Przem_106 - Śro 21 Wrz, 2011 A więc tak:
Znalezienie optymalnego zestawu na szuter do 106 zajęło mi bardzo duzo czasu i kosztowało sporo kasy na eksperymenty. Najwazniejsze, to budzet
Gdy chcesz zostac na seryjnej szerokiej spręzynie, to musisz ją podniesc i albo przespawujesz wyzej dolny talez, albo kombinujesz u gory z tulekami dystansowymi. Szukanie spręzyn z 206 lub 306 nie ma sensu!
Do tego jedyny słuszny amortyzator, to Gruby Bill, ale nie B6, bo jest za cienki i za krotki.
Drugim rozwiązaniem jest przerobienie kolumny na gwint i zastosowanie spręzyn walcowych. Tu mozna zastosowac Kit Peugeot sporta z amortyzatorem i spręzyną, albo tak jak ja miałem Grubego bila ustawionego na szuter z spręzyną szutrową PS.
Grubego bila sobie załatwisz, a jesli nie znajdziesz spręzyny szutrowej PS, to mozesz zastosowac kazdą inną walcową spręzynę do gwintu o sztywnosci około 50N/mm. (seryjna duza spręzyna ma twardosc ok. 25N/mm)
Stabilizatory zdejmujesz jak masz twardą spręzynę, bo na serii ci dobije. Przy spręzynie 40N/mm tez potrafi dobic na duzej dziurze bez stabilizatora.
Zdjęcie stabilizatorow powoduje, ze kazde koło pracuje bardziej niezaleznie. W skrocie kazde koło z osobna szuka trakcji zeby się szybciej odepchnąc. O przechyły się nie martw, bo do pewnego momentu auto niby się buja (szczegolnie jadąc na asfalcie), ale jest tak do pewnego momentu, bo pozniej mocna spręzyna powstrzymuje przechył.
Do tego jeszcze zbierznosc na zero lub w plus.faldzip - Czw 22 Wrz, 2011 nie no kurcze, ja widze, ze podrecznik eksperta by hothatch.org jest coraz bardziej realny. Rozdzial o hądowych (i nie tylko) zawieszeniach bedzie mial Miniac, drugi rozdzial bedzie o szutrowych zawiasach do 106/Saxo by Przem_106 a potem troche o stabach i wysokosci zawiasu by kubas, Janusz i kto tam jeszcze sie wypowiadal na ostatnich kilku stronach.
a wracajac do tematu:
1. No ja u siebie mam amorki PS szutrowe i serie sprezyne i to mi sie wydaje byc juz mega sztywne, to jak zaloze taka twardsza sprezyne, to bym sie bal, ze strace zeby
A probowales moze jakas opcje z helper springiem? W ogole jest cos takiego do saxo/106? Bo to tak teraz mysle, ze by dalo lepsze wybieranie malych nierownosci zachowujac brak dobijania i przechylania bez staba - dobrze mowie?
2. A co z tylem? Tam tez wywalic staba? to na seryjnych drazkach mi na dziurach wbije kolo przez nad kole do budy chyba Bonczek - Czw 22 Wrz, 2011 I jeszcze GeKo o Clio Sportach ogólnie kubas - Czw 22 Wrz, 2011 Dobra było śmiesznie Ale wyczyszczone zgodnie z zasadą:
Cytat:
Jesli komuś zginie post - proszę nie brac tego osobiście.
Bijemy sie o tytuł złotej patelni! wuzetka i kawa obowiazkowe a dokladnie merytoryka
Do końca miesiąca będzie łądny podklejony temat apropo zawieszenia, jak ktoś chce coś dodać, albo uważa jakiś post za niezwykle wart podklejenia to zapraszam na PW zawodnik - Pią 23 Wrz, 2011
Przem_106 napisał/a:
albo przespawujesz wyzej dolny talez, albo kombinujesz u gory z tulekami dystansowymi
rozwin jak to zrobic i o ile w gore, moze masz jakies foto?
pomijajac B6 grube, dobre to PS szuter (cud jak gdzies dostane) a cos poza tym?
spring PS szuter tez dostac to bajka, a jaka inna pod gwint walcowa?
a gwint PS moze byc i pod asfalt i pod szuter setup?Sibu - Pią 23 Wrz, 2011 Słyszeliście może o gwintach firmy Giraldi Car Technology (kiedyś Giraldi Tecno Sport lub Assetto Giraldi) ?
Właśnie takie skończyłem składać do swojego Puga i ciekawy jestem co z tego będzie Tylko, kurka, nie zrobiłem żadnych zdjęć i nie wiem jak powinna być zamontowana sprężyna. Takie cuś jest:
http://italiantunedcars.pl/grafika/sibu/spr.JPG
Zakładać tak jak jest na zdjęciu czy na odwrót ? Jak widać na dole jest więcej zwojów i o to się rozchodzi faldzip - Pią 23 Wrz, 2011 cos kiedys bylo na ten temat ale pamietam tylko tyle, ze ta strona gdzie zwoje ciasniej to jest ciezsza, wiec lepiej zeby byla przy budzie niz przy kole (masa nieresorowana czy jak to sie tam zwie), ale to oddaje glos do studia, do grona ekspertow hh.org i czekamy na komentarz zawodnik - Pią 23 Wrz, 2011 według mnie tak ja na zdjeciu powinna byc zamontowanaQukie - Pon 26 Wrz, 2011 nie wiem jak w Peżo, ale w Hundach sprężyny progresywne montowane są na odwrót niż na zdjęciu - więcej gęsto ułozonych zwojów jest na górze EmerytRs2 - Czw 22 Gru, 2011 Ściągacie gwint na zimę, i zakładacie seryjne zawieszenie?kosmita - Czw 22 Gru, 2011 TAKYarko - Czw 22 Gru, 2011 NIEM - Czw 22 Gru, 2011 Na serii, w gwinciesiema - Czw 22 Gru, 2011 TAKrasta - Czw 22 Gru, 2011 Nie jeżdżę w zimę