To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

HydePark - Moto nowości, plotki, ploteczki

was79 - Pią 04 Lis, 2016

PiTT napisał/a:
ale wlasnie usłyszałem że jest zniżka przy autach pow. 25 lat i nie chodzi o zabytki
nawet takie o silnikach pow. 5l pod warunkiem ze 25 lat minęło nie kosztuje więcej ubezp. niż 400zł za rok
chyba czas odwiedzić klasykę gatunku :)


pzu "pojazdy zabytkowe" za 2.8 płacę 270 zł :]

alphaOne - Pią 04 Lis, 2016

ciekawe jak sie ma ta akcyza do elektryków ;)

z jednej strony fajnie ze znieśli obliczenie % akcyzy, która rosła lawinowo po przekroczeniu magicznej bariery 2.000 cm3 silnika (jakby cokolwiek istotnego od tego zalezalo), z drugiej strony rzeczywiscie na rynku aut uzywanych to bedzie masakra

kamil - Pią 04 Lis, 2016

podobno mają zostać zwolnione, teraz pytanie co jest elektrykiem ? Tesla - wiadomo, ale Prius hybryda z systemem plug in także ?
PiTT - Pią 04 Lis, 2016

we wrocku i kilku innych miastach hybrydy parkuja za darmo w strefach parkomatow
to jest mega fajne bo jesli abo na parking kosztuje 500zl to mozna sobie kupic aurisa albo yarisa w hybrydzie i dorzucic te 500 do raty leasingu ;)
w pzu jest chyba próg do 1400cm pojemnosci gdzie sa nizsze stawki
nie ma rozgraniczenia na hybryde i zwykly silnik
kurde, w sumie taka fura klasyczna z 91r to nie jest tak stare auto jeszcze :)
nie jest to zly pomysl kurde... :D
w140 i ogień! :)

zefir - Pią 04 Lis, 2016

Znajomy ostatnio kupił właśnie LS400 z 91 roku, ale to jest dobry furex do przemieszczania.
Niesamowity komfort i piekny gang silnika :jupi: :jupi:

Kenet - Pią 04 Lis, 2016

Tylko służbowe! Tylko iPhone!
PiTT - Pią 04 Lis, 2016

zrobiłem szybką kalkulację fury z wypożyczalni
przyladowo vw cc 2.0tsi, auto 2 letnie
miesiecznie kolo 3k brutto wychodzi - po odjeciu vatu i dochodowego, kosztuje to nas 1975zl
porownujac z nowym autem w leasingu nawet przy tych wariantach ze po 3 latach oddajemy kluczyki
na wstepie 10% wartosci fury, weźmy np. auto za 130tys brutto
wpłata 10% = 13tyś
rata nawet przy tym zajebistym wariancie ze masz 1300zl netto przez 3 lata -> 1600 brutto i odliczasz połowę vatu
na koniec oddajesz auto do salonu
czyli:
1373zł - 19% = 1112zł.
do tego 13k wpłaty własnej też walnijmy na 3 lata to jest 361zł.
ubezp 2.9% w pierwszym roku = 3770netto
w kolejnym przy optymistycznym wariancie 5%, ale uwzgledniając spadek wartości niech to będzie 4 i 3.5k rocznie = 11 000k po 3 latach / na 3 = 3760 rocznie
podsumujmy

rata 1112zł realnie po wszystkich odliczeniach
podział wpłaty własnej 361zł
ubezp. miesięcznie 313zł

suma: 1786zl. miesięcznie + koszt opon, serwisów, napraw itd.

przykładowy vw cc kosztuje nas jakies 1900zł miesięcznie... i mamy wyjebane na wszystko
nikt nie zmusza do jazdy tym jednym autem cały czas, można jeździć o połowę tańszym yarisem albo aygo albo na wakacje wziac sobie superba w kombi lub c4 grand picasso

jesli sie gdzies pomylilem to prosba o poprawienie, ale tak na dobrą sprawę to zaciera się granica opłacalności posiadania "własnego" auta (o ile można mówić że leasing to posiadanie własnego auta :) )
podane kwoty opieram wyłącznie na wstępnych kalkulacjach, które nie są idealne, ale tak to mniej więcej wygląda jak na szybko policzyłem ;)

Bad-i - Pią 04 Lis, 2016

PiTT musze zagladac na poprzednia strone czy wyjasnisz jednym zdaniem o co kaman?
Franek - Pią 04 Lis, 2016

W Rajchu za auta których już nikt nie chce na największej platformie handlarskiej płaci się 60 ojro.
Fura będzie wymagała wkładu w postaci kilku arkuszów blachy celem uzupełnienia ubytków i szwagra lakiernika. Mam przekonanie graniczące z pewnością, że wizualnie można doprowadzić do niezłgo stanu po handlarsku za 1,5 k furę.

No więc w sumie nawet z dużą akcyzą da się ogarnąć jakiegoś parcha za 5 - 7 k.
Czyli realnie jak teraz jakaś mazda 626 która nadal jest łakomym kąskiem dla Januszy wychodzi 5 k, to finalnie wyjdzie 7 - ale to jeszcze nie jest tragedia, bo raptem 4 x 500+.

GOrzej z fajnymi furami do latania.
Kolega miał dwa Lexy LS 400.
Jeśli wyjściowo na handel były za 30 k, to teraz takie auto kosztowało by 48k.
A to już potrzeba konesera... :(

Ja myślę, że firmy nadal będą brać leasingi. Leśne dziadki przerzucą się w 100 procentach na skody citigo i toyoty aygo. Cała reszta będzie jeździć aż odpadną koła (co już teraz robi wiele osób) lub będą sortować allegro po najtańszych i mówić na biesiadach rodzinnych, że współczesne auta są coraz gorsze.

Ogólnie jest fchuj suabo, bo jak wejdzie ten podatek, to połowa handlarzy może zwijać biznes. A to nie tylko handlarze, ale i lakiernicy, myjnie, tapicerowie, goście od malowania felg, itp....

Kamill - Sob 05 Lis, 2016

Laweciarze już planują protest i blokowanie stolicy.
Cartoon - Sob 05 Lis, 2016

kamil napisał/a:

OC w tym roku do 100% w zależności od przypadku i miejsca rejestracji. Mi w tym roku o 40% podskoczyło.


To akurat efekt podatku bankowego...

siema - Sob 05 Lis, 2016

Może teraz jest najlepszy czas, by wbrew zdrowemu rozsądkowi kupić sobie takie W140 S500? ;D

Na razie powinniśmy się cieszyć, bo wartość naszych parchów skoczy- w przypadku mojego np. Clio z 2004r. o ponad 2tyś :devil:


A czy w dłuższej perspektywie to będzie taki dramat? Nie wiem.
Nowa stawka do 2l za 6 letnie auto to 1378 zł. Przy aktualnej stawce 3,1% tyle wynosi akcyza dla auta za 45k zł. Jak bym miał kupować coś do sporadycznego upalania i na co dzień, to nie jest żaden wygórowany budżet (tyle kosztuje np. Megane RS z 2010r.).
Jeśli chodzi o upalanie parchów, to po co w ogóle je 'sprowadzać'? Jak będzie to 318IS z klatką, to i tak wygodniej wozić go na lawecie.

P.S. Jak wprowadzą ten nowy podatek jednolity, to będzie dopiero zło! ;)

Franek - Sob 05 Lis, 2016

Ale średnia fur w PL to chyba coś koło 11 lat.
Więc jak odejmiesz wszystkie leasingi to właśnie sprowadzane są fury 10 letnie i starsze.

Takie S500 nie jest teraz złym pomysłem :)

PiTT - Sob 05 Lis, 2016

Bad-i napisał/a:
PiTT musze zagladac na poprzednia strone czy wyjasnisz jednym zdaniem o co kaman?

streszczę :)
jesli faktycznie ubezp ac wzrosnie nawet do 500% to w niektorych przypadkach nie bedzie sie oplacalo kupowac auta w leasingu lub kredycie.

kosmita - Sob 05 Lis, 2016

Franek napisał/a:
Ogólnie jest fchuj suabo, bo jak wejdzie ten podatek, to połowa handlarzy może zwijać biznes. A to nie tylko handlarze, ale i lakiernicy, myjnie, tapicerowie, goście od malowania felg, itp....

Byłyby też pozytywne aspekty tego zjawiska - może zniknie sporo krętaczy z rynku. Ciekawe ilu z tych gości od picowania fur płaci jakieś podatki :>

Cytat:
To akurat efekt podatku bankowego...

Chyba nie tylko. Podobno to kwestia zbyt niskich stawek w stosunku do kosztów likwidacji szkód. To zresztą chyba jest całkiem prawdziwe, wystarczy, że ktoś likwidował jakąś stłuczkę z oc/ac to wie jak gruby hajs to kosztuje.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group