To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Hamulce

Marek23 - Pon 14 Kwi, 2008

k-mart napisał/a:
swiezego z reguly wchodzi max 1l?

Tak, u mnie w sporcie z tego co pamietam wchodzi 1l

Jakarti - Pon 14 Kwi, 2008

no ale to i tak nie ma znaczenia bo musisz sporo pozniej "przepompowac" zeby wylecialo cale powietrze.. wiec i tak musisz przygotwac sobie weicej..
Anonymous - Pon 14 Kwi, 2008

W clio chyba jest około 0,6l płynu .K-mart staraj się "przetoczyć" płyn ,a nie spuszczać.Jak zapowietrzysz pompe hamulcową, to będziesz się pół dnia jeb.ał ,żeby ją odpowietrzyć.
k-mart - Pon 14 Kwi, 2008

okej, duze dzieki wszystkim za info!
nigdy nie wymianialem calego, do tej pory tylko odpowietrzalem i dolewki.

kubas - Pon 14 Kwi, 2008

ta jest szefie :) dla przykladu pojemnosc calkowita ukladu hamulcowego w merctedesie 200d w123 to dokladnie 0.5 l :)
Janusz - Pon 21 Kwi, 2008

Czy można w jakiś sposób zmienić charakterystykę hamulców?? tzn zeby hamulec łapał wcześniej.. był twardszy itp...?? generalnie nie hamuje najgorzej.. ale poprostu hamulec na początku jest bardzo mięki... potem im mocniej wciskam tym bardziej twardnieje ( to oczywiste) ale jeździłem w samochodach (toyka corolla w sedanie i z 1.4) gdzie hamulce wcale nie hamowały lepiej.. ale miały taka charakterystykę ze zaraz po muśnięciu hamulca wszyscy lądowali na szybie itp.... da sie to jakoś ogarnac?? w zwykłym rowerze sie dało cos takie zrobic po prostu przez przekręcenie tej śrubki naciągającej linke... (to tak żeby zobrazować dokładnie o co mi bangla) da sie coś takiego zrobić w samochodzie????? dodam ze tarcze i klocki mam nówki sztuki...
kubas - Pon 21 Kwi, 2008

trzeba by pewnie pokombinowac z serwem i z pompa. Im mniejsze serwo tym twardszy pedał (prawda mi ?) Jakis wplyw na to ma pewnie sama budowa zaciskow rowniez.
Janusz - Pon 21 Kwi, 2008

ale jak założę mniejsze serwo.. to pedał stwardnieje... ale samochód będzie hamował na początku tak samo jak teraz tylko pedał będzie twardszy, a mi nie o to chodzi, tylko o to żeby mi hamulec wcześniej łapał. w sensie ze np; jak wcisnę pedaŁ na 25% to hamował mi bedize tak jak przedtem przy 50%.. a tam gdzie przedtem miał 50% hamulca wciśniętego to będzie już 100% i dalej go nie wcisnę...
*wartości podane wyżej zostały użyte tylko w celach dydaktycznych, nie chodzi o takie wielkie przesuniecie siły hamowania w stosunku do położenia pedału.

kubas - Pon 21 Kwi, 2008

No to pewnie pompa ma duzy wpływ na to tak mi sie wydaje przynajmniej. Trzeba by zalozyc jakas z wiekszym tloczkiem. Ok zweryfikowalem swoje informacje i tak jest. Im wiekszy tloczek tym bedzie szybciej lapac czyli poprawi sie hamowanie !! :)
Gaydek - Wto 22 Kwi, 2008

A co się stanie jak z tyłu tarcze będą większe niż z przodu? :> Przód 239,5x20 mm (tarcza wentylowana i nacinana), tył 250x10 mm. Docelowo z przodu ma być chyba 280 mm, ale niewykluczone, że wcześniej kupię na tył (teraz są bębny :ban: ).
Loko - Wto 22 Kwi, 2008

Jeśli w aucie jest korektor, albo abs to nic się nie stanie jak na chwile tak będzie.
Rudello - Śro 23 Kwi, 2008

Czy/jakie kupić klocki na lublin?

Tarcze mam tarox f2000

Pcs zasugerował ze jak moge to zeby kupic sobie ds performance zeby nie zagotowac tych co mam.

Janusz - Nie 11 Maj, 2008

pytanko małe mam... czym właściwie sie różni dot 4 ot dot 5.1?? (powiedzmy ze cena nie ma znaczenia, zresztą chyba jest taka sama) bo mam teraz nowe tarcze bosch i kolcki bosch.. ale po kilku mocniejszych hamowaniach... pedałek robi sie mięciutki jak pupcia mi, wiec czas pomyslec tez nad zmiana płynu na nowy... ale co lepiej wlac?? dot 4 czy 5.1.... bo wiem ze 5.z mam wyższa temperaturę wżenią, czyli lepiej bo później sie zagotuje, pewnie i tka nigdy ine doprowadzę to zagotowania zwykłego dot 4... ale skoro można mieć coś lepszego to czemu nie :D
kubas - Nie 11 Maj, 2008

Sam sobie odpowiedziales. Dot 5.1 bedziesz musial czesciej zmieniac. Hamulce ci puchnie pewnie przez przewody. http://autoracing.pl/inde...6v-99-tf1-fo212
tylko 460 zl :D ;D

Janusz - Nie 11 Maj, 2008

taniocha..:D to jeszcze tylko zmiana pompy na wieksza i luzik będę miał hamowanko:D czyli jedyna różnica jak zauważę miedzy dot4 a dot 5.1 to taka ze bedę musiał częściej zmieniać dot 5.1?? o przewodach to wiem ze to one bo już kilak osób z hh.rg je zmieniało..:) ale domyślałem sie ceny..:)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group