To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Sprzedam/Kupie/ZakupyGrupowe - Dylemat przy zakupie nowego auta z grupy VAG

was79 - Śro 04 Lis, 2015

Okazuje się, że z benzyną też kombinowali :D

Cytat:
While investigation into emissions cheating at VW has focused solely on diesel-powered vehicles so far, the automaker said of today's revelation that "the majority of the vehicles concerned have diesel engines."


http://www.roadandtrack.c...irregularities/

Bonczek - Śro 04 Lis, 2015

:jupi:
Miniac - Śro 04 Lis, 2015

Czy ktoś z obecnych wie na czym dokładnie polega ten "wałek" i z czym się wiąże emisja tlenków azotu?
Bonczek - Śro 04 Lis, 2015

Nigdzie nie ma szczegółowej informacji.

To co dotarło z VAG w kanałach korpo otwartych to rownież tylko informacja dot. oprogramowania przesterowujacego prace silnika na czas testów, dzięki któremu wynik emisji NOx mieści sie w wymaganych normach.

Co do NOx to norma w US skupia sie głownie na nich (są to inne wartości niż określone w naszych normach EUR). Czemu? Bo NOx w każdej ilości w przeciwieństwie do CO2 jest toksyczne.

B-Rey - Śro 04 Lis, 2015

Miniac, serio pytasz? Tak w skrócie to VW miał się fajnie na rynku w USA bo jako jedyny oferował dynamiczne i oszczędne diesle bez AdBlue, które łapały się na jakieś zniżki czy dopłaty przy zakupie bo spełniały jakąś rygorystyczną normę emisji. Problem w tym, że nie możliwe jest, aby taki diesel zarówno mało palił i był dynamiczny, jak i emitował mało NOx. Albo to, albo to. Fizyki nie oszukasz. Aby diesel emitował mało NOx to trzeba zwiększyć temperaturę spalania, a jak wiadomo wiąże to się z większą dawką. W końcu ktoś zrobił pomiar emisji w normalnym ruchu a nie na rolkach i wyszło, że te auta mieszczą się w normach ale tylko w warunkach przy których przeprowadzany jest pomiar (kierownica na wprost, wyłączony abs i esp, tylne koła nieruchome - nie wiem jak z 4motion). Po spełnieniu tych warunków, ecu lało bardziej bogato, ale żeby było śmieszniej, to taki TDI z 2009r. w tym trybie miał znacznie gorsze przyspieszenie, ale TDI z 2015r. już nie. Krzywa momentu i mocy była niżej ale do ok. 3500 obr. Później krzywe się pokrywały, ale peak mocy był taki sam w każdym przypadku. Jedynie co spadło znacznie w obu przypadkach to MPG.
anjas - Śro 04 Lis, 2015

Ja się tylko modlę, żeby okazało się, że 1.4 TDI również są oszukane. Wtedy zabiorą mi fabię i dadzą nową oktawię RS w benie, bo dizle też muszą wycofać.
Kamill - Śro 04 Lis, 2015

anjas napisał/a:
Ja się tylko modlę, żeby okazało się, że 1.4 TDI również są oszukane. Wtedy zabiorą mi fabię i dadzą nową oktawię RS w benie, bo dizle też muszą wycofać.

Czyli tzw ekstradycja.

anjas - Śro 04 Lis, 2015

to stara tradycja
Anonymous - Czw 05 Lis, 2015

A całą ta afere nakręcili w kraju w którym połowa aut to ultraekologiczne jebitne pickup-y z 6 litrowymi silnikami palącymi 25/100 :rotfl:
Niemy - Czw 05 Lis, 2015

galonów :faja:
Kamill - Czw 05 Lis, 2015

http://www.conowego.pl/ak...m-diesla-15234/
was79 - Czw 05 Lis, 2015

Jeszcze chwilę i się okaże, że 100% gamy silnikowej było oszukanej ;D
Rasputin - Czw 05 Lis, 2015

Cza szypko kupywać Wagena to sie morze jeszcze zalapie na wymiane fadliwyh ałt jak Anjas napisal :rotfl:
B-Rey - Czw 05 Lis, 2015

Mało tego, wczoraj czytałem, że nowe silniki z serii ea888 czyli 1.8, 2.0 tsi mają wadę fabryczną, która może spowodować obrócenie się krzywki wałka ssącego która napędza vacum pompę, bo te wałki nie są w całości tylko krzywki są nabijane.
Jakarti - Czw 05 Lis, 2015

straszne.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group