ciezko bedzie sprwadzic bo w lagunie seryjnie wydech jest zagiety w dol wiec nie wiem a nikt jadacy za mna nic takiego nie mowil ale laguna to powolna krowa a nie lekkie clio
U mnie mimo ze zagiety to strzela i podpobno efekt super.Tomcat - Pią 29 Sty, 2010 A powiedzcie mi drodzy koledzy, czy żeby zachować pozory że kat jest da radę zrobić jakiś patent i zostawić obudowę kata, ale wydech zrobić coś ala Pug Sport ? Tak żeby nie przeszkadzała silnikowi w oddychaniu, ale była. Chodzi mi o Saxo oczywiście.k-mart - Pią 29 Sty, 2010 komp to nie terminator, az tak madry nie jest
zapytaj w 08ŁukaszS3 - Pią 29 Sty, 2010
Tomcat napisał/a:
A powiedzcie mi drodzy koledzy, czy żeby zachować pozory że kat jest da radę zrobić jakiś patent i zostawić obudowę kata, ale wydech zrobić coś ala Pug Sport ? Tak żeby nie przeszkadzała silnikowi w oddychaniu, ale była. Chodzi mi o Saxo oczywiście.
Tomcat w sprzedaży są dostępne tłumiki przelotowe oraz strumienice w obudowie katalizatorów. Ceny niezbyt wygórowane Janusz - Pią 29 Sty, 2010
ŁukaszS3 napisał/a:
Tomcat w sprzedaży są dostępne tłumiki przelotowe oraz strumienice w obudowie katalizatorów. Ceny niezbyt wygórowane
dokładnie, mysle ze normalnei bez rabatów to bedziesz to miał w okolicy 100 pln
no ale czy stal kwasoodporna to właśnie taka zwykła rura do wydechów pokryta aluminium ??
no i jak wszyscy mówią 2,5 cala to mówią o średnicy zew. czy wew?? bo Geko pisał ze do sporta sr zew ma być 63 mm (czyli właśnie 2.5 cala) a wew 60 mm, no ale są przeciecz rożne grubości ścianki wiec mam się skupić tylko na tym 60mm wewnętrznej średnicy?? (bo to nie jest 2.5 cala)
no i w necie przeczytałem coś o wypalaniu się zaworów z powodu przelotowego wydechu. ktoś coś wie?? przy przelotówce trzeba ustawiać AFR ??GeKo - Pią 29 Sty, 2010 Janusz 63,5 zewn to idealny wymiar nie za cienka nie za gruba. Natomiast 60wewn to warunek konieczny. 2,5'' to potoczne okreslenie troche z racji tego ze istnieja 2systemy calowe, roznia sie minimalnie ale jednak.Janusz - Pią 29 Sty, 2010
GeKo napisał/a:
Janusz 63,5 zewn to idealny wymiar nie za cienka nie za gruba. Natomiast 60wewn to warunek konieczny. 2,5'' to potoczne okreslenie troche z racji tego ze istnieja 2systemy calowe, roznia sie minimalnie ale jednak.
a 2mm da rade?? ciągle nikt mi nie powiedział czy ta stal pokryta aluminium to właśnie kwasówka, ale chyba tak
przeczytałem całe 30 stron i tera tak....
1. tu wszyscy piszą ze do 2.0 jest najlepsze 2,5 cala, stux coś mówił ze to za dużo i ma być 2.25
2. kolektor w clio ma pewnie około 2 cali, wiec jak od niego zrobić przejście na 2.5 ??
3. żeby połączyć wydech z kolektorem najlepiej odciąć flansze i przyspawać do nowego wydechu, tak?? wtedy nie trzeba montować siatki, a idzie jakoś ogarnąć inaczej to połączenie żeby nie ruszać seri, bo amortyzacje by można było awaryjnie na siatce zrobić. ??
4. Ade coś pisał o jakimś elemencie rozprężającym, wtf ?? bo rozumiem ze tłumik przelotowy się do tego nie zalicza.
5. Ktoś coś pisał tez ze do N/a warto zrobić węższe zakończenie wydechu niż cały wydech, wie ktoś jak to ogarnąć bo przecież rury nie uklepie ?? no i np to zwężenie ma być przed ostatnim tłumikiem przelotowym?? czy sama końcowa rurka ma być węższa.
6. szukając info w necie przeczytałem na co po niektórych forach, ze przelotówka do n/a to zły pomysł, i lepiej odpuścić, wypalają się zawory wydechowe, i prawie nigdy nie dają te wydechy mocy, prawda??
ma ktoś jakieś foty wydechów do sporta ?? Łukasz??
ewentualnie może ma ktoś jakiś link do jakiegoś faqu o przelotówkach albo know how ?? najlepiej w ojczystym języku Anonymous - Pią 29 Sty, 2010
Janusz napisał/a:
a 2mm da rade?? ciągle nikt mi nie powiedział czy ta stal pokryta aluminium to właśnie kwasówka, ale chyba tak
nie znasz może odpowiedzi na resztę pytań?? martin.h - Pią 29 Sty, 2010
Janusz napisał/a:
ciągle nikt mi nie powiedział czy ta stal pokryta aluminium to właśnie kwasówka, ale chyba tak
Ani kwasówka ani stal nierdzewna nie posiadają w składzie aluminium. Mają za to dużą zawartość chromu i niklu, które dobrze wpływają na nierdzewność. Czasem rury pokrywa się powłoką chromu lub niklu aby ładnie się świeciła, ale na składzie raczej takiej nie kupisz.Janusz - Pią 29 Sty, 2010 nie w składzie pytałem, tylko w hurtowni moto zajmującej się głownie wydechami, i mi proponowali takie wyroby Walkera z metalu pokryte aluminium w śmiesznej cenie nierdzewkę tez maja na zamówienie. A nie wiedziałem co to jest to co mi proponowali. Ale Piotrek już wyjaśnił, wiec koniec tego tematu, skupmy się na reszcie.leon - Pią 29 Sty, 2010
Janusz napisał/a:
1. tu wszyscy piszą ze do 2.0 jest najlepsze 2,5 cala, stux coś mówił ze to za dużo i ma być 2.25
cos musi byc w tym ze 2,5 cala lepiej sie nadaje do clio - kogos bys nie zapytal z tlumikarzy (np. Guzy) lub kogos na forum clio UK to wszyscy robia 2,5 cala czyli 63,5mm srednicy.. z tego co sie interesowalem przed zakupem swojego 2,5 to wlasciwie wszystkie firmy robia tez 2,5 cala.. wyjatkiem jest chyba grzeska Janspeed ktory ma 2,25,, am i right Geko?
Janusz napisał/a:
2. kolektor w clio ma pewnie około 2 cali, wiec jak od niego zrobić przejście na 2.5 ??
3. żeby połączyć wydech z kolektorem najlepiej odciąć flansze i przyspawać do nowego wydechu, tak?? wtedy nie trzeba montować siatki, a idzie jakoś ogarnąć inaczej to połączenie żeby nie ruszać seri, bo amortyzacje by można było awaryjnie na siatce zrobić. ??
ja bede mial robione to na miekim polaczeniu czyli tzn "mufce" (nie wiem jak to sie pisze poprawnie ) i ona ma zapewnic elastyczna prace polaczen w wydechu - czyli jesli dobrze to sobie wyobrazam to od kolektora rura z tłumikiem lub bez (wedle uznania) - mufka- rurka do srodkowej sekcji - rurka - koncowy tlumik
Janusz napisał/a:
5. Ktoś coś pisał tez ze do N/a warto zrobić węższe zakończenie wydechu niż cały wydech, wie ktoś jak to ogarnąć bo przecież rury nie uklepie ?? no i np to zwężenie ma być przed ostatnim tłumikiem przelotowym?? czy sama końcowa rurka ma być węższa.
chyba chodzi o to zeby za koncowym tlumikiem (na jego wyjsciu) byla mniejsza srednica to niby ma przyspieszyc wylot spalin
Janusz napisał/a:
ma ktoś jakieś foty wydechów do sporta ?? Łukasz??
ewentualnie może ma ktoś jakiś link do jakiegoś faqu o przelotówkach albo know how ?? najlepiej w ojczystym języku
u mnie w temacie masz fotke wydechu bez i z srodkowa sekcja, na stronach kteca tez jest tego pelno, no i przede wszystkim forum www.cliosport.net gdzie dziennie pojawiaja sie nowe forty wydechow oraz tego jak ktos je montowal i zwiazane z tym dyskusjeGeKo - Pią 29 Sty, 2010
Janusz napisał/a:
2. kolektor w clio ma pewnie około 2 cali, wiec jak od niego zrobić przejście na 2.5 ??
Kolektor ma 2,5"
Janusz napisał/a:
a 2mm da rade??
Policz sobie 63,5 zewn - 60wew. A to co zostanie podziel /2 i sprawdz czy 2mm da radę Janusz - Pią 29 Sty, 2010 nie ogarniam tego dzielenia przez 2 ale ok wiec czekam na ade i ten element rozpręzny wasq - Pią 29 Sty, 2010 wyjscie z kolektora wydechowego w clio ma ponad 2,75 cala zwezone na 2,5 cala
"mufki" elastyczne zwane siatkami mozna sobie wsadzic w dupe kawal gowna ktory szybko sie przepala i czesto sie same z siebei w srodku zwezaja
polecam odciac kawalek od orginalngo katalizatora i do niego dospawac reszte wydechu