Sprzedam/Kupie/ZakupyGrupowe - Dylemat przy zakupie nowego auta z grupy VAG
was79 - Śro 04 Lis, 2015 Okazuje się, że z benzyną też kombinowali
Cytat:
While investigation into emissions cheating at VW has focused solely on diesel-powered vehicles so far, the automaker said of today's revelation that "the majority of the vehicles concerned have diesel engines."
http://www.roadandtrack.c...irregularities/Bonczek - Śro 04 Lis, 2015 Miniac - Śro 04 Lis, 2015 Czy ktoś z obecnych wie na czym dokładnie polega ten "wałek" i z czym się wiąże emisja tlenków azotu?Bonczek - Śro 04 Lis, 2015 Nigdzie nie ma szczegółowej informacji.
To co dotarło z VAG w kanałach korpo otwartych to rownież tylko informacja dot. oprogramowania przesterowujacego prace silnika na czas testów, dzięki któremu wynik emisji NOx mieści sie w wymaganych normach.
Co do NOx to norma w US skupia sie głownie na nich (są to inne wartości niż określone w naszych normach EUR). Czemu? Bo NOx w każdej ilości w przeciwieństwie do CO2 jest toksyczne.B-Rey - Śro 04 Lis, 2015 Miniac, serio pytasz? Tak w skrócie to VW miał się fajnie na rynku w USA bo jako jedyny oferował dynamiczne i oszczędne diesle bez AdBlue, które łapały się na jakieś zniżki czy dopłaty przy zakupie bo spełniały jakąś rygorystyczną normę emisji. Problem w tym, że nie możliwe jest, aby taki diesel zarówno mało palił i był dynamiczny, jak i emitował mało NOx. Albo to, albo to. Fizyki nie oszukasz. Aby diesel emitował mało NOx to trzeba zwiększyć temperaturę spalania, a jak wiadomo wiąże to się z większą dawką. W końcu ktoś zrobił pomiar emisji w normalnym ruchu a nie na rolkach i wyszło, że te auta mieszczą się w normach ale tylko w warunkach przy których przeprowadzany jest pomiar (kierownica na wprost, wyłączony abs i esp, tylne koła nieruchome - nie wiem jak z 4motion). Po spełnieniu tych warunków, ecu lało bardziej bogato, ale żeby było śmieszniej, to taki TDI z 2009r. w tym trybie miał znacznie gorsze przyspieszenie, ale TDI z 2015r. już nie. Krzywa momentu i mocy była niżej ale do ok. 3500 obr. Później krzywe się pokrywały, ale peak mocy był taki sam w każdym przypadku. Jedynie co spadło znacznie w obu przypadkach to MPG.anjas - Śro 04 Lis, 2015 Ja się tylko modlę, żeby okazało się, że 1.4 TDI również są oszukane. Wtedy zabiorą mi fabię i dadzą nową oktawię RS w benie, bo dizle też muszą wycofać.Kamill - Śro 04 Lis, 2015
anjas napisał/a:
Ja się tylko modlę, żeby okazało się, że 1.4 TDI również są oszukane. Wtedy zabiorą mi fabię i dadzą nową oktawię RS w benie, bo dizle też muszą wycofać.
Czyli tzw ekstradycja.anjas - Śro 04 Lis, 2015 to stara tradycjaAnonymous - Czw 05 Lis, 2015 A całą ta afere nakręcili w kraju w którym połowa aut to ultraekologiczne jebitne pickup-y z 6 litrowymi silnikami palącymi 25/100 Niemy - Czw 05 Lis, 2015 galonów Kamill - Czw 05 Lis, 2015 http://www.conowego.pl/ak...m-diesla-15234/was79 - Czw 05 Lis, 2015 Jeszcze chwilę i się okaże, że 100% gamy silnikowej było oszukanej Rasputin - Czw 05 Lis, 2015 Cza szypko kupywać Wagena to sie morze jeszcze zalapie na wymiane fadliwyh ałt jak Anjas napisal B-Rey - Czw 05 Lis, 2015 Mało tego, wczoraj czytałem, że nowe silniki z serii ea888 czyli 1.8, 2.0 tsi mają wadę fabryczną, która może spowodować obrócenie się krzywki wałka ssącego która napędza vacum pompę, bo te wałki nie są w całości tylko krzywki są nabijane.Jakarti - Czw 05 Lis, 2015 straszne.