Yarko, ale sport z przodu w serii ma -1st chyba że to tylko w ph1.
182 ma 0,30 przód i 1.30 tył
172 PH1 ma 1,0 przód i 1.30 tyłGeKo - Sob 19 Mar, 2011
Yarko napisał/a:
182 ma 0,30 przód i 1.30 tył
172 PH1 ma 1,0 przód i 1.30 tył
ale że jak w Plusie czy w minusie są to wartości.
Bo mówicie podkładki na tył -0,5 i ma dać około 2stopnie. to rozumiem że przód to wartości w plusie. Bo nie sądze żeby w 182 dołożyli jeszcze do plusa.
Yarko, Z tym 172 i Cupem 172, z tego co ja wiem, to różnica się zaczynała od 2003r wtedy zaczęli robić Ragnotti i od tego moementu było inaczej. tzn. większy rozstaw otworów w zwrotnicach i na amorach.
Hmmm chociaż teraz tak się zastanawiam. Maras ty swoje koni sprzedałeś Filipowi z Ragnotti? Chyba że one miały regulacje jak zawias z K-teca, albo rozwiercił.
Marek podkładek raczej nie możesz założyć z tyłu bo chyba na to homo nie pozwala, ale mogę się mylić. Na mokrym auto w negatywie też będzie gorzej się prowadzić.Marek23 - Sob 19 Mar, 2011
GeKo napisał/a:
Hmmm chociaż teraz tak się zastanawiam. Maras ty swoje koni sprzedałeś Filipowi z Ragnotti? Chyba że one miały regulacje jak zawias z K-teca, albo rozwiercił.
Mialy regulacje twardosci, to na pewno. Mi sie na tym zle jezdzilo, bardzo zle.Yarko - Sob 19 Mar, 2011
GeKo napisał/a:
Yarko napisał/a:
182 ma 0,30 przód i 1.30 tył
172 PH1 ma 1,0 przód i 1.30 tył
ale że jak w Plusie czy w minusie są to wartości.
Bo mówicie podkładki na tył -0,5 i ma dać około 2stopnie. to rozumiem że przód to wartości w plusie. Bo nie sądze żeby w 182 dołożyli jeszcze do plusa.
to są wartości na -
czyli:
182 ma -0,30 przód i -1.30 tył
172 PH1 ma -1,0 przód i -1.30 tył
czyli podkładka 0.5 stopnia daje nam negatyw 2 stopnie z tyłu
GeKo napisał/a:
Yarko, Z tym 172 i Cupem 172, z tego co ja wiem, to różnica się zaczynała od 2003r wtedy zaczęli robić Ragnotti i od tego moementu było inaczej. tzn. większy rozstaw otworów w zwrotnicach i na amorach.
różnica zaczyna się od clio 182
wszystkie clio 172 i 182 bez pakietu mają rozstaw 54mm
clio 182CUP, 182 pakiet CUP i 182 trophy mają 60mm
GeKo napisał/a:
Marek podkładek raczej nie możesz założyć z tyłu bo chyba na to homo nie pozwala, ale mogę się mylić. Na mokrym auto w negatywie też będzie gorzej się prowadzić.
ztcp. w N grupie można dowolnie modyfikować zawieszenie, a podkładki można kupić w renault sport i tam są dostępne nawet 0,1*, 0,2*, Stryjek też pisze o zmianie tylnej geometrii
http://www.klasan3.pl/rajdowki-klasy-n3-cz-1
"Clio jest bardzo wrażliwe na nawet niewielkie korekty geometrii zawieszenia, zmiany zbieżności i pochylenie koła, zarówno osi przedniej, jak i tylnej. Z jednej strony pozwala to na dowolne kształtowanie charakterystyki pojazdu, a z drugiej utrudnia wybranie optymalnych ustawień – opisuje swoją rajdówkę Piotr Stryjek."kaziu1985pn - Nie 20 Mar, 2011 Yarko, czyli ph1/2 lepiej skręca niż ph3
rabarbar, tak właściwie to żadnego dużego upalania nie planuje ale przy okazji ściągania gratów chciałem poprawić trochę prowadzenie tyłu w zakręcie.Anonymous - Nie 20 Mar, 2011 wiec ja bym odpuscił,mozesz wiecej popieprzyc niz polepszyc,pogorszy na mokrym,sliskim,moze byc gorzej na nierównym ,w koleinach
z drugiej strony jak te podkładki nie są drogie to moze warto poeksperymentowac....Yarko - Nie 20 Mar, 2011
kaziu1985pn napisał/a:
Yarko, czyli ph1/2 lepiej skręca niż ph3
nie sądzę, PH3 ma większy KWSZ, większy rozstaw osi, grubsze stabilizatory, sztywniejsze sprężyny
kaziu1985pn - Nie 20 Mar, 2011
Yarko napisał/a:
KWSZ
??
osi raczej nie ma większego rozstawu bo do tego trzeba by całą kastę przebudować co najwyżej rozstaw kół ale różnica jest taka że przejście z ET 43 na 36 sprawia że jest już dokładnie to samo.
poza tym nie wierzył bym tej tabelce za bardzo bo ph1 miało chociażby inne koła niz w tym zestawieniu poza tym skąd im sie wzieło ET 48 Bonczek - Nie 20 Mar, 2011 Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy Yarko - Nie 20 Mar, 2011
kaziu1985pn napisał/a:
Yarko napisał/a:
KWSZ
??
osi raczej nie ma większego rozstawu bo do tego trzeba by całą kastę przebudować co najwyżej rozstaw kół ale różnica jest taka że przejście z ET 43 na 36 sprawia że jest już dokładnie to samo.
poza tym nie wierzył bym tej tabelce za bardzo bo ph1 miało chociażby inne koła niz w tym zestawieniu poza tym skąd im sie wzieło ET 48
heh, która to już dyskusja na ten temat...
większy rozstaw osi jest efektem zwiększenia KWSZ:
"The 182's chassis is similarly more extensively changed than you'd expect. Its wheelbase is slightly longer than the 172's and it also has a wider track. The wheelbase change has come about because of increased castor angle, which is now the same as the Clio Cup racecar's."
czyli: większy rozstaw osi jest efektem zwiększenia KWSZ, który teraz ( w 182 ) jest taki sam jak w wyścigówkach z Clio Cup
tu materiał od producenta:
oraz tekst z testu EVO magazine:
"The rear anti-roll bar is now stiffer and even the suspension mountings have been strengthened to cope with the additional cornering loads. All of which gives a big hint about this car's focus. Springs and dampers have also been reworked. Spring rates are up 10 per cent, whilst dampers are stiffer in compression, softer in rebound - the thinking behind the softer rebound is undoubtedly to improve traction."
do tego dochodzą właśnie sztywniejsze stabilizatory oraz wzmocnione el. montażowe stabilizatorów, sztywniejsze sprężyny ( w CUP są jeszcze 20% sztywniejsze ) i dostrojone do tego amortyzatory natomiast rozstaw kół oczywiście możesz sobie regulować z pomocą felg
oprócz tego zostały zastosowane mocniejsze piasty z przoduJanusz - Nie 20 Mar, 2011
rabarbar napisał/a:
kaziu1985pn, planujesz cos grubiej upalac??bo jesli nie to nie kombinuj a jesli juz cos kombinujesz to pamietaj zeby tez z przodu zrobic negatyw,bo 2,3 z tyłu+seryjny przód dobrze nie wróży, chciałbym też zaznaczyc ze ja sie nie znam
rabi, przypomnij mi jaki kont mi polecałeś ustawić z przodu ?? -2.2 czy -2.3 bo mnie kusi -2,5 Anonymous - Nie 20 Mar, 2011 chyba -2,2,ale Ty Janek to i -3 mozesz pizgnąć ,tylko pamiętaj ze trzeba robic to za pomocą śrubek za grube kaskie Janusz - Nie 20 Mar, 2011
rabarbar napisał/a:
tylko pamiętaj ze trzeba robic to za pomocą śrubek za grube kaskie
ja to zrobię za pomocą (mnie to nie interesuje czego) byle wystarczyło postawić koledze browara Anonymous - Nie 20 Mar, 2011 no to przepis znasz Yarko - Nie 20 Mar, 2011 śruby magic camber do clio to koszt 100 zł, ja będę niedługo kupował to mogę zamówić i dla Ciebie