Ja generalnie poszedł bym przód średni - tył miękki, w razie czego miekkie otwieramy na wode i mamy całkiem niezle spisująca się deszczówke
osobiście mogę powiedzieć ze jak sie nie umie dobrze płynnie jeździć tylko targa oponami (tak jak np ja) to raczej jak najtwardsza mieszanka, po moich oponach widać ze przegrzewałem wszystko
a druga sprawa Qubus ze na rajdzie nie lata się tak na oponie jak na torze... i na tor mieszanka musi być sporo twardsza..kamil - Czw 08 Wrz, 2011 ale tak jak Rasta pisał, masz problem potem z zamianą opon bo przód podobno płuży na miękkiej. Optymalna chyba średnia na przód i tył.Yarko - Czw 08 Wrz, 2011 nie ma uniwersalnych opon, ale na pewno nie brałbym twardej
w lekkiej 106 możesz mieć problem z dogrzaniem twardej mieszanki, szczególnie w aktualnych temperaturachqbus - Czw 08 Wrz, 2011 a czy srednia z tylu zagrzeje sie na 5 km petli przy takich temperaturach jakie bedziemy miec w jesieni? wg mnie nie. Jeśli to ma byc jazda np już 2x3 razy pod rząd to jak najbardziej tak.
Cytat:
a druga sprawa Qubus ze na rajdzie nie lata się tak na oponie jak na torze... i na tor mieszanka musi być sporo twardsza..
ziom kurde...
Cytat:
Zależy gdzie zamierzasz jeździć, jak długa ma być pętla itp.
Dużo też zależy od samej techniki jazdy, generalnie ciężki wybór. Najbardziej uniwersalne by było kupienie 4 średnich, ja jakbym miał to robić dla siebie to zrobiłbym tak jak napisałem powyżej, zwłaszcza w kontekscie jesieni która może być mocno deszczowa.kamil - Czw 08 Wrz, 2011 myślę, ze tak jak zwykle czyli jedna/dwie pętle na dogrzanie i potem już opór.
Raczej stawiam na średnią mieszankę ze względu na większa uniwersalność.
Pytanie czy to dobre rozwiązanie ? Chciałbym mieć jeden komplet na przynajmniej 4 tory w sezonie. zakładając srednią na przód i miękką na tył pewnie po 2-3 torach trzeba będzie zamienić opony. Wtedy na przodzie będę miał miekką i z tego co chłopaki pisza to nie jest już superqbus - Czw 08 Wrz, 2011 Nie no po suchym miękka z przodu Ci spłynie, bardziej niż pewne.kamil - Czw 08 Wrz, 2011 no czyli temat zamknięty. Będą średnie Jacek - Czw 08 Wrz, 2011 Nie no po suchym miękka z przodu Ci spłynie, bardziej niż pewne.Greg - Pon 12 Wrz, 2011 Zima idzie, będę musiał kupić zimówki do 106. Jaki rozmiar będzie optymalny pod 15" felgę przy aucie o glebie ok. -35mm z przodu i z chyba dwoma ząbkami w dół na belce z tyłu?martin.h - Pon 12 Wrz, 2011
Greg napisał/a:
Zima idzie, będę musiał kupić zimówki do 106. Jaki rozmiar będzie optymalny pod 15" felgę przy aucie o glebie ok. -35mm z przodu i z chyba dwoma ząbkami w dół na belce z tyłu?
195/50R15, 195/45R15 ? Ale to raczej nie są dobre rozmiary na zimówkę GeKo - Pon 12 Wrz, 2011
Greg napisał/a:
Jaki rozmiar będzie optymalny pod 15" felgę przy aucie o glebie ok. -35mm
Zima idzie, będę musiał kupić zimówki do 106. Jaki rozmiar będzie optymalny pod 15" felgę przy aucie o glebie ok. -35mm z przodu i z chyba dwoma ząbkami w dół na belce z tyłu?
Jest jeszcze takie śmieszny rozmiar jak 175/50 R15, ale obstawiam że z zimówek to będzie ciężej dostać niż niepsującego się francuza a nie ma opcji założyć 14stki ? Ja zeszłej zimy założyłem do siebie 165/65 R14 i było mistrzunio na śniegu.faldzip - Pon 12 Wrz, 2011
Tomcat napisał/a:
165/65 R14 i było mistrzunio na śniegu.
+1Barejka - Pon 12 Wrz, 2011 155 frigo i jestes najszybszy na sniegu Greg - Pon 12 Wrz, 2011
martin.h napisał/a:
Greg napisał/a:
Zima idzie, będę musiał kupić zimówki do 106. Jaki rozmiar będzie optymalny pod 15" felgę przy aucie o glebie ok. -35mm z przodu i z chyba dwoma ząbkami w dół na belce z tyłu?
195/50R15, 195/45R15 ? Ale to raczej nie są dobre rozmiary na zimówkę