie nawrotem 180 stopni, tzw. ucho od igły i jest trudny technicznie:
Nie można go wcześnie ściąć, bo skończy się albo na zewnętrznej tarce,
albo w najlepszym wypadku ze zbyt małą prędkością wyjściową.
Prawidłowy tor jazdy wygląda tak (nie jest to dokładnie ten zakręt ze zdjęć, ale o to chodzi):


Wiem, że np. na torze Poznań tarki są też po zewnętrznej.

Vlodarsky - Pon 26 Lis, 2007

o tym mówił leśny dziadek :)
Marek23 - Wto 27 Lis, 2007

mAbZ, w Lublinie jest dokładnie taki zakręt i tak właśnie starałem się go przejeżdżać. Fajnie, że wrzuciłes rysunek, bo przynajmniej wiem,że się nie myliłem. Jakbyś miał więcej takich rysunków to w temacie Jazda na czas mozna wrzucać.

Co do tarek na zewnętrznej masz rację, akurat na tym torze są one do tego dość ostre, więc podejrzewam, że oponki moga ucierpieć...

Stacho - Wto 27 Lis, 2007

mAbZ u nas na Lubelskim torze nie ma tarek na wyjściu,
troche stary ten tor juz asfalt pęka w niektórych miejscach...
tak naprawde to Tor w Lublinie jest tylko i wyłącznie przygotowany pod motocykle i karting tak to samochody były wpuszczane tam sporadycznie :)

Anonymous - Wto 27 Lis, 2007

A to nie ten tor mieli zamknąć do remontu? W TVN Turbo mówili...

Ja na torach mam marzenie, nagumowana nawierzchnia, tory profesionalne,
na niektórych odbywają się wyścigi WTCC i STCC.

Stacho - Wto 27 Lis, 2007

mAbZ napisał/a:
A to nie ten tor mieli zamknąć do remontu? W TVN Turbo mówili...

Ja na torach mam marzenie, nagumowana nawierzchnia, tory profesionalne,
na niektórych odbywają się wyścigi WTCC i STCC.


Pierwszy raz słysze coś takiego w gazetach o tym nic nie pisali.
Ja wiem tyle że chcieli nam go zlikwidować na rzecz stadionu piłkarskiego Motoru Lublin :570:
Ale PZM nie wyraził zgody i powiedział że nie poto był budowany tor za duże pieniądze żeby teraz go zniszczyc na rzecz stadionu.
Teraz i tak mamy problem z mieszkańcami którzy mają swoje okna od toru 100 metrów i po każdych zawodach sa problemy i chcą żeby zamknąć tor albo go zlikwidować.
No ale tor był pierwszy i stoi tam ładnych xx lat a bloki zostały postawione coś koło 2 lat temu,najprawdopodobniej powstanie taka ściana wyciszająca dzwięk z torod storny bloków(cos takiego jak na autostradach)
Kiedyś w kurierze lubelskim był artykuł o przebudowie toru na rzecz inncy dyscyplin ale sprawa ucichła.

Marek23 - Wto 27 Lis, 2007

Chodzi o to Kielce, już nie odbywają się tam oficjalne wyścigy...
Anonymous - Wto 27 Lis, 2007

Marek23 napisał/a:
Chodzi o to Kielce, już nie odbywają się tam oficjalne wyścigy...


Aha, to mi się pomieszało. Nawet nie wiedziałem że jest tyle torów :D

Tor Mantorp (ten na wcześniejszych zdjęciach) jest fajnie położony, przy samej autostradzie E4
(biegnie z południa na północ przez pół Szwecji). Widać nawet wyścigi z autostrady :)


Misiek_lbn - Wto 27 Lis, 2007

Stacho_16V napisał/a:
mAbZ u nas na Lubelskim torze nie ma tarek na wyjściu,


Anonymous - Wto 27 Lis, 2007

Jak się raz czy dwa nie wpadnie na taką tarkę na zewnętrznej, to znaczy że się jedzie zbyt powoli ;)

Dam później więcej rysunków w temacie o jeździe na torze.

mi - Wto 27 Lis, 2007

no to ja pozwolę sobie wrócić do tematu (mogę? :P )

Jak się ma jazda na lewą do ABS+EBD? W zasadzie każdy nieelektroniczny samochód stawiam sobie boczkiem zawsze i wszędzie (raz lepiej, raz gorzej), a cholera panda stawia straaaaszny opór i zwykle się nie układa jak należy :566:

Misiek_lbn - Wto 27 Lis, 2007

nie wiem czy wy też tak mieliście w którymś samochodzie, ale w corsie naciskając hamulec gaz elektronicznie chyba jest odcinany :563:
także ta zabawa nie skutkuje w tym szmelcwagonie :573:

mi - Wto 27 Lis, 2007

vag tak mają wszystkie jeśli się nie mylę, ale it ain't the point :P
Anonymous - Wto 27 Lis, 2007

sharxhunter napisał/a:
nie wiem czy wy też tak mieliście w którymś samochodzie, ale w corsie naciskając hamulec gaz elektronicznie chyba jest odcinany :563:
także ta zabawa nie skutkuje w tym szmelcwagonie :573:


VW , Audi, Seat mają taki "dyngs" fabrycznie.... strasznie to wkurzajce.

Natomiast mialem szkolenie w sobotę , na torze no i po wszystkim zroblem 330-chą pare kółek . Przełaczyłem skrzynie na tryb "S" który działa nawet nawet (niestety Manual to porazka, mój senso przy tym to sekwencja w C4 WRC). Tryb "S" dosyc agresywnie redukuj, wiec pózne hamowania lewą nogą są jak znalazł. Jednak wóz nie nalezy to "trackdayowych" ... 1700 kg, parę kółek i hebla z prorzodu nie mam, mimo ze 325 mm... Musze lepsze klocki kupić.

Anonymous - Wto 27 Lis, 2007

To moze też być wina przewodów hamulcowych, CTR tak ma. Seryjne są gumowe i puchną.

EBD nie mam, ale ABS może przeszkadzać. Nie w samym hamowaniu, bynajmniej,
ale w składaniu się do ostrego zakrętu. ABS powoduje wibracje, a te z kolei przeszkadzają
w precyzyjnej redukcji biegu. Będąc przyzwyczajonym do precyzyjnej skrzyni, to przeszkadza.

Ale we francuzach może to nie ma takiego znaczenia ? ;)

Aha, a VAG faktycznie fabrycznie uniemożliwia hamowanie lewą i to nawet w S3!
Ale da się to przeprogramować.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group