Nie będe wchodził w dyskusje ,szczególnie ,że martin.h pisał prace dyplomową o tarciu (nie wnikam między czym, a czym) ,ale dochodzi pomiędzy 247mm a 266mm jeszcze jedna zmienna,a mianowicie wielkość tłoczka 48mm vs 54 mm.
Nikt o niej nie zapomniał, pisałem o obciążeniu/sile nacisku. Nie mam w tej chwili wzorów pod ręką, ale to policzę Oczywiście napisałem, że przy tym samym setupie (tarcza-klocek) 266 powinno hamować lepiej niż 247.
A temat mojej pracy Piotrusiu to: "Zaprojektowanie i wykonanie stanowiska do wyznaczania współczynnika tarcia w skojarzeniu żeliwo-silumin"Vlodarsky - Pon 28 Gru, 2009 i dalej nie odpowiedziałeś na moje pytanie...kamil - Pon 28 Gru, 2009 oj Marku, ja odpowiem. Jak przyłożysz paluszek do krawędzi to wtedy szybciej zatrzymasz niz jak paluszek będzie bliżej środka Vlodarsky - Pon 28 Gru, 2009
kamil_wrc napisał/a:
oj Marku, ja odpowiem. Jak przyłożysz paluszek do krawędzi to wtedy szybciej zatrzymasz niz jak paluszek będzie bliżej środka
ok - a zatem jak się to ma do większej średnicy tarczy ? kamil - Pon 28 Gru, 2009 hehheh, że się poparzysz jak będziesz za długo paluszkiem przytrzymywał tarczę k-mart - Pon 28 Gru, 2009 zawsze myslalem, ze Fred jest twardzielem hamujac stopami, ale Vlodarsky robi to palcami rak
GeKo - Pon 28 Gru, 2009 Generalnie Martin ma rację.
Odp. dla Łukasza. Duza tarcza, duży tłoczek = lepsze odprowadzenie ciepła, trudniej zmęczyć układ. Żeby poczuć różnice na duzej tarczy względem mneijszej musi byc więcej tłoczków w zacisku, aby siły sie rozłożyły równo na całym klocku. Lepszy efekt da sportowy klocek na mniejszej tarczy bo szybciej złapie do tarczy= czas
Odp dla Kubasa. Postaw 205 na slicku a 406 na zwykłej oponie i zobaczymy co lepiej zahamuje Zapomniałeś o oponach. Gdy konstruowali 205 to mieszanki na jakich jeździmy obcecnie na co dzień były w marzeniach konstruktorów.pit - Pon 28 Gru, 2009
saxorulez napisał/a:
Ogólnie mi chodziło tylko to że wolę miec 266mmna serii niż 247 na ds milion szejset dwa dziewiećset
I ja się pod tym podpisze. Po zmianie u mnie jest spora róznica. Co prawda nie miałem jeszcze okazji upalać w gorący dzień na torze ale przy nocnym pałowaniu na mieście jest lepiej.ŁukaszS3 - Pon 28 Gru, 2009
kamil_wrc napisał/a:
moja siostra to straszna świntucha, nie dośc że potwornie ładna i mega sukowata to jeszcze się puszcza...
Powiedz wklejałeś jej foto na wejściu? Jak nie zrób to teraz Tomcat - Wto 29 Gru, 2009 kamil_wrc zakładaj większe tarcze, nawet najtańsze z gównianym klockiem, a jak odłożysz trochę talarków to zrobisz konkretny setup. przyszłościowe myślenie kamil - Wto 29 Gru, 2009 no dobra to teraz podsumowanie:
chyba że któryś "cwaniak" znajdzie lepsze i napewno idealnie pasujące zaciski.
aha, no i oprócz tarczy i klocków to co jeszcze kupić ?PiTT - Wto 29 Gru, 2009 kurde aż ja sam zacząłem się zastanawiać co zrobić przy najbliższej wymianie tarcz
czy iść w ATE power disc czy Brembo Max, czy może przekładka na większe z R32/S3/Cupra
jedno jest pewne, koło 16" już nie wejdzie
GTI
Brake Disc Diameter, mm : 312 (F), 286 (R)
Brake Disc Thickness, mm : 25 (F), 12 (R)
Caliper Piston Diameter, mm : single, 54 (F), single, 38 (R)
R32
Brake Disc Diameter, mm : 345 (F), 310 (R)
Brake Disc Thickness, mm : 30 (F), 22 (R)
Caliper Piston Diameter, mm : single, 57 (F), single, 41 (R)
kamil - Wto 29 Gru, 2009 hallo...., które zaciski mam brać Anonymous - Wto 29 Gru, 2009 z xsary, z 307 mają 283mm kamil - Czw 31 Gru, 2009 o no widzisz, już jedno wyeliminowane, zostały dwa. Ktoś montował, wie jakie najlepsze ?