To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Poziom sprzętowy w KJS

Bad-i - Czw 11 Gru, 2008

z wszystkim sie moge zgodzic ale nie z krótką skrzynią - niestety ale nasze KJSy sa dosc skomplikowane jezeli chodzi o dobór skrzyni. Ja mam akurat krótka i Oskar moze potwierdzic ze albo jedziemy i sie meczymy w dolu caly czas na IIce albo szarpiemy czerwoną odcinke na Ice :(

Fakt, czasami jest proba ktora jest idealna pod IIke (i całą próbę mozna mocno pojechac) ale głownie proby sa pod dlugie I

qbus - Czw 11 Gru, 2008

Cytat:
Czy awaryjne...? to w sumie to samo co 106 xsi tylko lżejsze


wersja Sport jezdzi w klasie do 1300 ccm... jak 106 Rallye s1...

no w zasadzie nie ma co dodawac, moim zdaniem w probach typowo kjsowych moc nie ma az tak wielkiego znaczenia... podstawa jest opona... mi dzieki r888 nieraz udawalo sie podlaczac pod duzo mocniejsze samochody w klasie. juz na szybszych rallysprintach gdzie jezdzi sie 2 i 3 biegiem niestety ciezko nadrobic braki mocowe... Piotrek Baran ze mnie nie jest :)

Anonymous - Czw 11 Gru, 2008

Co do kosztów to chyba jeszcze robocizna nie policzona...

A za ile były do kupienia samochody tych osób, które wymienił Marcel08, skoro już nie jeżdżą? Co się stało z ich samochodami - sprzedali, przerobili na dupowozy?

Bad-i - Czw 11 Gru, 2008

za 18 tys teraz kupisz fajnie przygotowana 106ke rafala szebli
Vlodarsky - Czw 11 Gru, 2008

gs_vts mam do sprzedania fajne auto do KJS - C2 VTS na białym OZ Citroen Sport. Jak coś to pw.
Tomcat - Czw 11 Gru, 2008

Dorzucę swoje 3 grosze. Dużo też zależy od tego gdzie się startuje. W małopolsce i na śląsku, moi koledzy z powodzeniem stają na pudle dobrze utrzymanymi, seryjnymi Clio 16v i 318is, ale nie ukrywam że umiejętności przestają już wystarczać. W przyszłym sezonie semislicki to będzie już niezbędne wyposażenie jeśli chce się walczyć, ale tak na prawdę do wygrywania potrzeba już dużo więcej.

Według moich doświadczeń Saxo którym można walczyć o wysokie lokaty powinno mieć:
- B6/B8 + ewentualnie Eibach Pro Kit
- kubły + szelki to obowiązek w Saxo
- dobra kiera najlepiej z osadzeniem
- klocki ds performance
- SEMISLICKI
- poliuretany (nie są zabójczo drogie a pomagają)

Takie rzeczy jak rozpórki, dłubanie w silniki i wydechu mogą jeszcze dodatkowo pomóc. Klatka wiadomo, że nie jest konieczna, ale po tym jak ostatnio Evo wycedziło w Tychach, sam zaczynam o tym poważnie myśleć. Niestety jak zawsze wszystko rozbija sie o kase...

Marek23 - Czw 11 Gru, 2008

Tomcat, ale Ty piszesz o Tychach. Tam jest dużó prostych, mało skręcania. To raczej nie jest klasyczny kjs, a nawet klasyczny rallysprint.

http://www.icd.otomoto.pl...how&id=C7261960
Tu szybkie auto do amatorek. Koleś robił nim bardzo dobre wyniki. Tanio...

Greg - Czw 11 Gru, 2008

Hmm... Fajna 106. :)

Co do szpery i skrzyni - na hodze za jakieś niewielkie pieniądze mozna wyrwać szperę np. do Saxo (ostatnio była, nie pamiętam - 1200zł?).

Ciekaw jestem tego Seja, nigdy takim nie jeździłem, musiałbym sprawdzić... :)

Dzięki chłopaki za rady!

Tomcat - Czw 11 Gru, 2008

Marek23 napisał/a:
Tomcat, ale Ty piszesz o Tychach. Tam jest dużó prostych, mało skręcania. To raczej nie jest klasyczny kjs, a nawet klasyczny rallysprint.

http://www.icd.otomoto.pl...how&id=C7261960
Tu szybkie auto do amatorek. Koleś robił nim bardzo dobre wyniki. Tanio...


Jednak faktem jest, że próby są coraz szybsze i coraz łatwiej zaliczyć dzwona... Inny przykład ? Kumpel wydachował 205 na autodromie w Chorzowie.

Taką 106 jak w linku powyżej sam chętnie bym przygarnął gdybym miał kupować auto jeszcze raz... Ma wszystko co potrzeba.

Greg - Czw 11 Gru, 2008

CHRZANEK napisał/a:

AX GT/GTI, 206 XS,

A czemu XS? Rozumiem, że wersja ~106KM, bo sa jeszcze jakies chyba 80KM? Czy 206 nie jest duzo cięższa od innych 1,6? Jak z prowadzeniem? Częściami?

Przem_106 - Czw 11 Gru, 2008

Mam przyjemność na codzień poruszać się 206 Xs i 106 rallye - obie 8V po około 100koni
106 jest wyraźnie szybsze - o około 2-3s do 100km/h (różnica masy około 300kg), ale po zakrętach 206 jest mistrz!
W prowadzeniu 206 w porównaniu do 106 to zupełnie inna liga!
206 jest bardziej neutralne, lepiej wywarzone, nie zamiata nerwowo tyłem - poprostu prowadzi się o niebo lepiej niż 106
A-ha - oba auta sa na dobrym zawieszeniu ( 206 na KW gwint war II, a 106 na grubym Bilu z zerkopolu na cienkiej sprężynie H&R)

Greg - Czw 11 Gru, 2008

Ciekawe porównanie, dzięki!

Ciekawi mnie jaka róznica w wadze będzie między wybebeszonym 106 z klatką a wybebeszonym 206 z klatencją. :]

CHRZANEK - Pią 12 Gru, 2008

Mówiąc 206 XS to miałem na myśli np autko ex pucharowe.

Co do zachowania to Przem ładnie opisał (wszystko sie zgadza)

XS (ten o którym myslę) w serii miał silnik 1,6 16V 110KM.
Ale sporo jeżdzi po polsce pucharówek których moc oscyluje w granicach 140KM, do tego dodam że to jest bardzo żeśkie 140KM...

A żeby było śmieszniej to jedną z części kitu do 206 który zwiekszał moc silnika były wałki z ... Catcamsa :D :D :D

Pucharówka miała ZA-JE-BISTE hamulce, korektor siły hamowania, zawias pug sport (no to to akurat średnie), bajeczny wydech i wiele innych :D

Myslę że takie 206 jest opcją warta przemyslenia.

Marek23 - Pią 12 Gru, 2008

Tomcat napisał/a:
Taką 106 jak w linku powyżej sam chętnie bym przygarnął gdybym miał kupować auto jeszcze raz... Ma wszystko co potrzeba.

Najlepsze, że jak ostatni raz jechałem clio Tychy(marzec), gadałem przezw chwilę z kolesiem od czerwonego 106. Twierdził, że silnik, hamulec i zawias to full seria. Nie lubię takich wieśniaków,
Greg napisał/a:
Ciekawi mnie jaka róznica w wadze będzie między wybebeszonym 106 z klatką a wybebeszonym 206 z klatencją.

Pragnę zaznaczyć, ze nak klasycznym kajtku, nawet takim szybszym 106 będzie szybsze niż pucharowe 206. 106 jest bardziej nadsterowne i lżejsze. Przy trasie którą będziemy pokonywać na 1 i 2 biegu pucharowe 206 nie ma szans. Sprawdzone wielokrotnie. Na Pzmot brałbym już 206, ponieważ dzięki hamulcowi, zawieszeniu i generalnie lepszej stabilności na oesie złoi 106. Zakładamy podobne moce obu aut.
Greg napisał/a:
Ciekaw jestem tego Seja, nigdy takim nie jeździłem, musiałbym sprawdzić...

Sej jest specyficzny w prowadzeniu. Jest mały, krótki rozstaw osi. Najłatwiej go postawić bokiem, ale też trzeba mieć umiejętności żeby tym polecieć szybką partię.
Osobiście o wiele pewniej czułem się w cc 1.2 16v niż w 1.1 lekko złubanym.
Jak mnie postawiło to 1.2 miało moc, by samym gazem wyprostować samochód. W 1.1 trzbea kręcić kierownicą bo od 3 biegu reakcja na gaz jest nikła. Fajne w cc/sc jest wybór silników, skrzyń,zawiasów,itd. I ceny śmieszne. Plus skrzynia w cc/sc pancerna.

strick - Nie 14 Gru, 2008

Marek23 napisał/a:
Najlepsze, że jak ostatni raz jechałem clio Tychy(marzec), gadałem przezw chwilę z kolesiem od czerwonego 106. Twierdził, że silnik, hamulec i zawias to full seria. Nie lubię takich wieśniaków,


Wtedy było jeszcze na rejestracjach z francji i wszyscy tam mowiłi, ze to niby max zdłubany pug... Znaczy takie ploty chodziły...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group