MotorSport - Fenomen S.Loeba czy doskonałośc techniczna Citroena ?
Michał - Pią 07 Lis, 2008
MoRToN napisał/a:
eM napisał/a:
Paweł ja sobie tak mysle ze takie slabe silniki sa skierowane do konkretnych odbiorcow,
dla niektorych 1.4 90 lub 100koni to sikanie w majty ze strachu i super szybki samochod.
Pamietasz jak byly silniki 1.8 75koni np w vw i tez ludzie sie jarali i kupowali.
Osobiscie sie zgadzam, bo ja juz nie umiem takim autem jezdzic,
samochod musi miec moncy motor, chociazby zeby wyprzdzecic jak czlowiek a nie kaskader.
A może nie potrzebuje. Moja mama w Golfie V ma wąłsnei 75 km - fakt wół jak choy ale wiecej nie potrzebuje... przjezdza 8 km dziennie w korkach (z pracy i do pracy) i w niedziele na zakupy. Gwarantuje ze tam ani jeden marny KOŃ więcej nie jest potrzebny.
DAny silnik jest dal danej klienteli. Od tego masz jazdy próbne zeby sie przjechac i zoabczyć czy Ci ten motor pasuje czy nie...
nie zgodze się. Mogli by wsadzić minimalną jednostke 90 konną ... spalanie by na tym jakoś strasznie nie ucierpiało ale samochód byłby zwawszy ...
macku, 75 koni a 100 to różnica 25% Vlodarsky - Pią 07 Lis, 2008 Michał jeśli chodzi silniki to zobacz jaką sprzedaż ma Citroen i jaką ma BMW. Jeżeli BMW ma sprzedać powiedzmy 5000 samochodów BMW serii 5-7 a bliżej 7 a Citroen ma sprzedać 500 szt C6 to nie opłaca się robić do tego C6 15 silników tylko 3-4.
C4 ma w swojej gamie 3 diesel'e, 4 benzyny czyli 7 silników a porównywalne BMW czy Merc pewnie z 12.
Qrde nie potrafię tego wytłumaczyć ale generalnie to jest kaszana jak wszyscy mówią... i nawet Loeb gówno daje... bo co to za reklama dla Citroena skoro wygrywa w sporcie a nie ma nic na ulice porzadnego. Reklama tylko i wyłącznie dla oleju Total. Dla mnie na Loeba to wyrzucone pieniądze skoro nie ciągną z tego żadnego zysku w postaci reklamy szybkich wersji i ich sprzedaży.
Michał dlaczego ja kupiłem Peugeota ?? chciałem cabrio - pokaż mi w Citroenie cabrio ? też nie ma.... tylko ten zasrany pluriel - pseudo cabrio. Zrobili piękne C5 cabrio to nowe i też nie puścili... a 407 coupe wyszło - czemu ? kto odpowie ?
Mam tyle pytań bez odpowiedzi, że mi się żygać chce...
Dlaczego Citroen i Peugeot połączyli się z Fiatem i Fordem w różnych technologiach ? wymieniają się silnikami, karoseriami itd ?? przecież to najgorsze co mamy do roboty źle polakierowane budy fiata które przeciekają i silniki forda z których się nie da wyjąć wtryskiwaczy po 60 000 km bo są zardzewiałe. Teraz jest ten silnik 1,6 t i już od chłopaków z peżo słyszałem, że są jakieś problemy a w bmw nie mają tych problemów... czyli co ? psa dało się wyruchać i dostali coś takiego samego a jednak gorszego.
Wale to - przez tą polityke to człowiek spać nie może.PieQt - Pią 07 Lis, 2008 od zawsze firmy samochodowe inwestowały w sport dla reklamy, ferrari nie sprzedaje się dlatego, że to ferrari, ale dlatego że ma wiekowe już doświadczenie w sporcie.
niestety obecne VTR i VTS nie mają za wiele wspólnego w citroenie z duchem sportowego samochodu - to już opel, który pojawia się w DTM (i jakoś nie powala) ma w astrze 4 wersje sportowe - pseudo sportowe 1.8 i 3 silniki 2.0 turbo
Ford chełpi się ST i robi co chwila limitowane wersje WRC, czy WRC-S, o Renault wspominałem wcześniej.
Jakby lancia nadal jeździła w WRC i wygrałaby mistrzostwa swiata, to od razu była wersja limitowana samochodu, taka Delta miała chyba kilklanaście różnych limitowanych wersji, nie wspomniawszy o EVO - i ile lat temu to było. Wtedy samochody były relatywnie droższe. A Lancia nie narzekała na sprzedaż.
szkoda, że stawiają na kupujących, którzy potrzebują miejski samochód, szkoda, że zaniedbują grupę odbiorców takich jak my - taka jest polityka firmyVlodarsky - Pią 07 Lis, 2008 Ja to raczej z rynku wtórnego pieqt
ale co racja to racja...dzik - Sob 08 Lis, 2008 Czy ten biznes jest oplacalny? Renault rozszerza oferte RS, kiedys trzymali sie glownie hatchy, obecnie jest/bedzie twingo, clio, megane.
Wg ostatniego testu w GT, Laguna GT klepie na kretym sti
A PSA ma... chyba tylko 207.
C2 jest ladny, ale to co dobrze napedzalo saxo w tej budzie wg mnie srednio sie sprawdza. Gdyby bylo 1.6t.Vlodarsky - Sob 08 Lis, 2008
dzik napisał/a:
Gdyby bylo 1.6t.
hehe już 3 razy to napisałem - masz rację dziku Ci ludzie są z kosmosu i nie dopuszczają do głosu tych z pasją tylko tych od księgowości anjas - Sob 08 Lis, 2008 ale dlaczego księgowość nie powie w takim razie "STOP" udziałowi Citroena w WRC?
Po damski ch.uj ładują kasę w sport, skoro nie wykorzystują go w pełni marketingowo (sprzedając modele sportowe, nawiązujące do WRC).
Ja też tu widzę brak logiki po stronie Citroena.Bad-i - Sob 08 Lis, 2008 czy serio myslicie ze ludzie od finansow i marketingu w Citroenie nie wiedza co robia??106 - Sob 08 Lis, 2008
anjas napisał/a:
Po damski ch.uj ładują kasę w sport, skoro nie wykorzystują go w pełni marketingowo (sprzedając modele sportowe, nawiązujące do WRC).
Ja też tu widzę brak logiki po stronie Citroena.
a czy przecietny kowalski wiec co to jest wrc? wie z reklam ze loeb wygrywa
czerwonym c4 idzie do salonu kupuje c4 .. tez czerwone i ma "prawie" takie
samo auto. jest wersja vts sprzedawca mowi ze to juz w pelni sportowe auto..
no ale on az takiego sportowego nie potrzebuje, zadowoli sie 1.4 hdi
wiekszy zysk beda mieli z xxx.000 sprzedanych c4 niz z x.000 zblizonych
do wrc. mysle ze pokazanie ze maja mozliwosci, stac ich na to tez dobrze
wplywa na wizerunek firmy.....k-mart - Sob 08 Lis, 2008 Ja tam do citroenow nic nie mam, ale raczej nigdy bym zadnego nie kupil ze wzgledu na malo przekonujace silniki
Nowe C5 co prawda wymiata, optycznie moze stanac obok a6 i e60, ale huj wie co tam sie w srodku dzieje?!anjas - Sob 08 Lis, 2008
106 napisał/a:
a czy przecietny kowalski wiec co to jest wrc? wie z reklam ze loeb wygrywa
czerwonym c4 idzie do salonu kupuje c4 .. tez czerwone i ma "prawie" takie
samo auto. jest wersja vts sprzedawca mowi ze to juz w pelni sportowe auto..
no ale on az takiego sportowego nie potrzebuje, zadowoli sie 1.4 hdi
no ale przecież to się nie wyklucza. Gdyby był model konkurujący np. z EVO albo STI to przeciez przecietny Kowalski tez by kupil tego 1.4 hdi. A rynek bylby szerszy to procz przecietnego Kowalskiego nieprzecietny Kowalski tez by znalazl cos dla siebie.
Cytat:
czy serio myslicie ze ludzie od finansow i marketingu w Citroenie nie wiedza co robia??
_________________
Tego nie powiedziałem, choć zastanawiam się czy ich działanie jest właściwe. To, że są z Citroena nie oznacza jeszcze, że są nieomylni.CHRZANEK - Sob 08 Lis, 2008 Ale żeście się przyczepili tego citroena
Mnie osobiscie sie ta marka zawsze kojarzyła z hydropneumatycznym zawieszeniem, komfotrtem i szokującą stylistyką.
Po drodze mieli oczywiście wypadki przy pracy w postaci AX GT/GTI, ZX 16V, Saxo VTS czy C2 VTS.
W tej chwili żeby zrobic konkurencyjnego Hatcha i za nieduże pieniądze to trzeba do dość małego modelu wsadzić duzy silnik który jest w ofercie w większych modelach.
Widocznie tego brakuje qbus - Pią 05 Gru, 2008 http://www.ewrc-results.c...group=§ion=
zobaczcie na wynik Ogiera na 2 odcinku, jak na 1 raz w wrc w takich warunkach... raptem niecale 5 km oesowych... rosnie nam drugi talent Citroena na czolowke wrcAnonymous - Pią 05 Gru, 2008 qbus właśnie miałem to napisać...
Poczekajmy na wyniki kolejnych odcinków, może to jednorazowy błysk (chociaż szczerze wątpie-gość pokazał już jaja w JWRC - ścieżka bardzo podobna do Loeba)