To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

MotorSport - Klatka bezpieczenstwa zgodna z zalacznikiem ¨J¨do 106

Janusz - Pon 20 Lip, 2009

bizon napisał/a:
106 napisał/a:
no to w takim razie zostaje juz tylko nie bo nie :D

etam, po prostu knujemy jak zrobic dobra klatke, ktora nie bedzie hardkorowa, bo poki co aut uzywamy tez na codzien, ale zeby tez nie byla bzdura, ktora zagraza bezpieczenstwu. no i jeszcze zeby nie wydac na nia dwa razy wiecej niz potrzeba.



jak na co dzień to górne pałąki mogą przeszkadzać, bo trzeba będzie w kasku jeździć. znaczy nie tyle trzeba (bo nikt nie karze) ale powinno się żeby sobie ta klatka kuku nie zrobić.

CHRZANEK - Pon 20 Lip, 2009

Trafna uwaga Januszu.
Qukie - Pon 20 Lip, 2009

Dokładnie tak jak napisał bizon, chodzi o dobrą pół-klatkę, która trochę wzmocni i usztywni auto i doda trochę bezpieczeństwa. W aucie na co dzień nie ma sensu montowanie pełnej klatki. Zawsze jednak można zrobić mocowania na przyszłość na brakujące poprzeczki, żeby to wyglądało o tak:


CHRZANEK - Pon 20 Lip, 2009

Qukie: w takim razie proponuje zrobić "półklatkę" i tyle.
Jak będziesz chciał iść w większy hardcor to może ją rozbudujesz.

Ważne żeby ta połówka co będziesz miał była zgodna z "zał J" i tyle.

bizon - Pon 20 Lip, 2009

czyli na ta polklatke by sie skladalo teoretycznie....?
1. palak glowny
2. krzyz w palaku glownym (to chyba mocniejsze niz krzyz na wspornikach idacych do tylu?)
3. 2 wsporniki w tyl wspawane w kielichy?
4. wsporniki idace od palaka glownego w przod pod katem w dol
5. rury idace od palaka glownego po podlodze w przod i laczace sie w wspornikami z pkt. 4?

sorry za nazewnictwo, ale moje szare komorki juz slabo pracuja.

jakos tak by to mialo wygladac? cos dorzucic? moze np skosny miedzy tylnimi wspornikami?

CHRZANEK - Pon 20 Lip, 2009

Punkty 4 oraz 5 są bez sensu i nie mają racji bytu bez pałąków przednich.
Poza tym wszystko OK.

Co do punktu 2 to zdania są podzielone - jedni uważają że lepiej mieć krzyż w pałąku głównym inni że z tyłu.
Tak czy inaczej FIA wprowadziła obowiązkowy krzyż w pałąku głównym dla wszystkich nowohomologowanych samochodów przygotowywanych do zawodów.

bizon - Pon 20 Lip, 2009

rozumiem, rzeczowa i profi odpowiedz, dzieki :)
jak przejde do konkretow to bede dopytywal :)

Qukie - Wto 21 Lip, 2009

Dzięki za podpowiedzi, teraz będzie trzeba wprowadzić to w życie :)
Jaco - Czw 30 Lip, 2009

Wracając do tematu.

Tylne podpory w 106 można puścić centranie nad mocowanie belki czy trzeba mozliwie blisko nadwozia ???

CHRZANEK - Czw 30 Lip, 2009

Jeżeli je puścisz centralnie nad mocowaniem belki to musisz zrobić stopki klatki z rurą w środku - aby było możliwe dostanie się do śrub od belki kluczem nasadowym.
Wygląda to tak:

[img][/img]

Ale możesz też zrobić jak najszerzej, tj jak najbliżej obrysu auta.
Wygląda to tak:

[img][/img]

OBA ROZWIĄZANIA SĄ DOPUSZCZALNE !!!
(z tym że to pierwsze jest lepsze - mocniejsze, i lepiej wpływa na sztywność nadwozia)
Pamiętaj o minimalnej powierzchni stopki mocującej 60cm2.

Jaco - Czw 30 Lip, 2009

No i o to mi chodziło. Wielkie dzięki jak bym mógł to bym dał pomuka no ale...
wojtek - Czw 30 Lip, 2009

Przejrzałem zał J. i z tego co widzę, to mocowania na pasy do klatki muszą posiadać wzmocnienie (pkt 6.2), w małej ilości klatek je w ogóle widziałem, o co z tym chodzi?
Czy klatka którą widać na fotkach poniżej budzi u was jakiekolwiek wątpliwości, że jest niezgodna z zał J?


GeKo - Pią 31 Lip, 2009

wojtek napisał/a:
Czy klatka którą widać na fotkach poniżej budzi u was jakiekolwiek wątpliwości, że jest niezgodna z zał J

Mało tu na tych zdjęciach widać, klatka raczej OK. Natomiast wyłącznik prądu jeśli to A grupa powinien być w miejscu dostępnym dla obu członków z załogi w zasięgu ręki bez rozpinania pasów. w Nce jest bodajże zbędny.

Jaco - Pią 31 Lip, 2009

To jeszcze przy okazji tych zdjęć gdzie widać drzwi.

W załączniku pisze własnie o takiej płycie od górnej do dolnej krawędzi, natomiast ja widziałem w 106 że chłopaki mieli tylko płyty w miejsce seryjnych boczków... Przejdzie coś takiego?

CHRZANEK - Pią 31 Lip, 2009

wojtek napisał/a:
Czy klatka którą widać na fotkach poniżej budzi u was jakiekolwiek wątpliwości, że jest niezgodna z zał J?


Z tego co widać jest OK.
Ma bardzo bezpieczne "boki" - to dobrze.

GeKo napisał/a:
Natomiast wyłącznik prądu jeśli to A grupa powinien być w miejscu dostępnym dla obu członków z załogi w zasięgu ręki bez rozpinania pasów


Może auto latało wcześniej w GSMP ???

GeKo napisał/a:
w Nce jest bodajże zbędny.


Jest zalecany :)

Jaco napisał/a:
W załączniku pisze własnie o takiej płycie od górnej do dolnej krawędzi, natomiast ja widziałem w 106 że chłopaki mieli tylko płyty w miejsce seryjnych boczków... Przejdzie coś takiego?


Tak.
Chodzi o zasłonięcie otworów w drzwiach.
Tam gdzie jest blacha nie trzeba zasłaniać :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group