... szczególnie podczas jazdy po niewidzialnym lodzie!
Zwłaszcza w niewidzialnym samochodziekaziu1985pn - Czw 01 Mar, 2012 w krainie muminków rasta - Czw 01 Mar, 2012 Z moich doświadczeń wynika, że slicka nie ma sensu pompować wiećej niż 2 bary. A po rozgdzaniu to spokojnie robi się 2,5 jak nie lepiej.GeKo - Czw 01 Mar, 2012
Rasputin napisał/a:
GeKo napisał/a:
Dochodzi ryzyko jeszcze przegrzania opony, która nie dość że po przegrzaniu traci na stałe już swoje właściwości, dwa potrafi wtedy się skończyć w momencie i ogólnie przestaje trzymać.
Głupie pytanie ale skąd mam wiedzieć kiedy mój slick zaczyna sie przegrzewać? Spr co kółko? Taki przegrzany slick nie nadaje się już do jazdy?
Prosze mi ładnie i prosto wszystko wyjaśnić Na pewno nie tylko ja na tym skorzystam
Jak Bonku powiedzial przestaje kleić, nadaje się i większość z nas jeżdząc na używanych slikach pewnie używa przegrzanych nie raz. Nam to nie robi różnicy, ale jak ktoś idzie o życie na 0,01-0,05sek na wyścigach to ziarko do ziarka i na koniec podjazdu wyścigowego mamy np 0,5sek co daje 3 oczka do przodu w klasie.
Do pomiaru temp. opon można używać pirometru, pozwala to też np po kilku kółkach ocenić wpływ ustawienia geometrii na żywotność oraz przegrzanie gum.
P.S do pompowanie opon. Polecam tą mieszankę gazu, sprawdza się znakomicie.
azot 78,084 %
tlen 20,946 %
argon 0,934
para wodna 4,0 - 0,5 %
dwutlenek węgla 0,0360 %
neon 0,00181 %
hel 0,00052 %
metan 0,00017 %
krypton 0,00011 %
wodór 0,00005 %
ksenon 0,000008 %
Tylko wyspecjalizowane serwisy wulkanizacyjne ją posiadają kosmita - Czw 01 Mar, 2012
rasta napisał/a:
po rozgdzaniu to spokojnie robi się 2,5 jak nie lepiej.
no właśnie mi chodzi o to ciśnienie po rozgrzaniu, warto wtedy coś sprawdzać i ewentualnie upuścić ? Zakładam oczywiście, że cały czas jeżdżę i opona nie traci temperatury.rasta - Czw 01 Mar, 2012 Cały czas trzeba sprawdzać. Po pierwsze po kilku kółkach warto zobaczyć, czy opona się równomiernie zużywa,. Po drugie ja po tym jak zachowuje się auto w zakręcie wiem czy powietrza jest za dużo czy za mało.kubas - Czw 01 Mar, 2012
Artur.RS napisał/a:
( przy pompowaniu gazem)
faldzip - Czw 01 Mar, 2012 moim zdaniem to se mozna sprawdzac i co kolko cisnienie w dogrzanej oponie, ale co z tego sprawdzania ma wyniknac? przeciez nikt tu nikomu nie poda, ze na rozgrzanej ma byc 2.54 bara, bo to sie mija z celem - nie ma byc ilus barow, tylko ma dobrze kleic poza tym raz sie zaplaczesz w pasy a raz nie i juz pomiar bedzie niedokladny bo opona za bardzo wystygla kosmita - Czw 01 Mar, 2012 Trochę źle zadałem pytanie.
Zazwyczaj jak jest temat o ciśnieniu, to podawane są ciśnienia na zimnej oponie, a przecież chyba ważniejsze powinno być ciśnienie jak już opona jest rozgrzana, wiec czy nie powinno się ustawiać ciśnienia dopiero po rozgrzaniu opon ?
Jeśli opona zużywa mi się bardziej po wewnętrznej, to jakie mam ciśnienie? Za wysokie?kubas - Czw 01 Mar, 2012
kosmita napisał/a:
Jeśli opona zużywa mi się bardziej po wewnętrznej, to jakie mam ciśnienie? Za wysokie?
to znaczy że masz a grube staby Janusz - Czw 01 Mar, 2012
GeKo napisał/a:
P.S do pompowanie opon. Polecam tą mieszankę gazu, sprawdza się znakomicie.
azot 78,084 %
tlen 20,946 %
argon 0,934
para wodna 4,0 - 0,5 %
dwutlenek węgla 0,0360 %
neon 0,00181 %
hel 0,00052 %
metan 0,00017 %
krypton 0,00011 %
wodór 0,00005 %
ksenon 0,000008 %
potocznie zwane powietrzem kosmita - Czw 01 Mar, 2012
kubas napisał/a:
kosmita napisał/a:
Jeśli opona zużywa mi się bardziej po wewnętrznej, to jakie mam ciśnienie? Za wysokie?
to znaczy że masz a grube staby
Raczej za wolny jestem w winklach kosmita - Wto 06 Mar, 2012 Miał ktoś kiedyś do czynienia z oponami Michelin Pilot Sport Cup ?Anonymous - Wto 06 Mar, 2012 siedziałem kiedyś na takiej... 345/30/19... ale jak usłyszałem, że sztuka kosztuje 2100pln+ to wstałem.kosmita - Wto 06 Mar, 2012 No właśnie mogę kupić w dosyć dobrej cenie, tylko nie wiem jak ta opona nadaje się do upalania