To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Opony

GeKo - Czw 09 Wrz, 2010

To uwierz :D da radę to przeliczyć?. Generalnie problem jest taki że 306 się dużo traci na wolnych partiach, ryje przodem i na hamowaniach puszcza. 16" jest cholernie droga w stosunku do 15" I coś na to trzeba poradzić, albo szersza 15" ale też nie wiadomo czy nie bedzie trzeć o amor albo właśnie 16" Tylko nie wiadomo czy nie zamuli zbyt auta.
M - Czw 09 Wrz, 2010

Z mojej mądrej książki wynika że na szybsze partie trzeba brac opone ktora slabiej trzyma ale ma mniejsze opory. Więc jeśli auto ryje Ci przodem to musisz pójść w szerszą bo po prostu tracisz przyczepnosc o czym doskonale wiesz.
Jak poczekasz do wieczora to zeskanuje część traktującą o oponie - bardzo fajnie się to czyta.

Anonymous - Czw 09 Wrz, 2010

M napisał/a:
Z mojej mądrej książki


Co to za książka Maćku ?

M - Czw 09 Wrz, 2010

Czesio napisał/a:
M napisał/a:
Z mojej mądrej książki


Co to za książka Maćku ?

ZIS ŁAN

http://books.google.pl/bo...epage&q&f=false

O kurde, wlasnie sie zorientowalem ze tam jest cały rodział o oponach o ktorym mowilem, milej lektury :)

Yarko - Czw 09 Wrz, 2010

M napisał/a:
Czesio napisał/a:
M napisał/a:
Z mojej mądrej książki


Co to za książka Maćku ?

ZIS ŁAN

http://books.google.pl/bo...epage&q&f=false

O kurde, wlasnie sie zorientowalem ze tam jest cały rodział o oponach o ktorym mowilem, milej lektury :)


heh i znowu nocka zarwana...

Loko - Czw 09 Wrz, 2010

GeKo napisał/a:
Potrzebna mądra głowa, która wyliczy pole powierzchni styku poszczególnych opon do nawierzchni.
Oczywiście wiem że 195/50R15 będzie najmniejesze. Jednak interesuje mnie różnica pomiędzy tymi 2 pozostałymi.


Wielkość pola powierzchni styku opony do nawierzchni nie zmienia się w związku z szerokością opony, a zmiana z profilem jest na tyle mała że się ją pomija, zależy ono tylko od masy przypadającej na koło i ciśnienia. Czyli przyjmuje się, że każda z opon które podałeś ma takie samo pole.
Jedyne na co ma wpływ szerokość i profil to kształt pola styku i nagrzewanie się opony.

GeKo - Czw 09 Wrz, 2010

Loko, czyli 195/50R16 nie będzie lepiej trzymać? od 195/50R15.
M, Dzięki :* Zanim to przeczytam i ogarnę to trochę minie.

Loko - Czw 09 Wrz, 2010

GeKo napisał/a:
Loko, czyli 195/50R16 nie będzie lepiej trzymać? od 195/50R15.
M, Dzięki :* Zanim to przeczytam i ogarnę to trochę minie.


Zdecydowanie nie, w tym przypadku nie zmieni się nic. Masa na kole się nie zmienia, ciśnienie to samo, rozmiary gum takie same.

M - Pią 10 Wrz, 2010

Loko ma racje a ja źle zrozumiałem pytanie oX mam nadzieje ze ksiazeczka sie chociac przyda
Yarko - Śro 15 Wrz, 2010

szukam dobrej, ewentualnie najlepszej wulkanizacji w Warszawie, która nie krzywi się na widok slicków, semislicków i przy okazji nie porucha mi nowych felg łyżką, jakies propozycje ?

ztcp STF coś jakoś niedawno wspominał o jakimś 24H zakładzie w Wawie

TomsoN - Śro 15 Wrz, 2010

na Wołoskiej pomiędzy Domaniewską a Woronicza, jadąc od strony galerii mokotów (czyli w stronę centrum :rotfl: ) ;-)
tam się mieści owe 24h ;-)

Anonymous - Śro 15 Wrz, 2010

Loko napisał/a:
Wielkość pola powierzchni styku opony do nawierzchni nie zmienia się w związku z szerokością opony


czyli 335 i 165 ma takie same pole styku ?

bo jakos nie wiem gdzie podziało się to 170mm szerokości, lewituje w powietrzu ?

wiem że dając szerszą oponę do tej samej masy zmniejszy się siła docisku przez co spadnie trakcja.

Loko - Śro 15 Wrz, 2010

yeti napisał/a:
Loko napisał/a:
Wielkość pola powierzchni styku opony do nawierzchni nie zmienia się w związku z szerokością opony


czyli 335 i 165 ma takie same pole styku ?

bo jakos nie wiem gdzie podziało się to 170mm szerokości, lewituje w powietrzu ?

wiem że dając szerszą oponę do tej samej masy zmniejszy się siła docisku przez co spadnie trakcja.


Uznaje ten post jako żart, bo inaczej się nie da :rotfl:

1. Szerokość oczywiście zaczyna głęboką medytacje, której skutkiem jest lewitacja.
2. Siła docisku oczywiście się zmniejsza, szersza opona nie mieści się w nadkolach i urywa nam pakiet aerodynamiczny przez co spada siła docisku.

Anonymous - Śro 15 Wrz, 2010

ad 1 miałem na myśli raczej lewitację magnetyczną ;)

ad 2 hmm w tym aucie się mieści :P

także nadal bym chciał albo odesłania do źródła które opisze (po polsku, aż taki mega master z anielskiego nie jestem) potwierdzenie tej teorii którą głosisz albo uzasadnienia przez ciebie

M - Pon 20 Wrz, 2010

Czy 225/50/15 to już balon?
Chodzi o R888 bo w tym rozmiarze jest bardzo tania (domyślam się dlaczego)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group