zdrowe gti vs st po przejściach 1:0pcs - Czw 16 Paź, 2008 a ja bym kupil megane ... ST jest troche za ciezkie jak na HH.PieQt - Czw 16 Paź, 2008 dobrze, że ograniczam się do 3 modeli samochodów, bo inaczej bym zgłupiał
megane jeździłem, jest ok, ale tochę sprtańska (te palstiki, wykończenie) poza tym lubię twarde samochody, ale megane ma tak zestrojne zawieszenie dość brutalnie. Nie przeszkadza mi osobiście, ale trzeba mieć to na uwadze
w sobote planuję pojechać do poznania, z fot nic nie widać, trzeba obejrzeć, zobaczyć. Jak dam rade to dziś//jutro zobaczę GTIpcs - Czw 16 Paź, 2008 megane ma taki plus, ze .... kosztuje ok 15tys taniej od konkurencji. I seryjnie jest prawdopodobnie najszybsze z serjami konkurencji dla malo/srednio obeznanego kierownika.Loko - Czw 16 Paź, 2008
pcs napisał/a:
a ja bym kupil megane ... ST jest troche za ciezkie jak na HH.
Hmm tylko ze meganka waży praktycznie tyle samo co focus ST , różnica to pare kilo na niekorzysć megankiPieQt - Czw 16 Paź, 2008 focus ze względu na 5 cylindrów daje możliwość wykorzystania koni od 1600 obr/min, w megane trzeba poczekać do 3000, o GTI nie wiem za wiele. katalogowo wszystkie 3 samochody mają poniżej 7 do 100 (GTI z DSG ma 6,9, z manualem 7,1 o ile dobrze pamiętam) więc przepaści nie ma pomiędzy nimi.
cenowo, faktycznie megane wypada najlepiej, bo F1 można już kupić za 30 tys. zł (oczywiście waloną przodem - co odpada dla mnie), poza tym szukam samochodu do 60 tys., nie chcę więcej wydawać, tym bardziej, że korzystać będę z tego samochodu sporadyczniepcs - Czw 16 Paź, 2008 liczac wage tymi samymi kryteriami megane jest jednak sporo lzejszy. Tu test RS zwyklego 5d z porownaniem do VW GTI i Foki.
aha a 5 cylindrow nie ma nic do tego czy auto ciagnie od 1600 czy nie. Ja mam taki silnik volvo w kombi 5cyl ok 230 KM i tez pozadny ciag jest dopiero od 3tys obr.PieQt - Czw 16 Paź, 2008 w opisach technicznych, które czytałem było napisane, że moc dostępna od 1600, stąd tak napisałem, ale zadaję sobie sprawę, że przy turbinach 2500 - 3500 obrotów, dopiero daje mocpcs - Czw 16 Paź, 2008
PieQt napisał/a:
w opisach technicznych, które czytałem było napisane, że moc dostępna od 1600, stąd tak napisałem, ale zadaję sobie sprawę, że przy turbinach 2500 - 3500 obrotów, dopiero daje moc
jakby zaczelo dmuchac od 1600 to by skonczylo ok 4000 (jak w dieslu). Lepiej bedzie jechac z dolu jak bedzie wyzszy stopien sprezania (ale znowu wtedy nie bedzie moglo dmuchac duzo wyzej). Jedynym rozwiazaniem tego problemu jest zestaw kompresor + turbo (VW np. 1.4 tfsi) lub biturbo z mala i duza turbina (np. bmw diesel 335d).pcs - Czw 16 Paź, 2008 jak to ma byc auto do jazdy rekreacyjnej to bym sie nie zastanawial i bral dosc bezkompromisowe megane r26 (za oklolice 60tys bedzie prawie nowka), ktora wyrucha mocno na torze i golfa i focusa albo civica typeRa nowego w wersji ubogiej (czyli najlzejszej), dlubnal troche motor NA i tez bedzie to samo.
Golf i ST wygrywaja jesli chodzi o kompromis miedzy frajda i codziennoscia.anjas - Czw 16 Paź, 2008
PieQt napisał/a:
tym bardziej, że korzystać będę z tego samochodu sporadycznie
tak ci się tylko wydaje. Ja też myślałem, że jak kupie diesla to Clio będzie więcej stało. Ale teraz kiedy mam wybrać którym samochodem jechać to decyzja jest jednoznaczna - clio w ruchu a scenic stoi. Dupowozem jeżdżę tylko wtedy jak muszę gdzieś zabrać Hanie
Jestem pewien, że jak kupisz Foke, Golfa albo Megane RS to smart (nawet brabus) będzie mniej bawił PieQt - Czw 16 Paź, 2008
anjas napisał/a:
PieQt napisał/a:
tym bardziej, że korzystać będę z tego samochodu sporadycznie
tak ci się tylko wydaje. Ja też myślałem, że jak kupie diesla to Clio będzie więcej stało. Ale teraz kiedy mam wybrać którym samochodem jechać to decyzja jest jednoznaczna - clio w ruchu a scenic stoi. Dupowozem jeżdżę tylko wtedy jak muszę gdzieś zabrać Hanie
Jestem pewien, że jak kupisz Foke, Golfa albo Megane RS to smart (nawet brabus) będzie mniej bawił
no nie do końca - moja Astra jeździ b. fajnie, całkiem inaczej niż smart, osiąga fajne prędkości (oczywiście nie w takim tempie jak ST, GTI czy Sport), ale mając wybór, czy jechać do miasta smartem czy Astrą - wybór jest jednoznaczny - jadę smartem
co innego jak gdzieś jadę późnym wieczorem to wtedy nie ma ruchu, nie ma problemów z zaparkowaniem, można sobie jeździć dużym samochodem (w porównaniu do smarta, to wszystko jest duże) i jak jadę w dalszą trasę, to albo biorę smarta dla funu, albo biorę astrę - astra to praktycznie standard
na początku uparłem się bardzo na F1, potem pojawił się ST ... chyba najmniej jestem przekonany do DSG w GTI, poszukuję też samochodu na pełną fakturę - co nie ukrywam dość ogranicza mi wybór (ST i Golf są na fakturę). Jak pisałem w sobotę planuję obejrzeć focusa (myślę, że wiele się wyjaśni) jutro golfa. Będę informował k-mart - Czw 16 Paź, 2008
PieQt napisał/a:
megane jeździłem, jest ok, ale tochę sprtańska (te palstiki, wykończenie)
W ST jak dla mnie jest jeszcze gorzej. Te wszystkie plastiki, nawigacja pokretla wydaja sie takie tanie.Stf - Czw 16 Paź, 2008
PieQt napisał/a:
jutro golfa. Będę informował
negocjuj - jak z nim rozmawiałem i mówił o sprzedaży to padło hasło, że będzie na sprzedaż za nieco ponad 50tyś. Zostanie ci kilka zł na wydech millteka i program PieQt - Czw 16 Paź, 2008 Stf, a duzo przegral z toba,jak sie cieliscie?