To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Sprzedam/Kupie/ZakupyGrupowe - [Szukam auto] Temat - koncert życzeń

Bad-i - Wto 26 Sty, 2016

PiTT napisał/a:
a6 3.0tdi 320KM w pakiecie competition kosztuje ok 400k
fakt, wyglada mega, ale 400 tys :lol2: xD

pamietam jak dzis jak nowy accord type r kosztowal 140 tys
do 100k mozna bylo kupic na serio fajna fure


Teraz do 100k to nie kupisz octy 2.0 tdi 😂

PiTT - Wto 26 Sty, 2016

dlatego nie zgadzam sie z opinia ze rynek moto jest stabilny a ceny wzrastaja zgodnie z inflacja
taki chuj
wzrost cen aut na przelomie 10 lat to czasami 50% za odpowienik tego samego modelu
jakos civic type r kosztowal do 100k
teraz kosztuje 146k - tak wiem, mocniejszy i szybszy, ale to nadal civic a konkurencja tez robi progres
po prostu zmowa cenowa, ludzie ktorzy dyktuja ceny ustalili ze ma byc tak a nie inaczej ;)
pamietacie ile kosztowaly dobre komórki typu nokia communicator albo "zapalniczki" 8850 i 8910? kosztowaly po kilka klockow
idac tym tropem bo przeciez technologie sie rozwijaja to teraz telefony powinny kosztowac po kilkanascie tys zl :)
to jest zly kierunek motoryzacji, auta powinny taniec adekwatnie do kosztow materialow i produkcji
jakos nie chce mi sie wierzyc ze nagle produkcja auta wzrosla o 50%
banda cwaniakow i na zlosc im kupie klasyka... np takiego 9-5 aero :D

Bonczek - Wto 26 Sty, 2016

PiTT jak weźmiesz civica z przed 15 lat i porównasz jego cenę do auta ktore dzisiaj jest wykonane tak samo i oferuje podobny poziom to cena jest podobna. Mysle ze jezeli leci tu z nami jakis inżynier to bedziesz w stanie wypowiedzieć sie jak bardzo zmieniła sie konstrukcja pewnych elementów w autach co powoduje wzrost kosztow. Te zmiany głownie sa podyktowane bezpieczeństwem i tysiącem norm.
karoluPL - Wto 26 Sty, 2016

PiTT napisał/a:
idac tym tropem bo przeciez technologie sie rozwijaja to teraz telefony powinny kosztowac po kilkanascie tys zl


skasuj to, nie mów na głos, bo w aktualnej dobie inwigilacji rząd podłapie pomysła i już nigdy nie kupie sobie nowego ajfona :<

PiTT - Wto 26 Sty, 2016

Bonczek napisał/a:
PiTT jak weźmiesz civica z przed 15 lat i porównasz jego cenę do auta ktore dzisiaj jest wykonane tak samo i oferuje podobny poziom to cena jest podobna. Mysle ze jezeli leci tu z nami jakis inżynier to bedziesz w stanie wypowiedzieć sie jak bardzo zmieniła sie konstrukcja pewnych elementów w autach co powoduje wzrost kosztow. Te zmiany głownie sa podyktowane bezpieczeństwem i tysiącem norm.

zakladam ze tak musi byc... np. wliczona ew. kara za niespelnianie norm spalin :D
ale tak na zdrowy rozsadek wydaje mi się że nie może być droższe wyprodukowanie auta w 2016 r niz np w 2006r.
patrzmy na topowe wersje tych samych modeli
teraz model z klasy nizej zazwyczaj kosztuje wiecej niz kiedys model wyzej tez w topowej opcji ;)
nie upieram sie przy mojej teorii, ale moze ktos ogarnia temat i doda od siebie jakies info

Bonczek - Wto 26 Sty, 2016

Ja Ci to moge spróbować uzasadnić na kilku prostych przykładach:
- ilośc kabli która jest w aucie dzisiaj a kiedys
- ilośc sensorów która jest w aucie dzisiaj a kiedys
- technologia wykonania nadwozia - np dzisiaj kilka stopów, po 5-7, technologia łączenia
- technologia wykonania zawieszenia
- używanie coraz lżejszych i mocniejszych materiałów ze względu na zwiększanie obciążeń (silnik; skrzynia)
- materiały tapicerki
- ilośc elementu auta - w CRXie mam zderzak, listwę, 2 ślizgi i dwa mocowania do pasa - Civic 8 gen ma dwa kartony wsporników, stabilizatorów, ślizgów, spinek, uszczelek itd.

PiTT - Wto 26 Sty, 2016

kiedys gdzies czytalem ze poza tym ze jest to tajemnica i raczej zaden producent nie chce sie chwalic cyferkami to nawet jak juz pochwali to moze to byc koszt jawny a nie rzeczywisty a to zupelnie 2 rozne bajki
koszt produkcji auta z klasy premium to ok 15% jego wartosci rynkowej a z klasy budget to jakies 5%
ile w tym prawdy to nie wiem

Bonczek - Wto 26 Sty, 2016

To prawda ale Jaguar np z 2 lata temu powiedział ze 38% ceny ich modeli to koszt marketingu ktory pozwala im prowadzić biznes na określonym poziomie ROI. Pytanie jaki jest ten poziom ale ceny Jagow nie sa mocno wystrzelone w porównaniu do konkurencji w segmencie.

Do tego dolicz R&D, logistykę, infrastrukturę sieci sprzedaży należąca do producenta itd.

Bad-i - Wto 26 Sty, 2016

Ale pamietajmy tez o obnizeniu kosztow produkcji aut ze wzgledu na wydajnosci oraz koszty komponentow.
Bonczek - Wto 26 Sty, 2016

Bad-i napisał/a:
Ale pamietajmy tez o obnizeniu kosztow produkcji aut ze wzgledu na wydajnosci oraz koszty komponentow.


Z tego co mi wiadomo to największe oszczędności generuje sie na wspólnych platformach, reszta to kropla w morzu.

Marek23 - Wto 26 Sty, 2016

Drogo za fajne auta=żle
Octa RS=źle
:rotfl:

Bad-i - Wto 26 Sty, 2016

Marek23 napisał/a:
Drogo za fajne auta=żle
Octa RS=źle
:rotfl:


Nie znam osoby ktora nie chciala by miec m5 za 200.000 a nie za 450.000 czy ile on tam kosztuje. Chodzi o cene vs to co za to dostajesz.

Moja sluzbowa Octa 2.0 tdi 150 KM i 4x4 to jakies 112.000 pln.

Sorry ale musial bym byc debilem zeby to prywatnie kupic (nawet po flotowym rabacie)

Kamill - Wto 26 Sty, 2016

W huj chore są te ceny, szczegolnie premium.
Ale nie wszystkie. Ile nowa fabia do floty kosztuje po max znizkach? 40k? A ma elektroniki 2x tyle co golf 4, wykończenie na poziomie golfa 5, ilością miejsca w środku tez niewiele ustępuje, szczególnie w przedziale pasażerskim pewnie jest podobna. Jedynie zawieszenie ma gorsze, na poziomie golfa 4.
Wiec da się zrobić nieźle auto w dobrej cenie. Tyle tylko że nie powala wyglądem - ale to efekt zamierzony zapewnie.

kosmita - Wto 26 Sty, 2016

Można by powiedzieć klasycznie: na dwoje babka wróżyła ;D
Z jednej strony samochody są coraz bardziej skomplikowane(na które składają sie normy do spelnienia plus coraz wiecej wyposazenia) co niesie ze sobą konieczność wzrostu cen, ale z drugiej strony, to technologie, które dziś są na porządku dziennym kiedyś były dostępne tylko w nasa.
Odnosząc się nawet do przykładów Bonczka, to obecnie producenci mogą sobie pozwolić na spore oszczędności na każdym etapie powstawania samochodu. Wszystkie modele starają się upchać na jednej platformie, z tymi samymi silnikami itd, kiedyś to było nie do pomyślenia, żeby plebejski golf miał taki sam silnik jak audi a8.

PiTT - Wto 26 Sty, 2016

http://otomoto.pl/oferta/...html#eec30614c0
kurde troche daleko zeby sie tylko przejechac i wrocic z potwierdzeniem przypuszczen :D
ale jakby byl na miejscu to bym chyba juz po niego jechal :D



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group