Vlodarsky - Czw 05 Lut, 2009 u mnie była odwrotna sytuacja więc u mnie tylko planowanie powierzchni i nowe otwory. Greg a tak poważnie to czemu chcesz zmieniać ten hamulec? Chodzi o wygląd? Sportowy klocek plus tarcza nie dają rady? Właściciele saxo najczęściej zakładają ten hamulec co ty masz właśnie...CHRZANEK - Czw 05 Lut, 2009
Vlodarsky napisał/a:
Greg a tak poważnie to czemu chcesz zmieniać ten hamulec?
Bo duży może więcej.
Szczerze mówiąc 4 tłoczki to nie tylko większa siła przyłożona do klocka ale też bardziej równomiernie rozłożona.
Poza tym więcej tłoczków to więcej dróg do odprowadzenia ciepła dzięki czemu jest mniejszy wpływ na grzanie płynu hamulcowego...
To takie moje przemyślenia bo pojęcia zielonego o tym nie mam Greg - Czw 05 Lut, 2009 Sporo czytałem, że właśnie ten zestaw z racji swojej budowy jest dużo wydajniejszy, oczywiście jeśli chodzi o siłę hamowania, ale też o odprowadzanie ciepła. Teraz mam wszystko seria oprócz przewodów (oplot Goodridge) i płynu Motul 5.1 i powiem szczerze, że trochę się to grzeje przy ostrzejszym męczeniu (np. Rozeta), poza tym ostatnio jakoś mi czasem hamulca brakuje. Wydaje mi się (coś czytałem o tym) że ten powinien się lepiej dozować - tzn za sprawą tego że są 4 tłoczki, większa powierzchnia nacisku i większa styku z tarczą powinien lepiej współpracować z nogą
Nie powiedziałem jeszcze, że taki zestaw ogarnę, to zależy od tego czy da się to normalnie zamontować, czy będzie pasować pod moją zimową 15", czy za drogo nie wyjdzie. Dobra tarcza + dobry klocek wyjdą pewnie niewiele taniej, a właściciele C2 w UK jakoś specjalnie się nie podniecają ulepszoną serią.
Pomyślimy. Jak się zrobi pogoda na letnie gumy to biorę się za tuning kierowcy i będę myślał czy już zmienić ten hamulec czy nie. Vlodarsky - Czw 05 Lut, 2009
CHRZANEK napisał/a:
Bo duży może więcej.
Szczerze mówiąc 4 tłoczki to nie tylko większa siła przyłożona do klocka ale też bardziej równomiernie rozłożona.
Poza tym więcej tłoczków to więcej dróg do odprowadzenia ciepła dzięki czemu jest mniejszy wpływ na grzanie płynu hamulcowego...
bardziej chodziło mi o to czy w lekkim C2 trzeba aż tak dużego hamulca no ale ok rozumiem i już więcej nie pytam.106 - Czw 05 Lut, 2009
Vlodarsky napisał/a:
wydaje mi się, że peugeot ma inny rozstaw śrub mocujących do zwrotnicy niż citroen. Ja musiałem przerabiać jarzmo z c5 żeby pasowało do 306.
hmmm pewnie dlatego ze c5 to juz jakas nowsza konstrukcja...
w starych modelach 406 -> 106 pasuje p&p a jak do 106 to i do saxokubas - Czw 05 Lut, 2009 kurcze pisalem to juz srylion razy w tym temacie.
W peżocie zacisk brembo z 406 coupe wchodzi p&p z tarcza 283 mm nie wiem jak wyglada sprawa w c2 moze jest inny rozstaw ale watpie zeby robili pod gorke. Nie trza rzadnych adapterow jak starczy ci tarcza 283 jak chcesz tarcze 305mm to trzeba adapter. Wszystko. 106 moze od seryjnego zacisku nie sa lzejsze bo jest to nie duzy zacisk. Ale jak wkladasz zacisk z 307hdi np to juz jest roznica.106 - Czw 05 Lut, 2009 to zeby uzupelnic twoja wiedze to do c2 tez wchodzi p&p bo ten zacisk jest
homologowany w szutrowej wersji c2 r2 z tarcza 283Greg - Czw 05 Lut, 2009 Wszystko jasne. Wielkie dzięki! Bartli - Czw 05 Lut, 2009
edit: dupa, nie działa "You are either not logged in, not registered or do not have permission for this page!"Bartli - Czw 05 Lut, 2009 Tak się zastanawiałem o co chodzi, przecież mi działa
Tylko że ja jestem zalogowany na AO
Teraz widać
Greg - Czw 05 Lut, 2009 Od czego są te Brembo? Wyglądają mi na te nowe, bodajże model GT za pierdylion debilarów...
Bremboski z 406 powinienem mieć w łapce na dniach to zobaczę ile ważą.
PS - są jakieś zestawy naprawcze do tych zacisków czy coś takiego?Bartli - Czw 05 Lut, 2009 Brembo są ze 147GTA106 - Czw 05 Lut, 2009
Greg napisał/a:
PS - są jakieś zestawy naprawcze do tych zacisków czy coś takiego?