To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Opony

GeKo - Śro 29 Lut, 2012

Nie docięte daj na przód cięte na tył szybciej złapią temperaturę. I nie pompuj ich jak seryjnej opony (jeśli o tym nie wiesz).
Na pewno będą słabiej trzymać i szybciej się zużywać na przedniej osi te otwarte.

Artur.RS - Śro 29 Lut, 2012

Zostawmy kwestie ciśnienia i rozłożenia na poszczególne osie .
Chodzi mi tylko i wyłącznie o to o ile gorzej bedą trzymać? Niewiele , znacznie?

M - Śro 29 Lut, 2012

Artur.RS napisał/a:
Zostawmy kwestie ciśnienia i rozłożenia na poszczególne osie .
Chodzi mi tylko i wyłącznie o to o ile gorzej bedą trzymać? Niewiele , znacznie?

Na chlopski rozum proporcjonalnie slabiej o powierchnie dociecia przynajmniej.

Zadir - Śro 29 Lut, 2012

Artur.RS napisał/a:
Zostawmy kwestie ciśnienia i rozłożenia na poszczególne osie .
Chodzi mi tylko i wyłącznie o to o ile gorzej bedą trzymać? Niewiele , znacznie?


no zaraz zaraz, Geko właśnie u góry wszysko Ci wyjaśnił.
W sliku najwzniejsze jest dogrzanie opony, łatwiej dogrzejesz dociętego, dlatego daj go na tył gdzie oponę w FWD jest trudniej dogrzać.

a co do przyczepności wszytsko zależy, jeżeli czysty tor asfalt, i dogrzana opona to slick docięty będzie gorzej kleił, ale właśnie pytanie czy dogrzejesz

GeKo - Śro 29 Lut, 2012

Dochodzi ryzyko jeszcze przegrzania opony, która nie dość że po przegrzaniu traci na stałe już swoje właściwości, dwa potrafi wtedy się skończyć w momencie i ogólnie przestaje trzymać.
Natomiast procentowo Ci nie podam, na pociętej oponie auto troszkę bardziej pływa na kostkach.

Artur.RS - Śro 29 Lut, 2012

Powiem wprost jak jest: te dwie docięte opony mam na felgach w garażu , dwie nowe sztuki są w miejscu oddalonym o 300 km i szukam wszystkich możliwych argumentów żeby po nie nie gonić . Nie mam na to czasu a zawody już w sobotę .

Mam kilka średnich mieszanek ale na to za zimno a i próby za krótkie i za mało kręte.

Co do użytkowania slicka to jakieś doświadczenie mam - cały poprzedni sezon przejezdzilem na rożnych rodzajach, jednak nigdy nie miałem porównania dwóch tych samych mieszanek w różnym stopniu docięcia stąd moje pytanie .

A co gdy mamy 7 stopni, 2 km próbę w szybkiej specyfikacji i brak możliwości dogrzania przed startem. Nie lepiej będzie jechać na docietej?

Zadir - Śro 29 Lut, 2012

no jak nie masz szans na dogrzanie to tylko i wylącznie docięta lub jakiś semi-slick
Rasputin - Czw 01 Mar, 2012

GeKo napisał/a:
Dochodzi ryzyko jeszcze przegrzania opony, która nie dość że po przegrzaniu traci na stałe już swoje właściwości, dwa potrafi wtedy się skończyć w momencie i ogólnie przestaje trzymać.

Głupie pytanie ale skąd mam wiedzieć kiedy mój slick zaczyna sie przegrzewać? Spr co kółko? Taki przegrzany slick nie nadaje się już do jazdy?
Prosze mi ładnie i prosto wszystko wyjaśnić :] Na pewno nie tylko ja na tym skorzystam :faja:

Anonymous - Czw 01 Mar, 2012

Rasputin napisał/a:
GeKo napisał/a:
Dochodzi ryzyko jeszcze przegrzania opony, która nie dość że po przegrzaniu traci na stałe już swoje właściwości, dwa potrafi wtedy się skończyć w momencie i ogólnie przestaje trzymać.

Głupie pytanie ale skąd mam wiedzieć kiedy mój slick zaczyna sie przegrzewać?


ja sie zupełnie nie znam ale moze po tym ze przestaje trzymac?? ;D

Bonczek - Czw 01 Mar, 2012

rabarbar, nie ma się co śmiać, za przegrzaną oponę, można stracić dowód, lepiej posłuchaj a nie szydzisz :>
kosmita - Czw 01 Mar, 2012

GeKo napisał/a:
I nie pompuj ich jak seryjnej opony (jeśli o tym nie wiesz).

a ile pompować ? mniej ?

faldzip - Czw 01 Mar, 2012

kosmita napisał/a:
GeKo napisał/a:
I nie pompuj ich jak seryjnej opony (jeśli o tym nie wiesz).

a ile pompować ? mniej ?

mniej - lepiej kleja, scianki i tak sa sztywne, a po nagrzaniu cisnienie i tak wzrosnie

kosmita - Czw 01 Mar, 2012

No właśnie, jak to jest z tym ciśnieniem ? Sprawdzać też jak już opona się nagrzeje ? Jakie wtedy powinno być ?
Artur.RS - Czw 01 Mar, 2012

Ja mam zawsze 1,9 na zimnym.
Po 4 kółkach na ciasnym torze kartingowym ciśnienie wzrastało do 2,0 - 2,1 ( przy pompowaniu gazem)

Kenet - Czw 01 Mar, 2012

Artur.RS napisał/a:
przy pompowaniu gazem


Spróbuj pompowania próżnią, wedle fachowców z tego forum daje niesamowite efekty, szczególnie podczas jazdy po niewidzialnym lodzie!



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group