To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Ogłoszenia komercyjne - www.RacingShop.pl

EmerytRs2 - Pią 23 Gru, 2011

dodatkowo, temp powietrza, długość próby, rodzaj zakrętów, masa i moc auta.

temat opon jest mocno skomplikowany. mało kto w pl ogarnia.

do slicka trzeba miec skilla, brak barier, i jajeczka.

M - Pią 23 Gru, 2011

wbrew pozorom to bardzo banalny temat i prosty :)
Yarko - Pią 23 Gru, 2011

M napisał/a:
No własnie bo na slicku trzeba iść grubo i szybko bo inaczej nie doklei. Dobrze piszę?


slick musi być przede wszystkim dopasowany i dogrzany do optymalnej temperatury, wtedy klei jak po*ebany, R888 jest od razu gotowe do chłosty, oferuje imho optymalną przyczepność by przyjemnie sobie pojeździć i się czegoś nauczyć, oczywiście nie 10 kółek pod rząd bo ani to nie służy dobrze furze, ani oponom, na poziomie amatorskim wszystko wymaga rozwagi ;)

M - Pią 23 Gru, 2011

Chyba właśnie tak jest jak piszesz.
czekamy jeszcze na wypowiedź Rasty.
Potem nastąpi zdjęcie blokady maszyny losującej.

EmerytRs2 - Pią 23 Gru, 2011

problemem są kolejki do startu !! przy twardym slicku robi się problem.
Raczej też podtrzymam zdanie że połówki są najbardziej uniwersalne.


Twardy slick na poznań,chyba bajeczny ;)

Yarko - Pią 23 Gru, 2011

myślę, że nie ma na co czekać, zwycięzcą jest kubas :jupi:
kubas - Pią 23 Gru, 2011

EmerytRs2 napisał/a:
problemem są kolejki do startu !! przy twardym slicku robi się problem.


Tak to jest jak się upala tam gdzie powinny samoloty lądować a nie jeździć samochody :rotfl:

Na torze robisz kółko rozgrzewające - upalasz - robisz kółko zjazdowe i wtedy wszystko ma ręce i nogi.

Z tymi r888 to też może być coś w tym co geko kiedyś pisał. Że najważniejsze jest ile razy dana opona była nagrzana i schłodzona. R888 niektórzy upalają nowe albo lekko zużyte a żeby ktoś u nas kupił nowego wyścigowego slicka to chyba jeszcze nie widziałem. Może one już są naprawde zużyte :) a nie tak że piszą że nie przecieka a naprawdę przecieka :)

EmerytRs2 - Pią 23 Gru, 2011

na radomiu sesja miała ok 6 min. od 4 kółka twardy avon zaczynał kleić.
a jest tam bardzo przyczepny asfalt ;)

na ułężu nie jeździłem na slicku, po prostu go rozgrzeję na 1 kółku i zrobię lotny start :D

pum - Pią 23 Gru, 2011

Vlodarsky napisał/a:
Weź sobie jakieś średnie na przód i miękkie na tył.

nie na Ułęż w lecie... komplet twardych albo twarde przód, średnie tył.

kubas ty jeździłeś gdziekolwiek poza kartingiem?

M - Pią 23 Gru, 2011

pumfkp napisał/a:
Vlodarsky napisał/a:
Weź sobie jakieś średnie na przód i miękkie na tył.

nie na Ułęż w lecie... komplet twardych albo twarde przód, średnie tył.

kubas ty jeździłeś gdziekolwiek poza kartingiem?

Tak.

siema - Pią 23 Gru, 2011

Czekam i ja. Sezonu już wyczekuję i rozglądam się za oponami na upalanie.

Ja jeszcze rozważam federale, które to Nath tak polecał
http://forum.hothatch.org...p=474536#474536

I myślę o R1R do codziennej jazdy :]

Nawiasem mówiąc jaka szerokość do Clio przy 15 calach? 195/50R15 czy 205/50R15?

I może niech ktoś nas przeniesie do tematu o oponach ;-P

Yarko - Pią 23 Gru, 2011

EmerytRs2 napisał/a:
na ułężu nie jeździłem na slicku, po prostu go rozgrzeję na 1 kółku i zrobię lotny start


po 1 okrążeniu na lap race, przód był już trochę rozgrzany, natomiast tył tylko ciepły, a przypominam że temperatura była w okolicach 30 stopni ! w dodatku te AVON'y nie są w najtwardszej mieszance, raczej w lekko-twardej, tu jest klasyfikacja mieszanek AVONA, Twoje slicki to A56 - http://www.avonmotorsport...entre/compounds
sądzę, że optymalną temperaturę powinny uzyskać gdzieś w połowie drugiego kółka o ile będziesz jechał od razu, bez przerwy na studzenie, ale mimo wszystko będziesz musiał być czujny z tym tyłem ;)

pum - Pią 23 Gru, 2011

Yarko ale ty leciałeś na wyścigowym slicku... Ogólnie z tego mi wiadomo jest tak, że tam gdzie się zaczynają miękkie slicki torowe tam się kończą twarde rajdowe.
Yarko - Pią 23 Gru, 2011

pumfkp napisał/a:
Yarko ale ty leciałeś na wyścigowym slicku... Ogólnie z tego mi wiadomo jest tak, że tam gdzie się zaczynają miękkie slicki torowe tam się kończą twarde rajdowe.


no właśnie dlatego zapytałem wcześniej jak wygląda mieszanka w maxsportach w porównaniu do wyścigowych slicków, bo tak na prawdę to przytaczamy tu różne historie, różnych opon, w różnych autach i warunkach, a nie wiemy jak wyglądają mieszanki maxsporta

Vlodarsky - Pią 23 Gru, 2011

pumfkp napisał/a:
nie na Ułęż w lecie...


:) sorry nie wiedziałem, że wybieramy tu tylko opony na Ułęż :) mój błąd.

Na ułęż to chyba slick bez żadnych nacięć styknie ? twardy przód i jakiś średni tył ?

pumfkp moja wypowiedź miała na celu tylko wybór czegoś uniwersalnego na wszystkie możliwie pojeżdżawki do 106 kamila - pisana była tylko na podstawie obserwacji moich klientów których staram się słuchać i wyciągać z tego wnioski.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group