To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - GWINT- regulacja twardości poprzez ściśnięcie sprężyny ?

Maciusiowy - Pią 22 Sty, 2010

ten pimp powinien powinien zostać zachowany dla potomności - najpierw 30 stron o felgach, a teraz kolejne 30 o tym kto ma twardszego jak sobie skraca sprężynę - tyle
:rotfl:

Maciusiowy - Pią 22 Sty, 2010

Maciusiowy napisał/a:
jak sobie skraca sprężynę


przepraszam - ściska sprężynę :D

PiTT - Pią 22 Sty, 2010

martin.h napisał/a:
Jaco napisał/a:
martin.h napisał/a:
Drugie, regulując gwinta powodujesz przesuwanie się kolumny (McPhersona) w górę lub w dół, a co za tym idzie ściskasz lub rozciągasz amortyzator, który porusza się razem z kolumną.


Też o tym pisałem :]


Ale PiTT wie lepiej, może jak napisze to jeszcze 10 osób to w końcu zrozumie na czym polega zawieszenie gwintowane :rotfl:

póki co poza pisaniem teorii zawieszenia gwintowego - zakładam że materiały dotyczyły profi gwintów a nie drogowych eibachów
jestem chyba jedyną osobą która przetestowała to na własnej skórze, ale nie dociera do Was jaka jest różnica w jeździe
pewnie i ja i wiele innych osób która jeździ na gwincie ma mylne odczucia, osoby czytające dużo na ten temat przecież temu zaprzeczają więc nie może tak być ;D

Maciusiowy - Pią 22 Sty, 2010

PAX PAX PAX :ziew:
PiTT - Pią 22 Sty, 2010

Maciusiowy napisał/a:
ten pimp powinien powinien zostać zachowany dla potomności - najpierw 30 stron o felgach, a teraz kolejne 30 o tym kto ma twardszego jak sobie skraca sprężynę - tyle
:rotfl:

hehe to prawa, z felgami było całkiem śmiesznie, ale chyba nic w tym złego że można podyskutować kto się komu co podoba
wg. mnie powinniśmy chyba na tym forum zostać przy wklejaniu zdjęć bo poza mądrzeniem się nie mamy zbyt dużej wiedzy technicznej :)
niestety muszę zgodzić się z tym co ktoś o nas napisał kiedyś na innym forum, "ludzie którzy wszystko wiedzą najlepiej i racja MUSI być zawsze po ich stronie" - nie jest to dokładny cytat, ale mniej więcej o to samo chodziło

jeszcze jedna sprawa, uważam że w technicznych, wszystkie sprawy związane z zawieszeniami, dolotami, wydechami itd. powinny być podparte dowodami w postaci fotek, wykresów itd.
uważam że na prawdę fajną rzeczą jest takie photo story łącznie ze wskazówkami,
niestety odnoszę wrażenie że doświadczenie naszych forumowych speców kończy się na teorii :wall:

Jaco - Pią 22 Sty, 2010

PiTT napisał/a:

pewnie i ja i wiele innych osób która jeździ na gwincie ma mylne odczucia, osoby czytające dużo na ten temat przecież temu zaprzeczają więc nie może tak być ;D


No fuck..

PiTT żeby nie było że tylko dużo czytam i tylko ty na forum masz gwinta, dzisiaj specjalnie żeby coś pokazać poskładam moje kolumny jedną skręcę max w dół drugą max w górę... potem zmierzę długości sprężyn i będzie wszystko jasne...

PiTT - Pią 22 Sty, 2010

Jaco napisał/a:
PiTT napisał/a:

pewnie i ja i wiele innych osób która jeździ na gwincie ma mylne odczucia, osoby czytające dużo na ten temat przecież temu zaprzeczają więc nie może tak być ;D


No fuck..

PiTT żeby nie było że tylko dużo czytam i tylko ty na forum masz gwinta, dzisiaj specjalnie żeby coś pokazać poskładam moje kolumny jedną skręcę max w dół drugą max w górę... potem zmierzę długości sprężyn i będzie wszystko jasne...

dobra :)
brakuje mi tutaj wypowiedzi osób które jeżdzą na gwincie i regulowały w różnych ustawieniach
Morton - napisz coś, ale Ty w zasadzie i tak tylko na opuszczonym jeździsz :D
Jaco, masz gwint u siebie? nie wiedziałem, jak Ci się nudzi to posprawdzaj ;)

Anonymous - Pią 22 Sty, 2010

Polecam udać się do kogoś kto naprawde ogarnia kwestie zawieszenia, jeśli nie ufasz nikomu tutaj na forum. Nie trzeba jezdzic na gwincie zeby znac jego zasade dzialania. Jesli ni epotrafisz zrozumieć prostych i prawdziwych argumentów to sorry...
PiTT - Pią 22 Sty, 2010

AndreXSi napisał/a:
Polecam udać się do kogoś kto naprawde ogarnia kwestie zawieszenia, jeśli nie ufasz nikomu tutaj na forum. Nie trzeba jezdzic na gwincie zeby znac jego zasade dzialania. Jesli ni epotrafisz zrozumieć prostych i prawdziwych argumentów to sorry...

teoria vs praktyka
sorry, ale temu póki co ufam i napisałem tylko swoje odczucia po czym zaczęła się dyskusja
nie zadałem pytania co będzie jak obniżę czy podniosę, czy będzie twardo czy miękko
napisałem tylko swoje spostrzeżenia
jeśli ktoś jest to w stanie wyjaśnić to śmiało, póki co jest tylko nabijanie postów

martin.h - Pią 22 Sty, 2010

PiTT napisał/a:
jeśli ktoś jest to w stanie wyjaśnić to śmiało, póki co jest tylko nabijanie postów

Ale co mamy jeszcze Tobie wyjaśnić, wszystko zostało napisane.

PiTT napisał/a:
bo poza mądrzeniem się nie mamy zbyt dużej wiedzy technicznej :)
niestety muszę zgodzić się z tym co ktoś o nas napisał kiedyś na innym forum, "ludzie którzy wszystko wiedzą najlepiej i racja MUSI być zawsze po ich stronie" - nie jest to dokładny cytat, ale mniej więcej o to samo chodziło

PiTT ja kończę dyskusję z Tobą, dziwię się że nie masz jeszcze tytułu profesora.

Michał - Pią 22 Sty, 2010

Cytat:
PiTT ja kończę dyskusję z Tobą, dziwię się że nie masz jeszcze tytułu profesora.

powiedział prof.dr. hab

martin.h - Pią 22 Sty, 2010

Michał napisał/a:
Cytat:
PiTT ja kończę dyskusję z Tobą, dziwię się że nie masz jeszcze tytułu profesora.

powiedział prof.dr. hab


Proponuję zajrzeć do słownika ortograficznego ;)

M - Pią 22 Sty, 2010

Dobra albo sie pogodzicie i pocalujecie po siusiakach albo wyciagnem konsekwencje.
PiTT - Pią 22 Sty, 2010

martin.h napisał/a:
PiTT napisał/a:
jeśli ktoś jest to w stanie wyjaśnić to śmiało, póki co jest tylko nabijanie postów

Ale co mamy jeszcze Tobie wyjaśnić, wszystko zostało napisane.

PiTT napisał/a:
bo poza mądrzeniem się nie mamy zbyt dużej wiedzy technicznej :)
niestety muszę zgodzić się z tym co ktoś o nas napisał kiedyś na innym forum, "ludzie którzy wszystko wiedzą najlepiej i racja MUSI być zawsze po ich stronie" - nie jest to dokładny cytat, ale mniej więcej o to samo chodziło

PiTT ja kończę dyskusję z Tobą, dziwię się że nie masz jeszcze tytułu profesora.

kończymy dyskusje :D
nie musi mi nikt nic udowadniać, bo nie wiem za bardzo w jaki sposób
Martin czy do Ciebie dociera to co się pisze bo mam wrażenie że nie przyswajasz
napisałem Ci jak jest, Ty idziesz w zaparte
nie rozmawiamy tutaj o konstrukcji innych gwintów o których nie mam zielonego pojęcia
dodatkowo między nami nie było dyskusji bo tylko (i zresztą jak zwykle) podpinasz się pod wypowiedzi innych a jak zadaję konkretne pytania to czekasz aż ktoś coś mądrego napisze zamiast pochwalić się swoim doświadczeniem przy pracy z naprawdę konkretnymi furakami
tego nie kumam :>

krz_p - Pią 22 Sty, 2010

po przeczytaniu głupot napisanych prze pseudo ekspertów muszę zabrać głos w tej arcyciekawej dyskusji

jeśli sprężyna ma liniową charakterystykę to jej ściśnięcie nie ma wpływu na jej pracę

nadal ugnie się o taką samą wartość przy takim samym obciążeniu

a amortyzator ma za zadanie jedynie tłumienie drgań sprężyny, i to sprężyny mają największy wpływ na twardość zawieszenia



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group