To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - swap: z vts'a do 106

GeKo - Czw 24 Gru, 2009

Aaaa to o to chodzi :rotfl:
qbus - Czw 24 Gru, 2009

To tak jak przed Rajdem Krakowskim rozmiawialismy z mechanikiem jednego z warszawskich zawodnikow startujacym czarna Honda Civic w A6 (jakos na P sie nazywal ale przypomniec sobie nie moge) twierdzil on ze Honda ze seryjna skrzynia jest idealna baza na rajdowke gdyz pierwsze 3 biegi to ok 150-160 a wiecej sie po odcinkach nie jezdzi wiec nie trzeba tak żonglować biegami podczas jazdy :)
martin.h - Czw 24 Gru, 2009

qbus napisał/a:
To tak jak przed Rajdem Krakowskim rozmiawialismy z mechanikiem jednego z warszawskich zawodnikow startujacym czarna Honda Civic w A6 (jakos na P sie nazywal ale przypomniec sobie nie moge) twierdzil on ze Honda ze seryjna skrzynia jest idealna baza na rajdowke gdyz pierwsze 3 biegi to ok 150-160 a wiecej sie po odcinkach nie jezdzi wiec nie trzeba tak żonglować biegami podczas jazdy :)


:rotfl: :rotfl: :rotfl:

vitesse - Wto 12 Sty, 2010

GeKo napisał/a:
vitesse napisał/a:
160+
:0 To nawet mnie na podciągnietej odcince się kończy ok 150 w clio. To chyba całą dynamikę temu autu zabrałeś


no ale czym tym ze mi sie odciecie przesuneło?

zreszta co do dynamiki to nie narzekam lecz pasuje miec punkt odniesienia, pasowało by sie z kims przystawic ;p

Grzesiek VTS napisał/a:
na 4 209 na 5 267 . HI jest wypas :rotfl: .


jakbys zgadł w morde ;p

kaco_d - Sob 23 Sty, 2010

aktualizując temat:) i już się nie moge doczekać...padło na swapa z 8v na 16v silnik praktycznie już kupiony do odbioru w nastepnym tyg. :) a prace się zaczną gdy mechanik będzie miał kilka dni na zabawe.
Postaram się opisać wszystko co i jak w pimp my ride żeby może ktoś miał kiedyś łatwiej.

Barejka - Sob 23 Sty, 2010

kaco_d, zebys mieszkal blizej to chetnie bym robil za pomocnika :]
CHRZANEK - Nie 24 Sty, 2010

kaco_d napisał/a:
padło na swapa z 8v na 16


Mechanicznie podmienicie motor w weekend.
Wszystko inne (przynajmniej w pugu 106) zostało z 8V.
W saxo chyba sa inne chłodnice z "okularami".

Skrzynia z 8V pasuje - ma nawet krótsze przełożenie.
Sprzegło to samo.
Kolektor - wiadomo musi byc z 16V, najlepiej kup sobie od razu jakiegoś racelanda - jakoś sie sprawdza kazdemu co go ma.
Odetkaj wydech, załóż dolot racelanda i masz praktycznie powtarzalne u każdego 130KM (bez remapu).

kaco_d - Nie 24 Sty, 2010

chłodnica nie jest problem nawet pojedynczy wiatrak, mechanik mówił że uciągnie, kiedys coś tam wspominał, że nawet zmieniali w 106 z 2 na 1
kolektor jest, narazie seryjny jak budżet puści to potem się zamówi,
skrzynie w 8v jest dłuższa niż w 16v podobno :] gość od którego biorę silnik ma skrzynie z 206 nie wiem czy to możliwe ale tak mówi a ja szczerze mówiąc nie siedze w temacie aż tak głęboko więc narazie wierze mu na słowo heh
wydech będzie odetkany całość z nierdzewki, zamiast kata coś o większej średnicy a na końcu seria albo to co mam teraz czyli jakiś tjunigowy wydech:)
na dolot czekam...jak większość
a komp jest po jakimś niewielkim remapie
zastanawiam się czy półosie w 8 i w 16 są takie same bo te z 16 są ukręcone:/
elektryka myślę, że nie będzie problemem
nawet zegary będe miał z 16V peeeełen wypas heh
róznica jest z pompą paliwa ale tez ją dostane
silnik z roku 2000 na jednej kości, sterowanie Magnetti Marelli a więc NAJLEPIEJ !

Barejka - Nie 24 Sty, 2010

kaco_d, a dalczego z pompa problem jak nawet w xsi byla pompa o takich samych parametrach :)
kaco_d - Nie 24 Sty, 2010

wiesz co nie wiem..przyznam się, mechanik mówił, że jest jakaś róznica w pompie z 8 a 16v więc opieram się na jego wiedzy:)
Barejka - Nie 24 Sty, 2010

pompa w saxo vts 16v http://s58.photobucket.co...04.jpg&newest=1
a pompa xsi 8v http://media.photobucket....es/fuelpump.jpg
sama pompa nie rozni sie, podaje to samo cisnienie, zas rozni sie cala skorupa w ktorej siedzi

ŁukaszS3 - Nie 24 Sty, 2010

Barejka xsi 8v to prawie to samo co rallye. A rallye to co innego niż saxo 8v. Może w xsi 1.6 8v i rallye są takie same a w saxo 8v inne. Ogólnie to kiedyś byłem bardzo zaskoczony jak duże różnice są między 106 rallye a Saxo 1.6 8v

I to co pokazałeś te dwie foty to dwie inne pompy. Zobacz choćby w pimpie od 106. Ta z saxo pompuje większe ciśnienie

kosmita - Nie 24 Sty, 2010

Podpinając się pod ten temat: Jakie silniki (z jakich aut) podchodzą mniej więcej p&p do 106 gti ? Na jakiś zagranicznych forach widziałem 106 z 1.6 z 206 albo 307, już nie pamiętam. Ciężko jest to włożyć?
ŁukaszS3 - Nie 24 Sty, 2010

Podchodzi dosyć łatwo 1.6 16v z 206 ale seryjnie jest słabsza bo ma 110km z tym że ma głowicę na większych zaworach i wkładając w ten silnik wałki z saxo 1.6 16v już jest lepiej. Potem możesz przeszczepić silnik z C2 VTS seryjnie 125km. Ale po co? Nie lepiej zmodzić za te pieniądze seryjne 1.6 16v ze 106 czy Saxo?
Tomcat - Nie 24 Sty, 2010

Lepiej uważaj z tą pompą. Ja już niestety zapłaciłem za próby pójścia na łatwiznę remontem silnika, tyle że w przypadku pompy oleju. Kupiłem na oko identyczną jak w vts 16v pompę oleju z jakiegoś innego TU i jak się później okazało przy porównaniu z ori pompą z vts'a w podstawie pompy były 2 mm różnicy. Dla oka niewidoczne, ale na tyle dużo żeby był luz na łańcuchu napędowym. Generalnie strzeliłem sobie samobója :wall:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group