To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Opony

roj - Wto 19 Cze, 2012

was79 napisał/a:
a widziałeś hogologomolowamowane opony bez bieżnika?

nie, dlatego pytam czy to jedyny powód (poza tym nawet nie wiem czy fz201 są homologowane) :]

was79 - Wto 19 Cze, 2012

fz mają homo.
Nie wiem czy jedyny, ale ważny. Poza tym te opony muszą być użyteczne dla szerokiej grupy użytkowników i różnych warunków.

rasta - Wto 19 Cze, 2012

roj napisał/a:
czy bieżnik w oponach takich jak r888 albo w szczególności w takim fz201 to wymogi homologacji drogowej?


Tak

was79 napisał/a:
fz mają homo.


To jest troszkę dyskusyjne, niby jakiś tam znaczek mają ale po stronie wewnętrznej opony, a opony są Inside/Outside. Po stronie zewnętrznej jest napis For Racing Use.
Już widzę jak podczas kontroli policyjnej podnosisz furę na lewarku i ściągasz koło celem przekonania pana Policjanta. Obstawiam, że kontrola = dowód rejestracyjny idzie out.

kubas - Wto 19 Cze, 2012

rasta napisał/a:
For Racing Use


Nie ma dopisku Only więc niech się cmokną w trąbki :) Maja homologo i tyle :)

rasta - Wto 19 Cze, 2012

No słowa klucza nie ma :D Ale to Policjanta huj obchodzi, bo oznakowania o douszczeniu do ruchu ulicznego też nie ma :lol2:
roj - Wto 19 Cze, 2012

a jak jest z tym bieżnikiem w takich np. r888?

czy na suchym ma to jakiś większy wpływ czy jest go dużo czy mało?
(wiadomo, że im nowsza opona tym lepiej ale czy docięta do 4mm jest lepsza niż 1,5mm bieżnika gdzie opony jest przecież tyle samo)?

i czy kierunkowość bieżnika w takich warunkach gra jakąś rolę (nie ma wody, nie ma piachy, nie ma niczego :D )?

M - Wto 19 Cze, 2012

Mają napis "For competition use"
Janusz - Wto 19 Cze, 2012

ku.rwa emeryt, czasem wole nie rozumieć o czym piszesz, niz rozumieć i sie załamywać nad tymi głupotami.

r888 maja bierznik bo sa Semi slickiem, wiec po pierwsze maja mieć homologacje drogową, a żeby ja uzyskać trzeba mieć bieżnik i pewnie jeszcze klika innych rzeczy. dodatkowo ma byc opona która jak sama nazwa wskazuje nie jest typowym slickiem tylko czymś pomiedzy.

w rajdach bierznik w slicku jest bo takie sa wymogi regulaminu, nie można uzywac gładkiego slicka, gdyby było go mozna stosować w rajdach to po suchym asfalcie gdzie połowa trasy nie jes w szutrze latali by własnie na gładkich gumach. Opony sie docina zeby lepiej radziły sobie z woda i ewentualnie z syfem, dzięki docięciu szybciej sie tez dogrzewają, ale i szybciej przegrzewają.


co do głębokości bieżnika to takiej r888 na suchym nie ma znaczenia czy masz 4 mm czy 1.5 mm i tak jest gorzej niz gdybyś go nie nie miał w ogole, ponieważ mniejsza jest powierzchnia styku opony z asfaltem i nie wazne czy jest rowek o głębokości 1.5mm czy 4mm tak czy siak opona w tym miejscu sie z asfaltem nie styka wiec trakcji tam nie ma (na mokrym to chyba nie muszę tłumaczyć ??). Tylko nie myślcie teraz ze łyse r888 bedzie lepsze od nowego. Bo jak sie bierznik skończy to juz nie jest ta sama guma która była na nówce, to wtedy jest inna guma, tak zwana "baza" i parametry itp juz sa inne tej mieszanki niz tej na której mamy jeździć. Natomiast wysokość bieżnika moze miec znaczenie w oponach "normalnych" gdzie opona która ma np 3 mm a nie 9 mm jest po prostu sztywniejsza bo nie pływa na bieżniku.

jak napisałem jakies głupoty niech minac albo stf poprawi :)

EmerytRs2 - Śro 20 Cze, 2012

Ty może idź na kurs czytanie ze zrozumieniem, jak już ogarniesz to zapisz się na polski, bo raz piszesz bierznik a raz bieżnik, nie zapomnij też o angielskim :rotfl:


chyba wyraźnie napisałem dlaczego dociąłem r8, Ty piszesz coś o slickach :P
Miniac a StF mają całkowicie odmienne zdanie w kwestii opon..., Kenet to pierdoli, a Roj udaje, że nie ma tematu :]
cziluj więc Janku :*

roj - Śro 20 Cze, 2012

EmerytRs2 napisał/a:
chyba wyraźnie napisałem dlaczego dociąłem r8

Cytat:
po co producent = toyo wprowadza bieżnik wogle??
ze względu na przepisy??

docinałem bo pogoda była niesprecyzowana do końca !!

dwa chciałem przekonać się, ile gumy jeszcze zostało na oponie, dodatkowo po nacięciu widać czy opona równomiernie zużywała się podczas swojego życia na całym obwodzie


expertem nie jestem, ale wydaje mi się, że taki wzór bieżnika, jaki jest na r8 powoduje lepsza "kierowalność" opony i szybszą reakcję na zmianę kierunku (nie mylić z przyczepnością)

no w sumie to żaden z argumentów nie wyjaśnia po co (tzn. wyjaśnia, że bez sensu) oprócz tego o pogodzie ale mówiłeś że na deszcz masz 4x r1r

to ja dalej nie rozumiem jaka jest Twoja wersja :D

EmerytRs2 - Śro 20 Cze, 2012

czy Ty widziałeś, żebym na ulęży miał ze sobą r1r?
Przypomnij sobie jak o godz 15:30 zaczęło padać (miałem jeździć do 17) i jak wyglądała pogoda w tygodniu poprzedzającym. R1r poszły na strych.

rasta - Śro 20 Cze, 2012

Trzeba napisać do Toyo by wydał specjalną wersję R888 "Ułęż Edyszyn" bez bieżnika ;D
roj - Śro 20 Cze, 2012

EmerytRs2 napisał/a:
R1r poszły na strych.

no to jak masz komplet opon, które specjalnie zdjąłeś z fury żeby były na upalanie na deszcz zamiast na co dzień... i jak jedziesz na upalanie i obstawiasz deszcz to docinasz r888 a r1r wrzucasz na strych.. to ja już Cię nie kumam zupełnie :rotfl:

nowe firmy na rynku zrobią furrorę:
Januszowejaknowe i oponydodrutu.pl :jupi:

Janusz - Śro 20 Cze, 2012

EmerytRs2 napisał/a:
chyba wyraźnie napisałem dlaczego dociąłem r8, Ty piszesz coś o slickach :P
Miniac a StF mają całkowicie odmienne zdanie w kwestii opon...


ziom nie rozmawiam tylko z Toba bo nie jestes sam an swiecie tylko tłumacze rojowi po co sie docina opony, bo on o to pytał, a Ty jakieś faramzony wypisujesz. Co do miniaca i STF to ostatnio kłocili sie o rozmiar koła/opony a nie o docinanie i to jaki ma wpływ bierznik na trakcje (chyba ze chodzi o jakąs inna "kłotnie" która mogła mi ukmnąc)

zresztą nie ważne, ja nie potrafię czytać ze zrozumieniem przecież ;D

a moje braki edukacyjne w ortografi faktycznie mają w chuuuuuj do przyczepnosci dociętych opon :rotfl: no ale cięta riposta jest, nie ma co :lol2:

Drone - Czw 21 Cze, 2012

Janusz napisał/a:
(..)tylko tłumacze rojowi po co sie docina opony, bo on o to pytał


Ja nadal nie kumam po co się te opony docina.
Napisałeś mały eleborat o tym, ale coś tam jest deko sprzeczne.
Skoro łyse R888 są gorsze od R888 z nowym bieżnikiem, to po co jeszcze je docinać?
Guma po wytarciu beżnika, to w/g Ciebie baza o gorszych właściwościach niż ta przed starciem bieżnika.
To jak natniemy tą bazę, to nie dość że mamy gorszą gumę, to jeszcze naciętą - a więc na miejscu wyciętego bieżnika nie ma trakcji.

Ja nie kumam ;D



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group