To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Opony

Bart - Nie 14 Sie, 2011

weź też coś dla mnie :>
Młody Papież - Nie 14 Sie, 2011

masz już ładnie podzielone ;D

takie sliki na przód do czerwonej będą akuratne!

Kenet - Wto 16 Sie, 2011

Wczoraj jeździłem po Torze Kielce i mam ciekawe spostrzeżenia jeśli chodzi o R888 i Federala. Ponieważ zajechałem Federale, które do tej pory miałem na przedniej osi, a udało się kupić R888 w tym samym rozmiarze, poleciałem na kółka treningowe w konfiguracji - Federal tył 1,9 bar, R888 przód 2,6 bar. Kielce to bardzo śliska nawierzchnia i miotało mną jak szatan w taki zestawieniu. Po 3ech kółkach pokonanych bokiem zamieniłem koła na osiach ciśnienia 2,5 przód 2,0 tył i zanotowałem mega poprawę stabilności. W Astrze tył jest bardzo lekki, ale na R888 przestałem nim zamiatać tak bardzo jak dotychczas, a Federal na przodzie spisywał się także doskonale. Na taki setupie udało się pozamiatać wszystkie Astry ode mnie z klubu i deptałem po piętach klasie gość gdzie jechała super przygotowana, oklatkowana Astra 180 KM / 220 Nm na krótkiej skrzyni, jakiś kielecki kocur w kadecie oraz Civic rajdowy, kierowca 10 lat w rajdach/górskich/rallycrossie. Klepali mnie po 1,5-2 s , natomiast ostatni z 6ciu przejazdów mogłem pójść spokojnie bombą na 100% bo już miałem pewne 1 miejsce w klubie oraz 4te w generalce i udało się pojechać 0,6s za najlepszym, a o podium szła walka naprawdę ostra.

Także w ramach wniosku końcowego mogę napisać, że R888 znacznie łatwiej dogrzać na tylnej osi w lekkim aucie tak żeby optymalnie kleiły. Po dogrzaniu między federalem, a r888 różnica w prowadzeniu w takim aucie jak moja Astra jest praktycznie żadna. No i Kielce to chyba najbardziej przyjazny dla opon tor w PL bo zużycia na ponad 20 przejazdach nie zarejestrowałem gołym okiem.

Yarko - Wto 16 Sie, 2011

Kenet, te wartości to na ciepło czy na zimno ?
Kenet - Wto 16 Sie, 2011

Hmm powiem tak, jak zakładałem drugi komplet kół przed rozpoczęciem zawodów to ciśnienia ustawiłem na tzw. zimno. Przejechałem te 3 kółka jedno po drugim, zjechałem bo postanowiłem je zamieniać i różnica w ciśnieniu na manometrze jak już były "ciepłe" wynosiła + 0,1 bar, więc nie zagłębiałbym się tak w to ciepło zimno, tym bardziej, że wczoraj w Kielcach od 10 do 16 to było ze 40 stopni ciepła, więc ciężko w ogóle mówić, że na zimno.
Greg - Śro 24 Sie, 2011

Lamerskie pytanie, czy będzie duży hardkor po założeniu na tej samej osi jednej opony nowej a drugiej trochę używanej (z rok + upalanie)? Mam nacięcie na jednej gumie i muszę ją dla bezpieczeństwa wymienić, nie mogę dorwać używki więc pozostaje nowa. Tylko nie wiem jak auto będzie się zachowywać, bo zawsze miałem równe gumy.
Bonczek - Śro 24 Sie, 2011

Pewnie tego nie odczujesz tak samo jak nikt nie odczuwa bardziej zużytego amortyzatora po stronie kierowcy :rotfl:
106 - Śro 24 Sie, 2011

znam powaznego kierowce w rpp ktory mowi ze czuje naciecia na oponach.
typu przez cala dlugsc opony dajesz rowek albo 2 i gosc mowi ze opona juz
zupelnie inaczej sie zachowuje. ja mam za male doswiadczenie ze slikami
ogolnie... ale gosc juz lata na roznych slikach napina, najczesciej na nowych
i tez w roznych samochodach... pokazywal mi tez roznie pootwierane sliki..
dla mnie mistrz akcja :)

Greg - Śro 24 Sie, 2011

106 napisał/a:
znam powaznego kierowce w rpp ktory mowi ze czuje naciecia na oponach.
typu przez cala dlugsc opony dajesz rowek albo 2 i gosc mowi ze opona juz
zupelnie inaczej sie zachowuje. ja mam za male doswiadczenie ze slikami
ogolnie... ale gosc juz lata na roznych slikach napina, najczesciej na nowych
i tez w roznych samochodach... pokazywal mi tez roznie pootwierane sliki..
dla mnie mistrz akcja :)

Nieźle. :faja: To jest skill. :) Ja tylko czuję różnice w ciśnieniach, nawet dość małe. :rotfl:

speed555 - Pon 29 Sie, 2011

http://rajdy.hoga.pl/giel...9Cci,+akcesoria

toyo r888 14', kumpel sprzedaje

GeKo - Pon 29 Sie, 2011

Kenet, ILEEEE 2,6??? zjedź z ciśnieniami do 2.0 na przodzie 1,8 tył to zobaczysz różnice w trzymaniu in plus.
EmerytRs2 - Wto 30 Sie, 2011

w pl w temacie opon to chyba za duzo osob, za dobrze nie ogarnia
a jezeli juz takie sa to pracuja dla duzych firm.

slicka chyba trzeba pompowac około 2.1 2.2 zeby napuchł po rozgrzaniu?

GeKo - Wto 30 Sie, 2011

EmerytRs2 napisał/a:
slicka chyba trzeba pompowac około 2.1 2.2 zeby napuchł po rozgrzaniu?

Nie będzie trzymał wtedy.
W takiej 106 mozna dać 1,7-1,8 z przodu, a z tyłu nawet 1,4 kiedyś dawaliśmy, ale mam na myśli prawdziwego slicka typu Michelin, Pirelli.

Kenet - Śro 31 Sie, 2011

Dowalilem tyle żeby się nie kładła na boki opona, na Ułęży latałem z 2.0 na przodzie w Federalu i tarło pół napisu.
M - Wto 06 Wrz, 2011

Jak jest z oponami maxsport rb5? Czytam sobie że do opinie z 2008,2009,2010 - o bardzo miekkiej ściance. Teraz okazuje się że mają bardzo twardą ściankę. Czy warto kupić te opony na trackday? Czy dalej pchać się w używany torowy slick? Cena opon jest dość ciekawa.




Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group