To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

HydePark - rower

Bonczek - Czw 30 Cze, 2011

W zależności od użytku pamiętam tylko że Deore 9-tka potrafiła przy zjazdach typu Szczyrk wrzucić wózek w szprychy - a moja na koniec pękła jeszcze do tego :] STX ma króciutki wózek i ogólnie jest niezniszczalny dlatego bym go wybrał :)
mi - Czw 30 Cze, 2011

STX?
Bonczek - Czw 30 Cze, 2011



EDIT:
Stara dobra "pszeszutka" :faja:

mi - Czw 30 Cze, 2011

wiem co to STX, wiem, zabiłem jedną swego czasu, ale... Hmmm... Jak to się ma do rozważań 8, 9 czy 10?
Bonczek - Czw 30 Cze, 2011

Tylko 7-kę ogarniał?
martin.h - Czw 30 Cze, 2011

mi napisał/a:
Cytat:
po 2. mamy zdecydowaną większą możliwość przełożeń, przez co można w przyszłości przejść z przodu na 2 blaty.
po 3. napęd pracuje ciszej, szczególnie przy zmianie, ze względu na mniejsze różnice pomiędzy poszczególnym zębatkami.

no to małe różnice czy "większa możliwość przełożeń"?

A to się wzajemnie wyklucza? Raczej nie.

mi napisał/a:
martin.h napisał/a:
Miałem okazję przejechać się na napędzie 2x10

aaaa, faktycznie. Czyli serio jesteś ekspertem!

Nie uważam się za eksperta, mogę jedynie zabrać głos.

Bonczek napisał/a:
STX ma króciutki wózek i ogólnie jest niezniszczalny dlatego bym go wybrał :)

Każda Deore, SLX czy XT jest dostepna w wersji Shadow z krótkim wózkiem :]

mi - Czw 30 Cze, 2011

martin.h napisał/a:
mi napisał/a:
Cytat:
po 2. mamy zdecydowaną większą możliwość przełożeń, przez co można w przyszłości przejść z przodu na 2 blaty.
po 3. napęd pracuje ciszej, szczególnie przy zmianie, ze względu na mniejsze różnice pomiędzy poszczególnym zębatkami.

no to małe różnice czy "większa możliwość przełożeń"?

A to się wzajemnie wyklucza? Raczej nie.

Dobra - co więc znaczyło "większa możliwość przełożeń"? Skoro pisałeś o tym, że ma lepiej współgrać z 2-biegowym przodem - chodziło zapewne o szerszy zakres przełożeń, czyli większą różnicę między największą a najmniejszą zębatką. Chyba, że faktycznie miałeś na myśli "większą możliwość przełożeń" - to by się zgadzało, w 10-biegowym nadędzie da się przełożyć łańcuch z tyłu 9 razy, w 9 - tylko 8. :>


martin.h napisał/a:
Nie uważam się za eksperta, mogę jedynie zabrać głos.


Bonczek - Czw 30 Cze, 2011

Kurde parę lat temu nie było tak kolorowo - to w takim w oparciu na doświadczeniach z przed kilku lat teraz bym wybrał Deore 9 w wersji Shadow ;D
martin.h - Czw 30 Cze, 2011

mi napisał/a:
martin.h napisał/a:
mi napisał/a:
Cytat:
po 2. mamy zdecydowaną większą możliwość przełożeń, przez co można w przyszłości przejść z przodu na 2 blaty.
po 3. napęd pracuje ciszej, szczególnie przy zmianie, ze względu na mniejsze różnice pomiędzy poszczególnym zębatkami.

no to małe różnice czy "większa możliwość przełożeń"?

A to się wzajemnie wyklucza? Raczej nie.

Dobra - co więc znaczyło "większa możliwość przełożeń"? Skoro pisałeś o tym, że ma lepiej współgrać z 2-biegowym przodem - chodziło zapewne o szerszy zakres przełożeń, czyli większą różnicę między największą a najmniejszą zębatką. Chyba, że faktycznie miałeś na myśli "większą możliwość przełożeń" - to by się zgadzało, w 10-biegowym nadędzie da się przełożyć łańcuch z tyłu 9 razy, w 9 - tylko 8. :>

Dokładnie, więcej zębatek - wieksze możliwości, mniejszej niż 11 nie zamontujesz z tyłu (choć są jakieś prototypy z 9), a wieksza niż 32-34 nie jest potrzebna.
Ja czasem wjeżdżając pod górę chciałbym coś pośredniego, 10 z tyłu daje takie możliwości :)

Jacek - Czw 30 Cze, 2011

no pedały....brawo
macie tu coś męskiego

mi - Czw 30 Cze, 2011

martin.h napisał/a:
Dokładnie, więcej zębatek - wieksze możliwości, mniejszej niż 11 nie zamontujesz z tyłu (choć są jakieś prototypy z 9), a wieksza niż 32-34 nie jest potrzebna.
Ja czasem wjeżdżając pod górę chciałbym coś pośredniego, 10 z tyłu daje takie możliwości :)

no dobra - a jak to się ma do 2 z przodu i głośności pracy napędu samego? Oczywiście - przy założeniu, że w jednym i drugim będzie 11-32 - w dziesiątce różnice będą mniejsze. I tyle plusów. Reszta argumentów (o wysokiej grupie - przy odrobinie chęci można złożyć 9-biegowego XTRa, o XT nie wspominam; o cichości pracy - bo co to w ogóle za parametr i jaki ma związek, przypomnę tylko niegdysiejszy produkt szimano - piastę zwaną cichą klaczą, cóż to był za koncept...; o żywotności i sztywności łańcucha również nie wspomnę, bo nie do końca się z Tobą zgadzam, w 10 łańcuch musi być delikatniejszy, z wszystkimi konsekwencjami).

martin.h - Czw 30 Cze, 2011

Przy 10, zresztą im więcej koronek i mniejsza rozpiętość i łańcuch nie spada z większej wysokości i praca może być cichsza, analogicznie przy zmianie na wyższą koronkę można to wykonać szybciej.
Łańcuch w 10 jest węższy co automatycznie wpływa na jego sztywność.

mi - Czw 30 Cze, 2011

martin.h napisał/a:
Przy 10, zresztą im więcej koronek i mniejsza rozpiętość i łańcuch nie spada z większej wysokości i praca może być cichsza

Damn! Jakie znaczenie ma głośność zmiany biegu w rowerze? Wtf?! Coś się tak czepił tego ultraabsurdalnego parametru? Oczywiście - im mniejsza różnica między kolejnymi zębatkami tym lepiej, jak już pisaliśmy obaj, ale ocb z tą głośnością?
...a węższy łańcuch jest delikatniejszy, ot co.

Czyli podsumowując: 10 jest lepsza, bo ma mniejsze różnice pomiędzy kolejnymi przełożeniami, za to kosztuje więcej i ma delikatniejsze komponenty.

Resztę argumentów można śmiało pominąć. Problem w tym, że dość oczywiste jest, że jeśli między zębatką 11 i zębatką 32 jest 8 innych - będą miały mniejsze różnice w ilości zębów niż jeśli będzie ich 7 xD

martin.h - Czw 30 Cze, 2011

No i tutaj się z Tobą zgadzam :*

O tą trwałość nie chcę się kłócić, bo nie miałem okazji tego sprawdzić, ale jak kiedyś zmienię na 3x10 to odpowiem :]

CHRZANEK - Czw 30 Cze, 2011

Ja mam przerzutki SLX i sa git.

Ale ja mam normalne a nie szadoły.
I mam kombinacje 3x9 więc pewnie nie będe pomocny.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group