To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Opony

roj - Czw 21 Cze, 2012

Drone napisał/a:
Ja nadal nie kumam po co się te opony docina.
Napisałeś mały eleborat o tym, ale coś tam jest deko sprzeczne.
Skoro łyse R888 są gorsze od R888 z nowym bieżnikiem, to po co jeszcze je docinać?
Guma po wytarciu beżnika, to w/g Ciebie baza o gorszych właściwościach niż ta przed starciem bieżnika.
To jak natniemy tą bazę, to nie dość że mamy gorszą gumę, to jeszcze naciętą - a więc na miejscu wyciętego bieżnika nie ma trakcji.

ja chyba zrozumiałem:

docinasz
1. jak jedziesz po syfie lub wodzie i musisz mieć więcej odprowadzania
2. jak opona na danym odcinku nie ma szans osiągnąć temp. pracy

na suche bez syfu nie ma sensu chyba że pkt 2 - może się nie dogrzać

jak lecisz r888 (na przykład) po syfie lub odrobinie wody to zużyte docięte (np. do 4 mm) będą lepiej odprowadzać syf z pod opony niż nie docięte np. <1mm

to że nowe opony z bieżnikiem są lepsze od takich samych starych dociętych (i starych niedociętych) jest oczywiste tylko, że nie zawsze masz nowe.

Kenet - Czw 21 Cze, 2012

roj napisał/a:
nowe firmy na rynku zrobią furrorę:
Januszowejaknowe i oponydodrutu.pl


:rotfl: :rotfl: :rotfl: :jupi:



Docinanie opon do drutu to tak naprawdę oszukiwanie samego siebie i ewentualnie policji podczas kontroli :] Ja teraz pojechałem na śmietnikach R888 na AB Cup, które wyglądały jakby auto bez zbieżności jeździło w mega negatywie. Pół bieżnika wyglądało ok, a pół bieżnika było łyse jak kolano i po kilku przejazdach pokazał się gdzieniegdzie sznur. Na takiej oponie auto nic nie kleiło, nie rozpędzało się, a i zahamować było ciężko. Równie dobrze mogłem założyć Dębicę Passio 175. Podobne zjawisko zawsze obserwowałem jak opona była zjechana poniżej ogranicznika tak, że widać było tylko zarys bieżnika. Natomiast mam równomiernie dojechane do ogranicznika i docięte miejscami do sznura R888 na tylnej osi i one sobie radzą dobrze, może dlatego że tył jest bardzo lekki. Dawały radę i na Ułęży (w deszczu) i na Toruniu gdzie nie miałem problemu z przyczepnością tyłu.

Emerytos miał swoje R888 docięte tak, że wyglądały jak nówki, ale niestety kleić to to nie będzie. I czy będzie bieżnik czy będą łyse to nie ma już dużego znaczenia (w przypadku R888)

rasta - Czw 21 Cze, 2012

Nie oszukujmy się w przypadku każdej opony zużycie nawet jeśli nie jest widoczne powoduje pogorszenie właściwości trakcyjnych opony. Nie bez powodu na rynku jest tyle slicków, które maja nalatane kilka km, a i tak poszły do "kosza". Wiec dla mnie taka docięta R888, która wcześniej była śmietnikiem dalej nim jest.
Janusz - Czw 21 Cze, 2012

Drone napisał/a:
Ja nadal nie kumam po co się te opony docina.
Napisałeś mały eleborat o tym, ale coś tam jest deko sprzeczne.
Skoro łyse R888 są gorsze od R888 z nowym bieżnikiem, to po co jeszcze je docinać?


nie ma sprzeczności :)

r888 zdarte do goła mogę chcieć dociąć bo :

a) jest wilgotno i chce zeby cos tam wode odprowadzały
b) jadę np kjs i tam opona musi byc drogowa i musi mieć bieżnik, a na łysych mogę nie przejśc bk (poto docinałem swoje bo mam własnie r888 dociete do drutów )
c) jest syf, i łysa docieta "baza" klei w takich warunkach lepiej nic niedocięta

d) jestem debilem i nie mam pojecia co robie ale wydaje mi sie ze tak jest dobrze :D


ps, co do jazdy na sznurach to nie zgadzam sie ze zajechany slick czy r888 jest tak samo lipny jak np pasio. osobiście upalam tylko na sznurkach, nie jeździłem nigdy na nowym semi slicku, ale i tak taki zakatowany slick, czy tam docięta baza r888 klei o niebo lepiej niż zwykła opona drogowa, nawet z tych pseudosportowych. Takie sa przynajmniej moje doświadczenia z oponami :)

Qukie - Czw 28 Cze, 2012

znalazłem takie tanie kocyki do podtrzymania temperatury opon na torze, ktoś coś o nich wie :>


siema - Czw 28 Cze, 2012

Widziałem, są w Decathlonie.
roj - Czw 28 Cze, 2012

ale trzeba je dociąć :]
bob.dsk - Wto 03 Lip, 2012

Opyla się na Poznan kupić 17 Profila twarde czy lepiej kupic Federale RSR ? A może coś jeszcze innego? Wiadomo że cena jest primo ultimo ;D
rasta - Wto 03 Lip, 2012

Profila omijaj, kup RS-R albo jeszcze lepiej FZ. Optymalnie RS-R na tył i FZ na przód.
Kuner - Wto 03 Lip, 2012

rasta napisał/a:
Profila omijaj

Jeździłeś? Czy czytałeś trzy opinie na racingforum?

koma600 - Wto 03 Lip, 2012

i się zaczyna
pum - Wto 03 Lip, 2012

Kuner nikt z nas na niej nie jeździł ale trochę widzieliśmy. Sam się zastanawiałem czy kupić i odpuściłem. Schodzi szybko i nie klei w sumie.
rasta - Wto 03 Lip, 2012

Osobiście nie śmigałem ale widziałem co się z nim działo na tej samej próbie, na której lecieliśmy. W aucie z polową mocy Morsa się rozpadły Profile, a u mnie było normalne zużycie, miałem wtedy z tyłu MaxSporty, a z przodu R888. Po upalaniu ja miałem dalej opony, a kolo śmietniki z odklejonym biernikiem.
Kamill - Wto 03 Lip, 2012

Mam maxsport i porównywałem z profilem i mogę potwierdzić to co napisał Rasta, odklejał sie z nich bieżnik w oczach a maxsport co najwyzej mi trochę popłynął. Może profil na początku bedzie zachowywał sie jak maxsport czy federal, ale od połowy zużycia nagle zaczyna sie rozpadać w oczach.
bob.dsk - Śro 04 Lip, 2012

Juz zakupione Federale rsr na Poznaniu zobaczymy jak się sprawdzaja ;D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group