To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Projekt Clio Sport 200+

Anonymous - Wto 10 Cze, 2008

Ok to mały update dla tych co prosili wiecej zdjęć
Tak wygląda blok po zdemontowaniu oryginalnego kolektora

Otwory w głowicy sa o jakies 4mm wieksze niz otwory wylotowe w oryginalnym kolektorze
Kolektor RS zmniejsza ta roznice do okolo 2mm a po rozwierceniu ktore robiłem na oko udało mi sie to zmniejszyc do 1mm (dolna krawedz wyszla prawie idealnie ale musze zebrac jeszcze troche z gornej, wtedy bedzie pozadne pasowanie) Sama zamiana trwala dobre 4 godziny ale co trzeba zrobic to trzeba zrobic, teraz pojdzie juz latwiej ;) )

Tak wygląda po zlozeniu



Tak wygląda biedny kawałek aluminium po 8 latach eksploatacji


A jak ktoś dobrze szperał po necie to pewnie widział juz tą fote,
do takich rozmiarow to sie rozwierca :) (to gorna czescia kolektora po modach)


Byłem przokonany ze mam gdzies foty po polerce ale jakos sie nie chca odlanezc :/ jak cos zrobie nowe


Rudello napisał/a:
podaj numer konta i kiedy bedziesz mial to urzadzenie to przelewam hajs :)


Spokojnie :) za jakies 5 dni sprzecik bedzie u mnie :) Jutro finalizuje zakup
Licencje mozna dokupic w kazdej chwili wiec jak beda jakies efekty to pogadamy kiedy wpadniesz do Łodzi na browarka ;)

dzik - Wto 10 Cze, 2008

TOXIC napisał/a:
Otwory w bloku sa o jakies 4mm wieksze niz otwory wylotowe w oryginalnym kolektorze


Przyczepie sie, nie w bloku a w glowicy :)

Anonymous - Wto 10 Cze, 2008

dzik napisał/a:
TOXIC napisał/a:
Otwory w bloku sa o jakies 4mm wieksze niz otwory wylotowe w oryginalnym kolektorze


Przyczepie sie, nie w bloku a w glowicy :)


Moj błąd / Poszedł edit :)

Rudello - Wto 10 Cze, 2008

Podoba mi sie dokumentacja zdjeciowa. Napewno przyda sie dla póżniejszych pokoleń.
Anonymous - Sob 21 Cze, 2008

No panowie, w niedziele proba tego skromnego setup'a :) dzisiaj doszla jeszcze wypolerowana przepustnica ;) co bedzie, czasy pokaza :)
Oczywiscie poczta polska dala d**y i paczka z Holandii nie doszla na czas :/ tak wiec programu N-Grupowego nie bedzie, maby next week ;)

Ze smieszniejszych rzeczy bawilem sie ostatnio navi Larka, wgralem do niej taki smieszny programik GPS Performance :) taki GTech ale w oparciu tylko o GPS
czasy pokazalo bardzo optymistyczne ;) 6,5s do paki :) (ale jeszcze trialowa wersja wiec zaokraglala wynik do 0,5s) Jutro pobawie sie pelna wersja i pomierze czasy na 400m bo kilka fajnych opcji tam jest :)

wfn... (wiecej foto niebawem ;) )

saxorulez - Sob 21 Cze, 2008

Podsumowując teraz będzie założony kolektor i przepustnica tak?

a wydech jaki jest?

Anonymous - Sob 21 Cze, 2008

Tak, do tej pory zmiany mozna podsumowac na palcach jednej reki

- decat (ten niestety z rury grubosciennej 60mm) srodek wydechu normalny koncowy tlumik remusa (nie moj pomysl tak juz bylo jak kupilem ;) )
- wkładka filtra powietrza GREEN
- kolektor RS powiekszony i wypolerowany
- polerowana przepustnica ze zmienionym motylkiem (jak sie otworzy to jest ostry jak brzytwa, ale osobiscie nie wiem czy to ma jakies znaczenie)
- no i swieczki zmienilem z NGK na BRISK'i nie to zeby poprzednie byly zle ale na tych jezdzi sie naprawde niezle :)


Dzisiaj robilem pomiar na 400m GPS pokazal 15,321s niezle by bylo gdyby ten czas dalo sie uzyskac na wyscigach. Ale jutro bede mial potwierdzenie czy te czasy sa wiarygodne ;) sprzet pomiarowy SSS prawde mi powie :D :D

rasta - Sob 21 Cze, 2008

TOXIC napisał/a:
no i swieczki zmienilem z NGK na BRISK'i nie to zeby poprzednie byly zle ale na tych jezdzi sie naprawde niezle

Podziwaim ludzi, którzy czują zmianę w jeździe po zmianie świec :crazy:


TOXIC napisał/a:
400m GPS pokazal 15,321s

Wolnooo, 180 konna Fieste mojeg kumpla trzaska wysoką 13 na profi sprzęcie pomiarowym.

saxorulez - Nie 22 Cze, 2008

TOXIC napisał/a:
15,321s


zgadzam się.. 15,5-15,6 ma seryjne saxo
ja zrobiłem raz 15,3 w serii


takze przeciagu to nie robi.

Seryjne Clio ma chyba właśnie taki czas.

Rudello - Nie 22 Cze, 2008

a mierzyłes jaka była wyjściowa moc?
Anonymous - Nie 22 Cze, 2008

saxorulez napisał/a:
zgadzam się.. 15,5-15,6 ma seryjne saxo
ja zrobiłem raz 15,3 w serii
hahaha chuck norris! :D
Anonymous - Nie 22 Cze, 2008

Pomijajac totalnie z**bane starty, czas przejazdu zmierzony dzisiaj to 15,1 :( Moglo byc lepiej, no ale nie ma sie co tlumaczyc, moja wina :(
Procedura startu mnie troche zawiodla :/
Juz sobie wszystko fajnie rozpracowalem, przepustnica zacinala sie na 2000rpm i naprawde fajne starty wychodzily. Pare pomiarow testowych dawalo powtarzalne czasy w okolicach 14,3s.
A tu k**** jak na zlosc na starcie przepustnica sie nie chciala zaciac :/ no i raz za ostro a raz za delikatnie.

Anonymous - Wto 24 Cze, 2008

Oto moje czasy z pomiaru sprzetem SSS
9 302 Janusz Andrzejczak Renault Clio
Pierwszy przejazd - ET+RT 16.281 ET 15.161
RT 1.120, 60ft 2.315, ET 15.161 @ 148.03 KPH
Drugi przejazd - ET+RT 16.549 ET 15.401
RT 1.148, 60ft 2.404, ET 15.401 @ 149.64 KPH

Nie najlepiej ale co tam :) Trzeba dopracowac procedure startu :)
Z doswiadczenia: jesli przepustnica jest ustawiona na stale na 2000rpm, widzisz zielone swiatlo i nie robisz nic innego jak tylko odpuszczasz sprzeglo i pakujesz na maksa w gaz
autko rusza bez pisku i to dokladnie tak jak potrzeba, czasy robi duzo lepsze bo i start dobry i bez palenia gum RT sie drastycznie zmienia (czas od zapalenia zielonego do opuszczenia fotokomorki startowej)
Tak sobie pomyslalem zeby te zaciecia przepustnicy (dosc irytujace przy normalnej jezdzie) przy okazji wyscigu nie byly kwestja przypadku (to mnie najbardziej zawiodlo, podczas testow juz wszystko mialem dograne, a jak wyjechalem na start to lipa przepustnica sie zaciac nie chciala :/ ).
Wymyslilem małe udogodnienie :) ktore by rozwiazało ten problem, bo skoro zaawansowane ECU maja takie bajery jak procedura startu to czemu by nie sklecic czegos wlasnorecznie ;)
Ale o tym juz niedlugo....

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jeszcze jedno pytanie odnosnie przejazdu, analizujac swoj pierwszy wykres z hamowni wykombinowalem ze zmieniajac bieg przy 6500rpm (czyli w miejscu kiedy moc przestaje roznac) po zmianie przelozen wstrzeliwuje sie w moment i moc kiedy cieagle przyspieszam najlepiej (czyli powyzej 4500rpm) tak wykonalem opisane tu przejazdy.
Wiadomo ze nie trenuje tego na codzien a i na sprzecie SSS ciezko trenowac jak sie ma do dyspozycji raptem 2 przejazdy kilka razy do roku :)
Powiedzcie jak waszym zdaniem to wyglada, czy powinienem sie tego trzymac czy ciagnac do oporu mimo ze moc i moment juz nie rosnie poza tym zakresem.

????

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Teraz mały update, tym razem odnosnie chiptuningu ;)

Dzisiaj dotarła przesyłka (ku*** szkoda ze tak pozno) :) Jako ze mam niedaleko niezly kawalek asfaltu pokusilem sie o male pomiary :)

Porownanie stockowego programu i po flash'u na n-grupowy + kalibracja na paliwo RON98 (wykonane na tym samym odcinku)


Tu inny odcinek juz po flashu, jak widac kawalek drogi ktorym sie jedzie tez potrafi miec znaczenie dla odczytow.

Faktycznie program N-Grupowy podnosi odcinke do 7800rpm ale nie mam pewnosci co do VVT. Bede musial to zglosic do fastchipa przy okazji indywidualnego mapowania, ale to juz po zalozeniu kolektora wydechowego ze 182-ki.

Zaznaczam ze wyniki sa troszeczke przeklamane, nie znałem dokładnej masy auta wiec wpisałem 1100kg, jutro je zwaze razem ze mna to wyniki powinny byc dokladniejsze. Co ciekawe kilka pomiarow wykonanych przez kolesi z UK pokazuje ze to naprawde sa miarodajne wyniki :)

saxorulez - Wto 24 Cze, 2008

Zabawka z RSa bardzo fajna sprawa tylko dlaczego auto kręci się do niecałych 7000 rpm na tych wykresach - to Ty tak nisko kręciłeś? Czy czuć różnicę po wgraniu programu N grupowego? Czy jest możliwość bawienia się mapą samemu czy trzeba zawsze kontaktować sie z UK?
dzik - Wto 24 Cze, 2008

TOXIC napisał/a:

Jeszcze jedno pytanie odnosnie przejazdu, analizujac swoj pierwszy wykres z hamowni wykombinowalem ze zmieniajac bieg przy 6500rpm (czyli w miejscu kiedy moc przestaje roznac) po zmianie przelozen wstrzeliwuje sie w moment i moc kiedy cieagle przyspieszam najlepiej (czyli powyzej 4500rpm) tak wykonalem opisane tu przejazdy.
Wiadomo ze nie trenuje tego na codzien a i na sprzecie SSS ciezko trenowac jak sie ma do dyspozycji raptem 2 przejazdy kilka razy do roku :)
Powiedzcie jak waszym zdaniem to wyglada, czy powinienem sie tego trzymac czy ciagnac do oporu mimo ze moc i moment juz nie rosnie poza tym zakresem.


Ciagnac do oporu. Musialoby byc straszne zalamanie przed ocinka zeby bylo inaczej.
Zmieniajac bieg na wyzszy zmieniasz przelozenie, ten sam moment na wyzszym biegu daje mniej na kolach, wiec lepiej troche mniej momentu ale na nizszym biegu.

Program n-kowy powinien trzymac VVT do odciecia.
Nie wiem czy ta zabawka RS'a pokazuje, ale clip renault owszem.
Tylko musisz przekonac kogos z serwisu ze clip jest przenosny i namowic ich na jazde na dokreconej III-ce lub IV-ce :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group