To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Zawieszenie

misiek86electro - Pon 11 Lip, 2011

http://www.mts24sklep.pl/
kamil - Czw 18 Sie, 2011

tak dla informacji: w www.mts24sklep.pl wczoraj wycenili mi przód do 106 na Bilstein N grupowy na 950 pln za komplet.
kubas - Czw 18 Sie, 2011

kamil napisał/a:
tak dla informacji: w www.mts24sklep.pl wczoraj wycenili mi przód do 106 na Bilstein N grupowy na 950 pln za komplet.


Spoko cena, do 205 tyle chcą za sztukę :]

Anonymous - Nie 11 Wrz, 2011

Chciałbym sie dowiedziec jaką zmiane charakterystyki/prowadzenia auta powodują takie zmiany w zawieszeniu-
-tawrdszy stabilizator z przodu/tyłu
-obniżenie przodu
-obniżenie tyłu
-twrdszy/miększy przod
- twardszy/bardziej miękki tył

Bonczek - Nie 11 Wrz, 2011

Każde z osobna czy w różnych kombinacjach? Dobre pytanie :faja:
Anonymous - Nie 11 Wrz, 2011

kazde z osobna i w różnych kombinacjach ;D
dorzucmy do tego jeszcze ustawienie geometri i cisnienie w oponach...

Bonczek - Nie 11 Wrz, 2011

Nie na moją głowę dziś :rotfl:
KarQ - Nie 11 Wrz, 2011

moim zdaniem zmianę prowadzenia :DD
Bad-i - Nie 11 Wrz, 2011

kamil napisał/a:
tak dla informacji: w www.mts24sklep.pl wczoraj wycenili mi przód do 106 na Bilstein N grupowy na 950 pln za komplet.


dobra cena, mi za tyle daja tylko przewody do zbiorniczkow :D

kubas - Pon 12 Wrz, 2011

rabarbar napisał/a:
Chciałbym sie dowiedziec jaką zmiane charakterystyki/prowadzenia auta powodują takie zmiany w zawieszeniu-
-tawrdszy stabilizator z przodu/tyłu
-obniżenie przodu
-obniżenie tyłu
-twrdszy/miększy przod
- twardszy/bardziej miękki tył


Na dwa pierwsze mogę ci odpowiedzieć:
- im twardszy staiblizator z przodu tym mniejsza nadsterowność i większa podsterowność
- im twardszy staiblizator z tyłu tym mniejsza podsterowność i większa nadsterowność

Z obniżeniem dużo zależy od konstrukcji zawieszenia, jak przegniesz z przodu z obniżeniem to w zakręcie koło będzie ustawiało się w pozytyw i będzie źle. Z tyłu w takim np. 205/106/306 itd. Jest belka i pochylenie koła jest "statyczne", opona dostaje mocno w dupę bo zawias nie dopasowuje się do zakrętu. Z tyłu u mnie im niżej tym mniejsza nadsterowność.

Co do miękkości to musiałbym sobie odkopać parę postów żeby coś sensownego napisać.

Kamill - Pon 12 Wrz, 2011

Czy ktoś miał do czynienia z niebieskimi sprezynami sparco ?
Szukam jakiś twardych sprezyn, na razie udało mi sie ustalić ze h&r wychodzi dość twardo w porównaniu z moim aktualnym eibachem, ale trafiłem własnie na sparco a nic o nich nie moge znaleść.

Anonymous - Wto 13 Wrz, 2011

Dzięki Kubas
Reszta ekspertów nic nie doda w temacie???pewnie nie doda.....

M - Wto 13 Wrz, 2011

Ja napisze ale musze miec chwile
Tomcat - Wto 13 Wrz, 2011

Moge Ci powiedziec tylko to co wiem z wlasnego doswiadczenia.

Bez stabilizatora z tylu bardzo sie gnie, ale dupsko nie zarzucalo, za to przod wyjezdzal. Ze stabilizatorem dupsko bardziej nerwowe, fura czesciej nadstawia sie bokiem, ale na plus bo fajniej zaciesnia zakrety.

Nizsze sprezyny + twardsze amory przod. Bardzo zmniejszyla sie podsterownosc, reszta wiadomo.

Obnizony i utwardzony tyl uspokoil sie, za to jak byl za niski nieprzyjemnie zwiekszyla sie podsterownosc, dlatego podnioslem.

Wiecej nie robilem, wiec nie wiem i sie nie wymadrzal.

Janusz - Wto 13 Wrz, 2011

ja się na stabach nie znam, ale podnoszenie i opuszczanie przodu i tyłu to czysta fizyka :D

obniżysz przód zwiększysz nadsterowność zniwelujesz podsterowność. Opuscisz tył, zniweluje nadsterowność ale zwiększysz podsterowność. + jeszcze zostaje kwestia trkacji :) np w fwd jak opuścisz przód to będzie większa trakcja na starcie. W rwd jak go opuscisz a tył będzie wyżej to będzie gorsza trakcja na starcie, itp itd...

twardość podobnie:
miększy przód, twardszy tył= większa podsterowność
twardszy przód, miekszy tył= większa nadsterowność

dodatkowo przy zmianie twardosci całego zawieszenia, trzeba pamiętać ze po "utwardzeniu" samochodu, staje się on "trudniejszy" do prowadzenia, tzn przyczepność jest większa, środek ciężkości niżej, wiec w zakręt możemy sie wpakować szybciej bo granica przyczepnosci jest dalej, natomiast jest ona cieńsza niż w miększym samochodzie.

oczywiście moje wywody sa w mega uproszczeniu, i pominąłem wiele istotnych aspektów o których wspominał np Kubas



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group