To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Opony

szymlorek - Pią 02 Mar, 2007

Imho po przesiadce na F1 właśnie to co stanowiło dla mnie sporą różnice to twarde ścianki dzięki którym opona niekładła się tak w zakrętach. Może macie nie właściwe ciśnienie w oponach.. :551:
Dariano - Pią 02 Mar, 2007

Tez mi sie tak wydaje cisnienie to podstawa.
M - Pią 02 Mar, 2007

No włąsnie jakie powinno być ciśnenie na tor? Stockowe? Wieksze ? Mniejsze?
Specjaliści od sportu do tablycy raz! :D

106 - Pią 02 Mar, 2007

ja w rozgrzanym juz slicku ustawiam tak 1,8 do 2
Vlodarsky - Pią 02 Mar, 2007

Dzisiaj zakupiłem dwie używki jak nówki GoodYear F1 205/45/16 a jutro będe miał felgi blaszane do nich - kupiłem z myślą o lublinie :) w zeszłym roku się dobrze sprawdziły więc nic nie zmieniam :)

[ Dodano: Pią 02 Mar, 2007 ]
a na taki normalnych oponach ile pompować ?? 2,5 bar ??

Loko - Pią 02 Mar, 2007

Ja bym się skłąniał do napompowania 0,3 wiecje niz seryjnie podaje producent.
Czyli dla saxo 2,8 przód i 2,5 tył.

Vlodarsky - Nie 04 Mar, 2007

i tak zrobie jak Loko :) Mam już oponki, a felgi stalowe będe miał jednak w poniedziałek...
GOKART - Nie 04 Mar, 2007

nie wiem czy nie ciśnienie powinno być takie same niezależnie od rozmiaru opony ale u mnie producent dla opon 205 x 45 R17 podaje :
min. 2.4 bara przy małym obciązeniu (1 osoba)
max.2.7 bara przy pełnym obciązeniu
Jezeli jest ciepło i bedzie ostre upalanie to na waszym miejscu pompowałbym ok.2,7 - 2.8 bara (nie będa się kłasć, będą lepiej trzymać i dłużej pożyją)
Jeżeli będzie mokro i nie będą osiągane takie predkości to w celu poprawy przyczepności zrobiłbym je na miękko ;) ok. 2.4 bara
Jak chcecie mieć twardesze ścianki boczne to szukajcie opon z oznaczeniem XL (extra load) Przeznaczone do większych obciązeń przez co mają wzmocnione barki i nie powinny się tak bardzo zawijać jak zwykłe. Praktycznie kazdy rodzaj opon jest wypuszczany w wersji starndard oraz XL (opony z ultraniskim profilem to przeważnie XL)

A teraz mała rekomendacja dla oponek na których pomykam od 2 tygodni:
Bridgestone Potenza RE050A Klei na suchym, klei na mokrym, twarde ścianki boczne - super oponka , polecam !


:okulary:

Michał - Nie 04 Mar, 2007

JEA !! gratsy ziom
Anonymous - Nie 04 Mar, 2007

Jeździłem na goodyear F1. Faktycznie ścianki są twarde w porownaniu do innych opon. Jakoś extra opony się nie sprawowały, nie kleiły sie.
Szukam teraz jakiś innych opon. Co możecie powiedzieć o marangoni zeta?
Albo yokohama parada?

BaRtO_206GT - Nie 04 Mar, 2007

Sluchajcie potrzebuje jakies opinii o oponkach Yokohama AVS SPORT V102 rozmiar 195/45/16 jak cos.. wygladaja tak:




Ktos kiedys mial doczynienia z takimi oponkami??

FreeMan - Nie 04 Mar, 2007

ja tez poszukuje nowych opon... poprzedni sezon na Toyo T1R mnie mocno rozczarowal. szukam czegos co bedzie dobrze trzymalo na suchym i w miare na mokrym. Opony te beda sluzyly tylko na ulice. Prosze o jakies propozycje. Na tor biore Toyo R888.

edit:
czy ktos poza GOKARTem jezdzi juz na Bridgestone Potenza RE050A ??

BaRtO_206GT - Nie 04 Mar, 2007

w tym tygodniu bede wiedzial czy uda mi sie zalatwic znizki na yokohamy... jakby ktos byl chetny..
Michał - Nie 04 Mar, 2007

ja bym był
195/45/15 jakby co

FreeMan - Pon 05 Mar, 2007

niestety Bridgestone Potenza RE050A nie wystepuja w rozmoarze ktory jest mi potrzebny 195/45/16

czy ktos wie czym sie roznia Bridgestone Potenza RE050A od Bridgestone Potenza RE050 i
Bridgestone Potenza RE050RU i Bridgestone Potenza RE050ARU?


Barto , napisz cos wiecej o tej Yokohamie.

a co powiecie o tym http://opony.pl/opony.asp?idb=9&rozmiar=103
a tu porownanie z tym co proponowal GOKART http://www.opony.pl/opony...068&rozmiar=133



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group