saxorulez - Czw 24 Maj, 2007 no tak.. moc masa zrobiła swoje czyli tak naprawdę wartość momentu mozemy sobie wsadzić w dupę.
Nie rozmawiam o oszczęnosci bo gdyby tak było kupił bym Lupo 3L i jechał zamaist na lublin to na
klik klikersonKonradMK - Czw 24 Maj, 2007 hehe dobrePrezesiak - Czw 24 Maj, 2007 Lukasz nie mozesz patrzec na sucha wartosc maksymalna momentu obrotowego bo to o niczym nie mowi. Wazne jest w jakim zakresie obrotow dostepny jest dany moment, i w zwiazku z tym jaka generuje moc. Wiadomo, ze diesle nisko sie kreca i co z tego, ze wartosc momentu jest wysoka jesli wystepuje przy niskich obrotach i daje w rezultacie niecale 180KM przy duzo wyzszej masie niz saxosaxorulez - Czw 24 Maj, 2007 tak wiem, zgadzams ie z kwestia ze RPM jest ważny, tylko napisałem to tutaj żeby pokazać właśnie to ze te wszystkie TDI nie są tak szybkie jak sie wydaje.Anonymous - Czw 24 Maj, 2007
dzik napisał/a:
mcken napisał/a:
co do dupohamowni nie zgodzę się z Tobą, u mnie np. na krótkiej krzynce przyspiesza lepiej niz na dłuższej. v-max jest mniejszy to prawda i trzeba się nawachlować biegami, większość kończy ćwiartkę na dokręconej 3 a ja kończę 5. Muczko np. ma 1i 2 długie a potem krótko tak że ćwiare konczy dokręconą 6.
Nie ma reguly, ale krotsza skrzynia nie jest zawsze lekarstwem na lepsze przyspieszenie.
Kazda zmiana biegu to tez czas.
A tak na marginesie, nie cytuj calego posta nastepnym razem.
wszystko zależy od tego jak silnik jest zrobiony, u mnie krótka daje dużo ale mam wiertarkę idącą gorą, przy przepięciach nie spadam poniżej 7 tysięcy, fakt że przydałaby mi się dłuższa 1 i 2 a dalej tak ciasno jak mam.Marek23 - Nie 16 Wrz, 2007 Mam pytanie teoretyczne...
Mamy jakiegoś diesla, który przy 2000 obrotów mam 400 NM. Moc maksymalna to powiedzmy 180 koni przy 3800 rpm.
Mamy turbo benzynę, która przy 2000 rpm też ma 400 NM, moc maksymalna to 280 koni przy 5500 rpm.
Czy to oznacza, że przy 2000 rpm oba silniki mają te samą moc?
Drugie pytanie:
Czy 300 NM przy 2000 rpm to tyle samo koni co 150 NM przy 4000?dzik - Nie 16 Wrz, 2007
Marek23 napisał/a:
Mam pytanie teoretyczne...
Mamy jakiegoś diesla, który przy 2000 obrotów mam 400 NM. Moc maksymalna to powiedzmy 180 koni przy 3800 rpm.
Mamy turbo benzynę, która przy 2000 rpm też ma 400 NM, moc maksymalna to 280 koni przy 5500 rpm.
Czy to oznacza, że przy 2000 rpm oba silniki mają te samą moc?
Tak, 112KM
2000*400/7120=112
Marek23 napisał/a:
Drugie pytanie:
Czy 300 NM przy 2000 rpm to tyle samo koni co 150 NM przy 4000?
Tak
300*2000/7120 = 84
150*4000/7120 = 84Marek23 - Nie 16 Wrz, 2007 Liczba 7120 jest czym?saxorulez - Nie 16 Wrz, 2007 dlaczego dzielisz przez 7120 a nie przez 5000 z kawałkiem.. nie pamiętam już dokładnie ile tam było ale chyba inna wartość jest w tym wzorze.dzik - Nie 16 Wrz, 2007 sa podawane liczby w zakresie 7020-7120 zaleznie jakie konie mamy na mysli
Patrze na wykresy i np hamownia dti ma ten wspolczynnik ok 6950.
Pomiedzy 7120 a 6950 jest 2% roznicy, wiec nie ma sie o co klocic.
I na bank to nie jest 5000
Marek, ta liczba to wspolczynnik ktory jest uproszczeniem po wyprowadzeniu ze wzorow.saxorulez - Nie 16 Wrz, 2007
dzik napisał/a:
pomiędzy 7120 a 6950 jest 2% różnicy, wiec nie ma sie o co kłócić.
To zapewne wynika z różnicy czy liczymy KM, PS, HP, BHPMarek23 - Nie 16 Wrz, 2007 Ok, rozumiem, że ten współczynnik jest wartością stałą...
Przypominam sobie reklamę Saba z przed paru lat: konie mechaniczne sprzedają samochód, moment obrotowy je napędza- coś w tym stylu w każdym razie. Pół świata motoryzacyjnego jest w błędzie, szok, dlaczego nikt nie podaje: nasz diesel przy 2000 ma 150 koni, max 200 koni, tylko bawią się moment. Dziwne...saxorulez - Nie 16 Wrz, 2007 ja np. nadal mam mieszane uczucia co jet ważniejsze.. czy NM czy KM
spotkałem sie z paroma opiniami gdzie panowie budując silnik walczyli o TORQUE a nie o HP.
Dodatkowo ostatnio czytałem dwie brytyjskie gazetki gdzie autorzy mówili iż TORQUE jest ważniejszy od HP.
Czy TORQUE to to samo co NM w PL?Marek23 - Nie 16 Wrz, 2007
saxorulez napisał/a:
Czy TORQUE to to samo co NM w PL?
Tak, tylko oni podają to w innych jednostkach-kg/na coś tam...
saxorulez napisał/a:
spotkałem sie z paroma opiniami gdzie panowie budując silnik walczyli o TORQUE a nie o HP.
Dodatkowo ostatnio czytałem dwie brytyjskie gazetki gdzie autorzy mówili iż TORQUE jest ważniejszy od HP.
Właśnie tu jest absurd... Oni nie walczyli o moment, tylko o moc w niższym zakresie obrotów. Ważny jest przebieg mocy na wykresie względem obrotów, a to się wiąże z momentem. Ale i tak konie przyśpieszają, nie moment. Przynajmniej ja to tak widzę...saxorulez - Nie 16 Wrz, 2007
Dziku.. 5252 o to dowód. Nie spotkałem sie z 7000 ani 6000