Loko - Wto 04 Wrz, 2007 Może być zapowietrzony akurat ten zacisk, może potrzebuje rozebrania i przeczyszczenia, a w ostatecznosci moze to być przepuszczająca na sekcjach pompa hamulcowa. Przy tym ostatnim pedał powinien mieć dłuższy skok niż zwykle, taki miekki by był.Marek23 - Śro 05 Wrz, 2007
Loko napisał/a:
Może być zapowietrzony akurat ten zacisk, może potrzebuje rozebrania i przeczyszczenia, a w ostatecznosci moze to być przepuszczająca na sekcjach pompa hamulcowa. Przy tym ostatnim pedał powinien mieć dłuższy skok niż zwykle, taki miekki by był.
Pedał hamulca jest u mnie mięki od pewnego czasu... Pompa do wymiany czy jak? Thanks LOKO!k-mart - Śro 05 Wrz, 2007 pompa sie tak szybko nie psuje. Na jakims upalaniu musiales troche zagotowac hamulce Loko - Śro 05 Wrz, 2007
Marek23 napisał/a:
Loko napisał/a:
Może być zapowietrzony akurat ten zacisk, może potrzebuje rozebrania i przeczyszczenia, a w ostatecznosci moze to być przepuszczająca na sekcjach pompa hamulcowa. Przy tym ostatnim pedał powinien mieć dłuższy skok niż zwykle, taki miekki by był.
Pedał hamulca jest u mnie mięki od pewnego czasu... Pompa do wymiany czy jak? Thanks LOKO!
Tak jak pisze kej mart, lepiej zacząć od wymiany płynu i odpowietrzenia bo to znacznie tańsze, a objawy prawie takie same, pół litra ferodo 5.1 kosztuje 25 pln, a do tej cliówki wchodzi 0,3 litra.
No i jak po wymianie płynu nadal pedał będzie miękki to wtedy jest to raczej pompa.
Zapowietrzony układ sprawdza sie jadąc i podczas hamowania naciskajac i odpuszczajac hamulec szybko kilka razy pod rząd, jak pedał np. przy drugim naciśnieciu zrobi się twardszy to zapowietrzone hamulce, jeśli nie robi się twardszy po takim szybkim naciskaniu to raczej pompa.
Wtedy trzeba ją rozebrac i ktos kto sie na tym zna będzie wiedział czy mozna kupić zestaw naprawczy za jakieś 20 pln i naprawić pompe, czy trzeba nową.
To tyle z moich doswiadczeń z niedziałającymi hamulcami 106 - Śro 05 Wrz, 2007
Loko napisał/a:
Wtedy trzeba ją rozebrac i ktos kto sie na tym zna będzie wiedział czy mozna kupić zestaw naprawczy za jakieś 20 pln i naprawić pompe, czy trzeba nową
spotkalem sie z opinia ze w rajdowkach takich zestawow naprawczych sie nie
stosuje... jak by nie bylo hamulce to podstawa bezpieczenstwa.. marek wolno
nie jezdzie wiec osobiscie polecam nowa.... jezeli to pompa jest uszkodzona.pcs - Śro 05 Wrz, 2007 zmien plyn, tylko na 5.1, bo 5.0 to do czego innego. Dobry plyn jak wszystko co dobre sie szybciej zuzywa tzn. lapie wode. Ale nie wiem czymu pedal mialby byc miekki po tym.
zacisk jak nie rowno pracuje to stawiam ze sie deczko skrzywila prowadnica (mialem raz tak, ale pedal byl raczej sztywny nie miekki), moze od temperatury.
stawiam jednak na przewody, bo mogly faktycznie suchnac i to daloby trwaly efekt. Zmien wie na nowe, ale w metalowym oplocie (komplet cos kolo 500zl) i bedziesz mial na zawsze spokoj.Loko - Śro 05 Wrz, 2007
pcs napisał/a:
zmien plyn, tylko na 5.1, bo 5.0 to do czego innego. Dobry plyn jak wszystko co dobre sie szybciej zuzywa tzn. lapie wode. Ale nie wiem czymu pedal mialby byc miekki po tym.
zacisk jak nie rowno pracuje to stawiam ze sie deczko skrzywila prowadnica (mialem raz tak, ale pedal byl raczej sztywny nie miekki), moze od temperatury.
stawiam jednak na przewody, bo mogly faktycznie suchnac i to daloby trwaly efekt. Zmien wie na nowe, ale w metalowym oplocie (komplet cos kolo 500zl) i bedziesz mial na zawsze spokoj.
Pedał jest miękki jak układ jest zapowietrzony, stary płyn który ma w sobie wode szybciej się gotuje i zapowietrza, jak nowy płyn się zagotował to też ukłąd się zapowietrzy i dlatego pedał się robi miękki.
Przewody to raczej tak sobie, po prostu wejdzie minimalnie wiecej płynu, ale nie spowoduje to tego ze pedał będzie miękki. Tak jak np. dłuższe o cm przewody nic nie zmienia po prostu troszke wiecej płynu trzeba bedzie nalać.k-mart - Śro 05 Wrz, 2007
106 napisał/a:
jak by nie bylo hamulce to podstawa bezpieczenstwa
hamulcow moze nie byc, moim zdaniem opony to podstawa Anonymous - Pon 24 Wrz, 2007 Temat postu: :0z tego co 3ytam to widze że do renault cięzko z takimi bajerami jak duży hamulec ale co w takim razie można zrobić w clio 1.8 16s żeby cos tarcze podnieś do 285 felgi 15". z jakiego samochodu by podeszły tarcze 4x100 plus reszta bajerów??
pewnie jedynie to zostaje to
i cena z innej planetyk-mart - Wto 25 Wrz, 2007 niestety chyba tak jest, przynajmniej ja szukajac po innych modelach Renault o wiekszych tarczach i zaciskach nie znalazlem rozwiazania ktore by pasowalo.dzik - Wto 25 Wrz, 2007 Przerobilem sprawe hamulca w renault dosc mocno.
Clio I jest na tzw malej zwrotnicy. Wiec mozna instalowac wymiennie 238/259mm zmieniajac zacisk.
280mm jest w clio II w sporcie, ale zacisk nie wejdzie gdyz zwrotnica jest 2x wieksza.
Zwrotnicy nie wsadzisz bo inny rozstaw srub na amorku, inny wieloklin na piascie itd.
Z tarczami nie problem
280mm clio sport, scenic, meganki niektore itd
300mm 4x100 scenic II
Nie wiem jeszcze czy zacisk z scenica pasuje do clio, jesli tak to mozna by wrzucic 300mm do clio sporta.
280mm w clio I to adaptery do zaciskow i zaciski z 259. Wada rozwiazania jest to ze nie bedzie wykorzystana cala tarcza, ale poprawa bedzie. Adaptery ktore bede kopiowal przyszly z tarczami, bede mierzyl i sie upewnial ze offset tych tarcz jest taki sam.Bad-i - Wto 25 Wrz, 2007 Dziku ty magiku
pomogl bys w adaptacji lepszych hebli do mojego cliodzik - Wto 25 Wrz, 2007 Kochany, zmierze adaptery i tarcze bedzie mozna wrzucac 280 albo 300mm Bad-i - Wto 25 Wrz, 2007
dzik napisał/a:
Kochany, zmierze adaptery i tarcze bedzie mozna wrzucac 280 albo 300mm