Sprzedam/Kupie/ZakupyGrupowe - Dylemat przy zakupie nowego auta z grupy VAG
itr 911 - Sob 26 Wrz, 2015 No i ja się z PiTTem dogadam bo mamy podobne gusta motoryzacyjne
Co do benzyn VAG miałem duże doświadczenie w starych bo zrobiłem z 200tyś Oktą II RS i golfem V gti.
Tu jest spora różnica do aktualnych odpowiedników na plus (kultura pracy/spalanie).
Co do silników 1.4/1.8 TSI (mówię tu do 160km)to jest to taki złoty środek, ale w trasie przyjemniej jezdzi się takim 150km tdi a róznica w spalaniu to 2-3L przy normalnej jezdzie (przy bucie autostradowym jeszcze wzrasta).
Jak już się decydować na TSI to tylko motor jak Marka23 w rs, golfie itp.
Tu spalanie jeszcze wzrasta, ale już czuć że to jedzie!
Aby nie było że ja to jakiś eko styl uprawiam bo mam ciężką nogę i prywatnie kupiłem auto które pali 15-25L
A Ty mnie dziku nie obrażaj bo słuch mam absolutny, gorzej ze wzrokiem Bonczek - Sob 26 Wrz, 2015
Marek23 napisał/a:
Bonczek ja ostatnio 160 w tempomacie i równe 9.7 na ponad 100 km. Poza tym spalania nie mierze bo jezdze nie eko
Ja tez nie, tylko miałem trasy ze spalaniem 15-16 litrów i musiałem sprawdzic czy sie prezes nie doczepi o średnie PiTT - Sob 26 Wrz, 2015 dokladnie, takie tsi 160KM jak mam to zloty srodek
spalanie przyzwoite a i mozna normalnie wyprzedzac
na trasie zwykle 2.0tdi nie ma szans a 177KM idzie rowno do 180
wrazenia podczas jazdy sa zupelnie inne, ten diesel 177 konny sprawia wrazenie duzo szybszego od mojego a tak nie jest Marek23 - Sob 26 Wrz, 2015
Bonczek napisał/a:
Marek23 napisał/a:
Bonczek ja ostatnio 160 w tempomacie i równe 9.7 na ponad 100 km. Poza tym spalania nie mierze bo jezdze nie eko
Ja tez nie, tylko miałem trasy ze spalaniem 15-16 litrów i musiałem sprawdzic czy sie prezes nie doczepi o średnie
Czyli taki 1.4 tsi pali duzo wiecej. Żeby nadążyć za Toba spaliłbym około 11 max. Przy max atak mam 15.
Kiedys jechałem rapidem 1.2, spalił mi 11 gdzie Octa by było 9.
Dzik ma racje, 1.8 tsi jest dobrym wyborem. Jest szybsze niż diesel 184 koni i pewno 190 tez a pali 1,5 litra mniej niż mojPiTT - Sob 26 Wrz, 2015 1.4tsi 160KM pali mało
7.3 średnia z 1000km, trasa do 130-140 + drogi lokalne przepisowo
W mieście przy korkach 11-12 ale realnie na większych odcinkach niż 4km pali 10 a czasami mniej
Spalanie pow 14 w trasie świadczy albo o usterce albo jazda non stop z butem w podłodze dzik - Sob 26 Wrz, 2015
itr 911 napisał/a:
ale w trasie przyjemniej jezdzi się takim 150km tdi a róznica w spalaniu to 2-3L przy normalnej jezdzie (przy bucie autostradowym jeszcze wzrasta).
Klekot w trasie bardziej odstaje osiągami niż w mieście od TSI. Miałem tego klekota na weekend i gruntownie przetestowałem. Przypomnę posta:
Jeździłem przez weekend B8 2.0 TDI 150KM, testy spalania z komputera, min 20KM na tempomacie stałem prędkości
100km/h - 4,4
120km/h - 5,1
160km/h - 7,5
180km/h - 9,3
2-3L można wsadzić między bajki. Litr przy stówce i róznica maleje ze wzrostem prędkości.
Osiągami przepaść, klekot przy wyprzedzaniu muli.
Zróbmy ustawkę na autostradzie 100-200.
itr 911 napisał/a:
A Ty mnie dziku nie obrażaj bo słuch mam absolutny, gorzej ze wzrokiem
Chyba to wymaga weryfikacji
Dzisiaj zrobiłem sobie krótszą traskę, mjut.
Anonymous - Sob 26 Wrz, 2015 ja pierdole ,nie wyrobie,fury za ponad stówke a Wy sie brandzlujecie litrem czy dwoma w ta czy tamtą dzik - Sob 26 Wrz, 2015
rabarbar napisał/a:
ja pierdole ,nie wyrobie,fury za ponad stówke a Wy sie brandzlujecie litrem czy dwoma w ta czy tamtą
i to kwintesencja tematu, dlatego mam w dupie spalanie
jakbym chciał oszczędzać to najwięcej bym oszczędził nie kupując nowego samochoduzefir - Nie 27 Wrz, 2015
wizytacja w Łodzi widze itr 911 - Nie 27 Wrz, 2015 Co do narzekania na diesla to mnie interesuje czy nasze sztuki załapały się na aktualna "aferę spalinową"
Jeśli tak możliwe że będziemy szli w kierunku wymiany aut na wolne od wad , ale zobaczymy jak się temat rozwinie w Polsce?GeKo - Nie 27 Wrz, 2015 Taaa, usuną wam awarię wgrywając soft po którym sprint do setki zajmować będzie 2 pełnie. karoluPL - Nie 27 Wrz, 2015 http://joemonster.org/art..._dwoch_Passatow
stąd już w internetach powstają poradniki dzik - Nie 27 Wrz, 2015 sytuacja ciekawa, teoretycznie by nie było możliwości takich manewrów muszą zaktualizować oprogramowanie na takie które będzie spełniać normy i jednocześnie trzymać parametry mocy i momentu.Marek23 - Nie 27 Wrz, 2015 Śmiechy śmiechami,ale jak się chcę kupić jakiegoś kombika w konkretnej opcji silnikowej,wyposażenia to i tak VAG wypada najlepiej pomijając marki premium.B-Rey - Pon 28 Wrz, 2015 Te 2.0 TDI chyba spełniają normę euro 6. One nie spełniają normy amerykańskiej (podczas normalnej jazdy) która jest bardziej rygorystyczna i dzięki temu gość w USA dostaje zniżki i dopłaty jak kupi takiego VW nowego. Jak się mylę to mnie poprawcie, bo w sumie to nie ma żadnych dokładnych informacji co wyszło nie tak podczas testów (podejrzewam NOx'y). Media też tylko potrafią pierdolić, że oprogramowanie, że defeat device, że oszukała nas banda decydentów... żygać się chce. Przecież ten silnik spełnia tę amerykańską normę ale w określonych warunkach. Dlaczego nikt się nie czepia, że np. taki TSI nie pali tyle ile napisał VW? Bo on pali tyle w określonych warunkach, które jet bardzo ciężko spełnić a nawet jest to niemożliwe.
Teraz pewnie jak będzie akcja serwisowa w UE (a nie wiem po co) to większość Januszy poleci do ASO po soft za friko (jeżeli to będzie tylko soft), po czym stwierdzając, że auto muli, pojedzie zrobić czipa, wycinając przy tym DPF'a.