To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Hamulce

Anonymous - Pon 09 Cze, 2008

Marek23 napisał/a:

Czy klocki Ferooddo Ds 2000 nadaja się do codziennej jazdy i nie schodzą szybko?
Czy jest sens zalania sportowego płynu hamulcowego(wyższa temperatura wrzenia), kiedy fura jeździ więcej cywilnie? W sensie czy ten płyn krócej wytrzyma(cokolwiek to oznacza).


DS2500 nadają się do codziennej jazdy więc DS2000 tym bardziej.
Sportowy płyn hamulcowy powinno się zmieniać co najmniej raz na rok,
więc jeśli się jeździ tylko cywilnie to taki płyn nie ma wielkiego sensu.


A co do Ferodo ogólnie, to niestety DS3000 dość często powodują wibracje.
Prawdopodobnie jest to kombinacja twardzch klocków i nierównomiernie zużywających się tarcz.
Problem znika po wymianie klocków na berdziej miękkie.
Spotkałem się z tym zdaniem z paru niezleżnych źródeł,
dlatego DS2500 nie wymienię na DS3000 jak planowałem,
a na Carbotech XP8 będący mniej więcej modelem pośrednim
między Ferodo DS2500 a DS3000.

Marek23 - Pon 09 Cze, 2008

mAbZ napisał/a:
A co do Ferodo ogólnie, to niestety DS3000 dość często powodują wibracje.
Prawdopodobnie jest to kombinacja twardzch klocków i nierównomiernie zużywających się tarcz.

Ja DS3000 używam od 3 lat... najlepsze klocki na jakich jeździłem, według mnie reszta to złom. Z tym, że są to klocki bezkompromisowe, jeśli Civica maz na co dzień to bez sensu... Inaczej mówiąć dorgi mAbZ You ain't that hardcore as me :jupi: .

Anonymous - Pon 09 Cze, 2008

Oczywiście, bez kapelusza i znaczka Skody w klapie z domu nie wychodzę :ble:

Problemy z DS3000 o których mówiłem występują też w autach używanych wyłącznie na torze.
DS3000 odradził mi jeden z seniorów szwedzikiego klubu Hondy, jeżdżący przerobionym na tor CRX:em.
O tym samym problemie pisał mi kolega z polskiego klubu jeżdżący na DS3000 Integrą.

Wychodzi na to że DS3000 są zbyt mocne do seryjnych tarcz Hondy.
Tarcze niby duże i wentylowane a jednak DS3000 pasuje do nich jak pięść do nosa, niestety.
Dlatego Marek, nie można generalnie polecać Ferodo do wszystkiego.

Kombinacja DBA + Carbotech jest sprawdzona przez wielu i nie ma negatywnych opinii.
Dlatego mam nadzieję że i u mnie będzie się dobrze spisywać.

CHRZANEK - Pią 20 Cze, 2008

saxorulez napisał/a:
Do wyboru mamy kilka wielkości tarcz:
266mm - stosowana w 206 GTi, 206 S16, 306s16, 306 hdi - tarcza ta poprawia zdecydowanie droge hamowania, dzięki większym klockom daje lepsze wyczucie hamulca i ułatwia dozowanie siły hamowania i co wazne mieści się w 14" feldze


Przy czym występują dwa rodzaje zacisków/klocków:
1) www.hamulce.net/FDB1112.gif
oraz
2) www.hamulce.net/FDB540.gif

W przypadku wariantu nr 2 ferodo nie oferuje sportowych klocków - występuje jedynie odpowiednik serii "PREMIER"

Loko - Pią 20 Cze, 2008

Rozumiem że to są lucasy z tej 306?
To jest faktycznie jakiś niefart na skale światową, wg katalogu ferodo są 3 rodzaje tych lukasów w 306 2.0 i tylko do tych jednych nie ma klocka performance czy tez coś wyżej.

Wychodzi na to ze całkiem sporo jest tych zacisków pod tarcze 266mm, w 206 są bosche i są 3 rodzaje klocka, w 306 lukasy i też są 3 rodzaje klocka :D

Loko - Pią 20 Cze, 2008

Ejj znalazłem DS2500 pod ten zacisk który podałes jako drugi, klocek wygląda identycznie, jak znajdziesz wymiary tego swojego to będzi emożna na 100 % spradzić czy to ten.

Prosze prosze w saxo cupie :rotfl: były takie zaciski.
Nie ma ds performance, ale jest cała reszta tak jak napisane na obrazku:


Loko - Pią 20 Cze, 2008

Tarcza wg mnie jest ta sama w pozostałych rodzajach zacisku i da się kupić zarówno gładkie brembo, jak i brembo maxy, tylko kwestia zmieżenia odsadzenia i grubości starej tarczy, żeby się upewnić że wszystko będzie grało.

Tutaj wymiary jakie powinny być:

http://www.brembo.com/Cat...mber=09.4987.10

CHRZANEK - Pon 23 Cze, 2008

Tarcze to ja chce ZWYKŁĄ (zamiennik serii).
W klocki chciałem przyinwestować i to wszystko.

:D :D :D

Jak nie ma performanców to założe premium. Na DS 3000 itp mnie nie stać :D :D :D

kubas - Pon 23 Cze, 2008

premier jak juz :P :*
Loko - Pon 23 Cze, 2008

Ja odradzam premiera, mam u siebie takie klocki i one się nie nadają do ostrych hamowań, kruszą się, pękają, czary mary.
CHRZANEK - Pon 23 Cze, 2008

Nie panikować bejuchy.
Będzie PERFORMANCE w rozmiarze N-grupowym.

Wzgledy ekonomiczne zadecydowały.

Greg - Pon 28 Lip, 2008

Hmm... Myślę nad zmiana hamulców na Brembo z 406, bo może bedę miał okazje takie tanio mieć (jakieś 550zł chyba).

Co będę potrzebował?
- tarcze 305mm z puga - jakie? jeśli robic upgrade hamulcow to tez zainwestowac kase i dokupic do tego jakieś nacinane/nawiercane tarcze? Czy robotę zrobi sama przesiadka na wieksze, normalne tarcze+super zaciski?
- klocki z puga - jakie? Zwykle/lepsze?
- przewody hamulcowe z puga?
- jakieś jarzma? adaptery?

CHRZANEK - Pon 28 Lip, 2008

Greg napisał/a:
Myślę nad zmiana hamulców na Brembo z 406, bo może bedę miał okazje takie tanio mieć (jakieś 550zł chyba)

Myślę żę dobra cena.
Greg napisał/a:
- tarcze 305mm z puga - jakie? jeśli robic upgrade hamulcow to tez zainwestowac kase i dokupic do tego jakieś nacinane/nawiercane tarcze? Czy robotę zrobi sama przesiadka na wieksze, normalne tarcze+super zaciski?

Moga być nawet tarcze 28xmm to wtedy w zimę bedziesz mógł hasać na 15".
Jak włożysz tarcze 305 to chyba jedynie 16" Ci zostanie... (Odsyłam do pierwszego postu made by Saxorulez)
Greg napisał/a:
- klocki z puga - jakie? Zwykle/lepsze?

Do jazy mieszanej ulica/streetracing/tor polecam DS PERFORMACE. Cena normalna, siła hamowania nie jest jakaś powalająca w stosunku do serii ale odporność na fading jest :)
Greg napisał/a:
- przewody hamulcowe z puga?

Powinny podejść te co są albo przyinwestuj w "oplot". Na codzień różnicy nie odczujesz, ale podczas upalania na torze już jakaś tam różnica na plus jest.
Greg napisał/a:
- jakieś jarzma? adaptery?

No to trzeba zrobić samemu - jak poprosisz Kubasa to chyba ma nawet foto jak to powinno wygladać.
Na dobrą sprawę można to zrobić z bardzo solidnego szerokiego płaskownika o słusznej grubości np 5mm lub więcej. Ja mam tylko takie foty:

Przed:


Po:


"Pseudo jarzmo"

Jak widać tu ktoś poszedł całkiem na łatwizne ale można to zrobić znacznie ładniej.
Najważniejsze żeby było solidnie!!!

kubas - Pon 28 Lip, 2008

jak bedziesz bral tarcze 28x to nie trzeba adaptera.
Greg - Pon 28 Lip, 2008

Zamówiłem przewody w oplocie do C2, więc zastanawiam się czy będą pasowały, czy nie. :/

Dziś zorientuje się jakie są ceny tarcz, klocków itd. :)

Widzę, że są jeszcze tarcze 290mm do 406c. Hmm?

Pytanie - czy ew. inwestować w jakieś nawierty/nacinane czy siła hamowania już będzie i tak mega fajna. :)

Chciałbym 305mm, ale to będzie jeszcze dla mnie koszt zimówek na 16", bo mam felgi 15"... :/



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group