MotorSport - Klatka bezpieczenstwa zgodna z zalacznikiem ¨J¨do 106
Janusz - Pon 20 Lip, 2009
bizon napisał/a:
106 napisał/a:
no to w takim razie zostaje juz tylko nie bo nie
etam, po prostu knujemy jak zrobic dobra klatke, ktora nie bedzie hardkorowa, bo poki co aut uzywamy tez na codzien, ale zeby tez nie byla bzdura, ktora zagraza bezpieczenstwu. no i jeszcze zeby nie wydac na nia dwa razy wiecej niz potrzeba.
jak na co dzień to górne pałąki mogą przeszkadzać, bo trzeba będzie w kasku jeździć. znaczy nie tyle trzeba (bo nikt nie karze) ale powinno się żeby sobie ta klatka kuku nie zrobić.CHRZANEK - Pon 20 Lip, 2009 Trafna uwaga Januszu.Qukie - Pon 20 Lip, 2009 Dokładnie tak jak napisał bizon, chodzi o dobrą pół-klatkę, która trochę wzmocni i usztywni auto i doda trochę bezpieczeństwa. W aucie na co dzień nie ma sensu montowanie pełnej klatki. Zawsze jednak można zrobić mocowania na przyszłość na brakujące poprzeczki, żeby to wyglądało o tak:
CHRZANEK - Pon 20 Lip, 2009 Qukie: w takim razie proponuje zrobić "półklatkę" i tyle.
Jak będziesz chciał iść w większy hardcor to może ją rozbudujesz.
Ważne żeby ta połówka co będziesz miał była zgodna z "zał J" i tyle.bizon - Pon 20 Lip, 2009 czyli na ta polklatke by sie skladalo teoretycznie....?
1. palak glowny
2. krzyz w palaku glownym (to chyba mocniejsze niz krzyz na wspornikach idacych do tylu?)
3. 2 wsporniki w tyl wspawane w kielichy?
4. wsporniki idace od palaka glownego w przod pod katem w dol
5. rury idace od palaka glownego po podlodze w przod i laczace sie w wspornikami z pkt. 4?
sorry za nazewnictwo, ale moje szare komorki juz slabo pracuja.
jakos tak by to mialo wygladac? cos dorzucic? moze np skosny miedzy tylnimi wspornikami?CHRZANEK - Pon 20 Lip, 2009 Punkty 4 oraz 5 są bez sensu i nie mają racji bytu bez pałąków przednich.
Poza tym wszystko OK.
Co do punktu 2 to zdania są podzielone - jedni uważają że lepiej mieć krzyż w pałąku głównym inni że z tyłu.
Tak czy inaczej FIA wprowadziła obowiązkowy krzyż w pałąku głównym dla wszystkich nowohomologowanych samochodów przygotowywanych do zawodów.bizon - Pon 20 Lip, 2009 rozumiem, rzeczowa i profi odpowiedz, dzieki
jak przejde do konkretow to bede dopytywal Qukie - Wto 21 Lip, 2009 Dzięki za podpowiedzi, teraz będzie trzeba wprowadzić to w życie Jaco - Czw 30 Lip, 2009 Wracając do tematu.
Tylne podpory w 106 można puścić centranie nad mocowanie belki czy trzeba mozliwie blisko nadwozia ???CHRZANEK - Czw 30 Lip, 2009 Jeżeli je puścisz centralnie nad mocowaniem belki to musisz zrobić stopki klatki z rurą w środku - aby było możliwe dostanie się do śrub od belki kluczem nasadowym.
Wygląda to tak:
[img][/img]
Ale możesz też zrobić jak najszerzej, tj jak najbliżej obrysu auta.
Wygląda to tak:
[img][/img]
OBA ROZWIĄZANIA SĄ DOPUSZCZALNE !!!
(z tym że to pierwsze jest lepsze - mocniejsze, i lepiej wpływa na sztywność nadwozia)
Pamiętaj o minimalnej powierzchni stopki mocującej 60cm2.Jaco - Czw 30 Lip, 2009 No i o to mi chodziło. Wielkie dzięki jak bym mógł to bym dał pomuka no ale...wojtek - Czw 30 Lip, 2009 Przejrzałem zał J. i z tego co widzę, to mocowania na pasy do klatki muszą posiadać wzmocnienie (pkt 6.2), w małej ilości klatek je w ogóle widziałem, o co z tym chodzi?
Czy klatka którą widać na fotkach poniżej budzi u was jakiekolwiek wątpliwości, że jest niezgodna z zał J?
GeKo - Pią 31 Lip, 2009
wojtek napisał/a:
Czy klatka którą widać na fotkach poniżej budzi u was jakiekolwiek wątpliwości, że jest niezgodna z zał J
Mało tu na tych zdjęciach widać, klatka raczej OK. Natomiast wyłącznik prądu jeśli to A grupa powinien być w miejscu dostępnym dla obu członków z załogi w zasięgu ręki bez rozpinania pasów. w Nce jest bodajże zbędny.Jaco - Pią 31 Lip, 2009 To jeszcze przy okazji tych zdjęć gdzie widać drzwi.
W załączniku pisze własnie o takiej płycie od górnej do dolnej krawędzi, natomiast ja widziałem w 106 że chłopaki mieli tylko płyty w miejsce seryjnych boczków... Przejdzie coś takiego?CHRZANEK - Pią 31 Lip, 2009
wojtek napisał/a:
Czy klatka którą widać na fotkach poniżej budzi u was jakiekolwiek wątpliwości, że jest niezgodna z zał J?
Z tego co widać jest OK.
Ma bardzo bezpieczne "boki" - to dobrze.
GeKo napisał/a:
Natomiast wyłącznik prądu jeśli to A grupa powinien być w miejscu dostępnym dla obu członków z załogi w zasięgu ręki bez rozpinania pasów
Może auto latało wcześniej w GSMP ???
GeKo napisał/a:
w Nce jest bodajże zbędny.
Jest zalecany
Jaco napisał/a:
W załączniku pisze własnie o takiej płycie od górnej do dolnej krawędzi, natomiast ja widziałem w 106 że chłopaki mieli tylko płyty w miejsce seryjnych boczków... Przejdzie coś takiego?
Tak.
Chodzi o zasłonięcie otworów w drzwiach.
Tam gdzie jest blacha nie trzeba zasłaniać