szymlorek - Pią 02 Mar, 2007 Imho po przesiadce na F1 właśnie to co stanowiło dla mnie sporą różnice to twarde ścianki dzięki którym opona niekładła się tak w zakrętach. Może macie nie właściwe ciśnienie w oponach.. :551:Dariano - Pią 02 Mar, 2007 Tez mi sie tak wydaje cisnienie to podstawa.M - Pią 02 Mar, 2007 No włąsnie jakie powinno być ciśnenie na tor? Stockowe? Wieksze ? Mniejsze?
Specjaliści od sportu do tablycy raz! 106 - Pią 02 Mar, 2007 ja w rozgrzanym juz slicku ustawiam tak 1,8 do 2Vlodarsky - Pią 02 Mar, 2007 Dzisiaj zakupiłem dwie używki jak nówki GoodYear F1 205/45/16 a jutro będe miał felgi blaszane do nich - kupiłem z myślą o lublinie w zeszłym roku się dobrze sprawdziły więc nic nie zmieniam
[ Dodano: Pią 02 Mar, 2007 ]
a na taki normalnych oponach ile pompować ?? 2,5 bar ??Loko - Pią 02 Mar, 2007 Ja bym się skłąniał do napompowania 0,3 wiecje niz seryjnie podaje producent.
Czyli dla saxo 2,8 przód i 2,5 tył.Vlodarsky - Nie 04 Mar, 2007 i tak zrobie jak Loko Mam już oponki, a felgi stalowe będe miał jednak w poniedziałek...GOKART - Nie 04 Mar, 2007 nie wiem czy nie ciśnienie powinno być takie same niezależnie od rozmiaru opony ale u mnie producent dla opon 205 x 45 R17 podaje :
min. 2.4 bara przy małym obciązeniu (1 osoba)
max.2.7 bara przy pełnym obciązeniu
Jezeli jest ciepło i bedzie ostre upalanie to na waszym miejscu pompowałbym ok.2,7 - 2.8 bara (nie będa się kłasć, będą lepiej trzymać i dłużej pożyją)
Jeżeli będzie mokro i nie będą osiągane takie predkości to w celu poprawy przyczepności zrobiłbym je na miękko ok. 2.4 bara
Jak chcecie mieć twardesze ścianki boczne to szukajcie opon z oznaczeniem XL (extra load) Przeznaczone do większych obciązeń przez co mają wzmocnione barki i nie powinny się tak bardzo zawijać jak zwykłe. Praktycznie kazdy rodzaj opon jest wypuszczany w wersji starndard oraz XL (opony z ultraniskim profilem to przeważnie XL)
A teraz mała rekomendacja dla oponek na których pomykam od 2 tygodni:
Bridgestone Potenza RE050A Klei na suchym, klei na mokrym, twarde ścianki boczne - super oponka , polecam !
:okulary:Michał - Nie 04 Mar, 2007 JEA !! gratsy ziomAnonymous - Nie 04 Mar, 2007 Jeździłem na goodyear F1. Faktycznie ścianki są twarde w porownaniu do innych opon. Jakoś extra opony się nie sprawowały, nie kleiły sie.
Szukam teraz jakiś innych opon. Co możecie powiedzieć o marangoni zeta?
Albo yokohama parada?BaRtO_206GT - Nie 04 Mar, 2007 Sluchajcie potrzebuje jakies opinii o oponkach Yokohama AVS SPORT V102 rozmiar 195/45/16 jak cos.. wygladaja tak:
Ktos kiedys mial doczynienia z takimi oponkami??FreeMan - Nie 04 Mar, 2007 ja tez poszukuje nowych opon... poprzedni sezon na Toyo T1R mnie mocno rozczarowal. szukam czegos co bedzie dobrze trzymalo na suchym i w miare na mokrym. Opony te beda sluzyly tylko na ulice. Prosze o jakies propozycje. Na tor biore Toyo R888.
edit:
czy ktos poza GOKARTem jezdzi juz na Bridgestone Potenza RE050A ??BaRtO_206GT - Nie 04 Mar, 2007 w tym tygodniu bede wiedzial czy uda mi sie zalatwic znizki na yokohamy... jakby ktos byl chetny..Michał - Nie 04 Mar, 2007 ja bym był
195/45/15 jakby coFreeMan - Pon 05 Mar, 2007 niestety Bridgestone Potenza RE050A nie wystepuja w rozmoarze ktory jest mi potrzebny 195/45/16
czy ktos wie czym sie roznia Bridgestone Potenza RE050A od Bridgestone Potenza RE050 i
Bridgestone Potenza RE050RU i Bridgestone Potenza RE050ARU?